Vesirokon tartutuksesta.
Kannattaako ihan tarkoituksella hankkia vesirokkotartunta? Meillä on 9kk vauva, joka sitä siis ei ole vielä sairastanut, ja nyt lapsen serkulle se on eilen puhjennut. Eikö ole niin, että mitä nuorempana sairastaa, sen helpommalla siitä pääsee?
Kommentit (27)
Omat lapset rokotin..sairastivat vesirokon parilla näpyllä...minä sairastuin vesirokkoon ja todella karseet paiseet.. olin ihan paiseiden peitossa 3 viikkoa. Arpia löytyy, mutta selvisin..
Meillä on kaikki lapset sairastaneet, parilla rajuna mutta ei mitään jälkitauteja kenellekään tullut. Ihmettelen kyllä miten oma ikäpolveni on yleensäkään hengissä (60-70- luvulla syntyneet)kun sairastettiin ne kaikki "kamalat" sairaudet? Siis vesirokko, tuhkarokko, sikotauti, vihurirokko. Enkä kenenkään kuullut saaneen jälkitauteja.
Tyttö sairasti vesirokon 4kk:na, tarttu 4-vuotiaalta siskolta. Molemmilla meni onneksi helpolla mutta jälkiä on vieläkin puoli vuotta myöhemmin.
Mä taas tiedän useammankin, joka on saanut aivokalvontulehduksen rokkojen jälkitautina. Kannattaa vähän kysellä niiltä omilta vanhemmilta.
esim. vesirokkorokotuksen turvallisuuteen tai sen tehoon.
n. 2-3-vuotiaana. ensimmäinen oli ihan hirveä, pahat arvet kasvoissa, kun 3-v ei ymmärrä, miksi ei saa raapia. sikotaudista sain virusmeningiitin jälkitautina ja senkin muistan olleen infernaalisen kamala.
mutta ei myöskään rokottamaan. Melko varmasti saa tartunnan joskus esim.päiväkodista. Totta on kyllä, että mitä pienempi lapsi sen helpompi rokko (yleesä)