Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kosi viimein, mutta minulta mennyt mielenkiinto

Vierailija
24.04.2010 |

Olemme olleet yhdessä kymmenen vuotta ja meillä on yksi lapsi. Ennen lapsen saamista vihjailin että haluaisin naimisiin, mutta mies vain hymähteli. Raskaus aikana ehdotin suoraan että voitaisiin käydä maistraatissa, mutta ei suostunut. Sanoi kuitenkin että haluaisi naimisiin joskus.Missään vaiheessa en kuitenkaan ruvennut jankuttamaan asiasta.

Lapselle tuli minun sukunimeni, en suostunut miehen sukunimeä laittamaan. Nyt sitten haluaisi naimisiin, mutta voisinko minä nyt alkaa pihtaamaan tämän asian kanssa? Koen että hän on halunnut jostain syystä pitää vallan itsellään tässä asiassa. Tyyliin kyllä minä sitten ilmoitan milloin minusta tuntuu siltä että saat järjestää meille häät. Pitäisikö vain olla tyytyväinen kun viimein pääsen naimisiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen mene naimisiin tuollaisen miehen kanssa. Ansaitset parempaa, jonkun joka ihan oikeasti rakastaa sinua ja haluaa ihan oikeasti kanssasi naimisiin.

Vierailija
2/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin kuuluu tehdä? Voiko edes sanoa että mies kosi, jos se oli tuollainen puolipakotettu tilanne?

Kuulostaa vähän siltä että miehesi ei ole aikaisemmin tiennyt haluaako olla kanssasi eikä siksi ole halunnut naimisiin - ja tietääköhän vieläkään. Ihmettelen vain miksi teitte lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelvannut lapsen äidiksi, mutta et vaimoksi. Kysypä mieheltä tätä.

Vierailija
4/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nainen tekee lapsen miehen kanssa, joka ei halua mennä naimisiin. Puolisosta pääsee aina eroon, mutta lapsen saamisen tuoma vastuu kestää koko elämän tai ainakin lapsen ensimmäiset 20 vuotta.

Vierailija
5/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kostoksi... Sano että kattellaan tässä. Kannattaa mennä naimisiin omaisuusteknisistä syistä.

Vierailija
6/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naimisiin meno ole mitään peliä ja valtataistelua. Älkää menkö naimisiin, jos siitä tarvii noin taistella.

Vierailija
7/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hääjuhlat vai se että vihdoin "pääsee naimisiin"?

Kuulostaa todellakin kummalliselta valtataistelulta. Jos puolisoni sanoisi minulle, että hänellä on mennyt mielenkiinto mennä naimisiin kanssani niin minusta se olisi sama kuin "olen kyllästynyt sinuun".

Vierailija
8/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään valtataistelua olla. Enkä kai tosissani ole sellaista aloittamassakaan. Tunnelmat vaan ovat nämä minulla. Jää vaivaamaan se miksi toinen haluasi nimenomaan pitää yllä tälläistä tilannetta, että enpäs suostu ihan vielä.

Vierailija
9/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla taustatiedoilla veikkaisin, ettei liittonne kestä kovinkaan kauan. Teillä on todella surullisen kuuloinen tilanne.

Vierailija
10/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään valtataistelua olla. Enkä kai tosissani ole sellaista aloittamassakaan. Tunnelmat vaan ovat nämä minulla. Jää vaivaamaan se miksi toinen haluasi nimenomaan pitää yllä tälläistä tilannetta, että enpäs suostu ihan vielä.

Kyllä mä ymmärrän että tuollainen risoo. Voit kertoa asian ihan suorin sanakääntein miehellesi. Katsoo sitten mitä hän siihen sanoo.

Vierailija
11/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa luoda sellaisen tilanteen jossa minä vihdoin vuosien odottelun jälkeen pääsen naimisiin hänen kanssaan. Itse olisin mielelläni tästä asiasta vaikka keskustellut ja sopinut jotain, suunnitellut yhdessä...

En ole miehelle sanonut että mielenkiinto olisi mennyt.

ap

Vierailija
12/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain haluaa, pitää sanoa suoraan. Jos haluat vielä mennä naimisiin, sano että mennään naimisiin ja käytte vaikka hiljaisesti maistraatissa ilman edes omia todistajia. Jos et halua mennä naimisiin, sano että juna meni jo. Mutta katso hyvä ihminen, että asianne ovat taloudellisesti tasapuolisesti siltä varalta että toinen lähtee tai kuolee. Naimisiinmeno on viisasta taloudellisista syistä. Jos sinulla on nimissäsi enemmän omaisuutta, avoliitto on sinulle fiksumpi.

Vierailija
13/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän mutun avulla voi mennä hyvinkin metsään.

Vierailija
14/14 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin sanoin myös suoraan. Kysyin miksi nyt, johon mies sanoi että nyt on alkanut tuntua siltä että voisit jo olla mun vaimo. Tästä kosinnasta vielä se että minä otin tuolloinkin asian esiin, mies ei oma-aloitteisesti kosinut. Tosin sanoi että oli juuri parin viikon kuluttua aikonut kosia... Jotenkin ilmoitus luonteinen oli se kosinta minun mielestä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi