Mitenhän miehen suku reagoi kun pidänkin oman sukunimeni:D
Siis kun naimisiin mennään. en todellakaan halua kantaa sen suvun sukunimeä.
Kommentit (35)
kaikki naimisiin menneet (myös minä) ovat ottaneet miehen sukunimen. Ja kyse on korkeakoulutetuista n. 30-vuotiaista suomalaisista.
olisiko kukaan nainen ottanut miehensä nimeä viimeiseen 10 vuoteen.
Ihan sama mitä mummut kahvipöydässä jaanaavat, minä synnyin tämän nimisenä ja tämän nimisenä myös kuolen. Mies on tosin täysin vapaa ottamaan minun nimeni, jos on semmoinen fiilinki. :D
Ja minulla ja lapsilla on minun nimeni. Emme me kuulu siihen sukuun.
naimisiin mennessään, mutta avioliitossa syntyneille lapsille ei voi enää sitä sitten antaa.
sano että kaikilla "saman yhdistelmän" sisaruksilla pitää olla sama sukunimi?
Eli jos minä nyt menisin naimisiin avokkini kanssa ja meille syntyisi toinenkin lapsi, niin mikä olisi hänen sukunimensä?
Entä jos edelleen pitäisin nimeni?
Entä jos vaihtaisin sen miehen nimeen?
t: se jolla on vielä exän nimi (ja "uuden yhdistelmän" lapsella myös
Niin tuli meilläkin kun miehen suku kuuli että lapsemme sai exäni sukunimen ;-)
Kaikenlaista sitä ihmiset jaksaakin miettiä. Miten joku ajattelee tästä tai tuosta...Ei voi olla totta. Miksi ihmeesä teitä kiinnostaa jonkun muun mielipide? (Ellei siis alunperinkin ole tarkoitus päästä jotenkin näpäyttämään tai pätemään)
onko se isä mies vai marjanpoimija? miksi nöyryytät lapsesi isää noin?
onko se isä mies vai marjanpoimija? miksi nöyryytät lapsesi isää noin?
Minulla oli vielä exän sukunimi kun vauva syntyi.
Isä tunnusti vauvan vasta kun nimi oli ollut jo pakko antaa.
Siinä vaiheessa vauva saa isänsä sukunimen kun minäkin saan.
Siitä tosin ei taida olla pelkoa...
en aijo ottaa miehen sukunimeä vaikka lapsella on miehensuvun nimi jo. Mua vaan yököttää se muu suku enkä halua sellasta nimeä niskaani..
Meillä myös lapset minun nimelläni.
En halua olla samaa sukunimeä, kuin miehen sisko joka inhoaa minua.
eka kysymys oli anopilta, että mitäs sitten, kun tulee lapsia, kumman sukunimen ne sitten saavat? Vastasin siihen, että sen näkee sitten. Muuta kommenttia ei sitten tullutkaan. Tosin välillä miehen sukulaisilta, esim. serkuilta, tulee joulu- tai kutsukortti, jossa olemme samannimisiä. Eli ilmeisesti ihmiset olettavat automaattisesti avioitumisen tarkoittamavan nimen vaihtoa.
ei mitään jos haluaa pitää oman sukunimensä, mutta jotenkin ap vaikuttaa hieman lapselliselta "pääsenpähän näyttämään niille".
Itse otan mieheni nimen sillä haluan, että koko perheellä on sama sukunimi. Ei voisi vähempää kiinnostaa miehen suvun mielipide suuntaan tai toiseen. Tämä on vain ja ainoastaan minun ja mieheni välinen asia.