Zumba Helsingissä: missä voisi harrastaa?
SATS-kuntokeskus ei tarjoa Zumbaa, miten on Motivus tai Elixia? Kenties joku pienempi paikka?
Kommentit (27)
ja voisi SUOSITELLA jotakin paikkaa, sitä ei oikein Google kerro.
ap
Ainakin Töölössä.
Zumbaa sinällään en osaa suositella, kun en sille itse syttynyt. Mutta jos et tiedä kauheasti tanssimisesta, varsinkaan lattaritansseista, niin se voi olla ihan hauskaa, kuulemma.
Haluaisin ehdottomasti myös ihan perus-discomusaa tanssirytmeihin - eikös zumba nimenomaan aina ole näiden yhdistelmää?
Ehdottomasti suosittelen etnofitnessiä Sörnäisissä!! FIXissä on jotain teematunteja joskus, olen käynyt niissäkin, mutta en kyllä niitä mitenkään erityisemmin suosittelisi.
Zumbaan voi sisältyä lähes mitä tahansa muutakin kuin lattaria eli ihan perusdiscoa, afroa, ja ohjaajasta riippuen voi olla jopa bollywoodia, countrya jne.
Ehdottomasti tanssitaustaisten ohjaajien zumbatunnit on parempia! Jumppaohjaajien tunnit lähinnä jumppaa lattarimusan tahtiin! Ihan sama se zumbatoning tunti. Ihan epäonnistunut viritelmä. Tanssillinen zumba on ihanaa!
joku muukin tehnyt saman havainnon! Onnittelut:)
Ainakin ne zumbat, joissa olen käynyt, sisälsi monenlaista rytmiä ja musaa, oli jotain intialaistyylistä, oli discoo, reggaetonia, chachata, jivea, salsaa... On ollu ihan superii!!! Sportiksen tunneilla olen käyny. Ohjaajana on ollu sellanen vaaleetukkanen pieni nainen.
Siellä on aivan mahtava zumbaohjaaja!! En ole ikinä ollut niin hyvän ohjaajan tunneilla!!
Ja olet kai huomannu, että kuntokeskuksilla ja tanssikouluilla on ihan erilaiset tunnit. Muistaakseni tanssikouluista High Heels järjestää zumbaa.
SalsaStudiolla on todella hyvät zumbat, ohjaajat osaa hommansa ja saavat kaikille hyvän fiiliksen ja hien pintaan.
Käy tsekkaamassa Facebookissa zumba renaldo sivulta
tunnit kisahallissa, stadionilla ja ruskeasuolla.
Hyvää laadukasta zumbaa, ei vain lattareita vaan myös karibian rytmejä, ja hittejä.
James Renaldo, jamaikalaistaustainen britti, koulutukseltaan tanssinopettaja, suosittelen.
Menkää kokeilemaan Marjanin siis Marjan Aqazadan Zumbaa, tulette rakastamaan:) Hän on niin paras!!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:33"]
Menkää kokeilemaan Marjanin siis Marjan Aqazadan Zumbaa, tulette rakastamaan:) Hän on niin paras!!
[/quote]
No huh, kerran yritin unisportissa, enkä pysynyt mukana yhtään. Hän kyllä vetää liikkeet todella upeasti, ja on ilo katsella, mutta ohjeita ei tullut muuta kuin sormien napsauttamista kun liike vaihtui. Koreografia oli todella vaikea.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:33"]
[/quote]
No huh, kerran yritin unisportissa, enkä pysynyt mukana yhtään. Hän kyllä vetää liikkeet todella upeasti, ja on ilo katsella, mutta ohjeita ei tullut muuta kuin sormien napsauttamista kun liike vaihtui. Koreografia oli todella vaikea.
[/quote]
Zumbaahan kai vedetään useampi viikko samaa sarjaa. Ehkäpä osuit jonkun sarjan viimeisellä kerralla kokeilemaan, etkä siksi pysynyt matkassa? Mutta tietysti ohjaajan pitäisi ohjeistaa muutenkin kuin vain sormia napsuttelemalla eikä olettaa kaikkien olleen edellisillä kerroilla mukana.
Minä taas en henrin zumbasta niin piitannut, oli vähän mitään sanomatonta. Tuntui että tuntia ei oltu valmisteltu lainkaan, liikkeet ei menneet musiikkiin niinkuin olen ymmärtänyt, että zumbassa pitäisi mennä. Liikkeet alkoi vähän "liian myöhään". Vähän niinkun henri olisi huomannut, että voi vitsi, nyt vaihtukin kertsi, johon pitikin tehä vähän tällasta liikettä... Jokin aika sitten kävin myös hakulisen (etunimi taisi olla susanna) tunnilla, ja se taas oli ihan aerobikkiä lattarimusiikkiin, eli ei todellakaan mulle sopivaa. Joskus vuosi sitten kävin Tapanilan urhelilutalossa (oliskohan ohjaajan nimi ollut tuuli tai ulla?) ja tykkäsin kovasti. Oli tosi monipuolista musiikkia ja älyttömän hauskoja koreografioita. Sitten se ohjaaja jäi äitiyslomalle. Nyt kävin siellä alkuvuodesta, ja siellä oli joku tosi huono ohjaaja. Tunnelmaa se kovasti yritti nostaa, mutta se tunnin sisältö oli huono. Sitten pukkarissa juttelin ja sain kuulla, että sillä ohjaajalla on samat koreografiat puolikin vuotta! Mutta meitähän on moneksi.. Kaikki varmaan etsimällä löytävät itselleen mieluisimmat ohjaajat ja tunnit...
Minua ärsyttää pakkojäsenyyssalit!!!! Zumbalilinki pitkään dvd:n opastuksella. Viime kesän alussa kävin zumbaamassa ihan sattumalta Karin tunneilla. Se oli ihan superhuippu ohjaaja!!! Ja ihan namu muutenki... Onkohan sen tunteja enää missään? Tietääkö kukaan?
on mukava aika pieni paikka, jossa on zumbatunteja kohtuullisen edullisella kertamaksullakin. http://www.happysoul.fi/aikataulut-ja-tuntikuvaukset
Elixiassa on zumbaa useammassakin keskuksessa. Tunnin sisältö, musiikki, vauhti ja tyyli vaihtelevat ohjaajan mukaan. Tavallaan hauskaa ettei koskaan tiedä mitä on tulossa. Aina on kuitenkin tullut hiki ja ihan hyvältä tunnin jälkeen tuntuu.
Joidenkin ohjaajien vauhdissa on vaikea pysyä kun vaihtavat liikeitä liian tiuhaan.
Salmisaaresta on tosi vaikea löytää arki-iltoina parkkipaikaa, viikonloppuin tilanneon helpompi.
KVG!
Hakusanoiksi Zumba ja Helsinki niin tadaa... edessäsi on 20 sekunnissa tämäkin tieto!