Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pika-apuja! broilerin koivet, heitänkö vain uunivuokaan ja uuniin?

Vierailija
24.04.2010 |

Eivät ole mitään isoja ja maustettu on, mutta voideltuko uunivuoka ja vain ne koivet sinne?

Riisin keittäminen erikseen? entäs jos olis thaimaustekastike (uncle bens), vuokaanko sekin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riisit voit paistaa joko vuoan pohjalla (muista neste) tai erikseen ja maustekastikkeita maun mukaan

Vierailija
2/5 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän enemmän valmiiksimarinoituja rintapaloja, mutta itse laitan nuo lihat uunivuokaan marinaadeineen päivineen ja päälle lorautan vielä lisäksi vettä. Joskus olen riisiäkin laittanut mukaan, mutta sitten nestettä pitää olla enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ovat uunissa, paketin tekstin mukaan ei nestettäkään laiteta mukaan, pistinkin tummaa riisiä tulemaan se kun kestää ½h kypsyä.

Ap

Vierailija
4/5 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman nestettä? Kyllä ainakin tavallinen tumma tai vaalea riisi vaatii nestettä kypsyäkseen.

Itse teen niin, että laitam riisit vuoan pohjalle ja riisin keitto-ohjeen mukaan vettä päälle. Broilerin koivet siihen päälle, ja uuniit. Usein laitan myös esim. pakastepapuja riisin päälle (siis broilereiden alle), ne valmistuvat myös siinä samalla. Varsinkin pakastevihanneksia käytettäessä täytyy muistaa, että varaa riittävästi aikaa kypsyäkseen. Pelkät koivet kypsyvät paljon nopeammin, kuin koivet ja riisi+vihannekset.

Mutta jos siis riisit menivät vuokaan ilman nestettä, niin kannattaa lisätä pikimmiten. Kuumaa vettä riisin keitto-ohjeen mukaan, niin kypsyy nopeasti.

Siellähän ovat uunissa, paketin tekstin mukaan ei nestettäkään laiteta mukaan, pistinkin tummaa riisiä tulemaan se kun kestää ½h kypsyä. Ap

Vierailija
5/5 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, olen normaalisti hyvä ruoanlaitta, mutta broilerinkoivet on aines josta en ole ennen ruokaa valmistanut.

Meneeköhän pikariisi huonoksi jos heittäis mukaan vuokaan...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän