Voi järkky!Rotta lastenhuoneessa!
Nukutin äsken lapset ja siinä juuri lasten nukahdettua luin vielä lastenhuoneessa kirjastani luvun loppuun. Ykskaks kuulin pientä rapinaa, sitten vikinää ja kohta vipelsi rotta lattian poikki silmät hämärässä kiiltäen, hyi! En voinut huutaa mutta sisään päin kiljuin täyttä kurkkua! Juoksin pois ja kannoin lapset saappaat jalassa toiseen huoneeseen nukkumaan, rotta luikahti lapsen sängyn alle:( Asutaan ihan kaupungissa ja melko uudessa oktalossa, just muutettiin tähän pari kk sitten, en ole rottia edes pihassa nähnyt..ja rotta se taatusti oli, iso otus ja selkeä paksu häntä, hyi saatana kun inhottaa. En taatusti nuku tänä yönä, mieskin on töissä. Mitä mä teen huomenna? Kellään ollut rottia talossa? Muistelen jostain lukeneeni että niitä on aina isompi määrä:(
Kommentit (28)
Saiko entinen omistaja rottansa takaisin?
Älkää ruokkiko lintuja pihamailla, vetää puoleensa myös jyrsijöitä. Mutta ei rotta vielä mitään, sukulaiseni vuoteella oli yhtenä kesänä kölletellyt kyy. Kesyrotasta onneksi tässä tapauksessa kyse.
Meidän rivariin tullut metsämyyrä sisälle 2 kertaa. Tuli takapihalta ja näyttää hiireltä. Tosin tulee vain kesäikaan sisälle. Levittää myyräkuumetta. Myyrä kävi myös naapureiden huushollissa.
Ei noita aukkoja aina huomaa, jos ovat esim keittiökaapistojen alla putkien läpivientien yhteydessä.
Ihana, mä muistan tän provon vielä hyvin =)
Meidän lapsen huoneessa on kaksi rottaa.
Minulla on.Villi rotta tuli jostain asuntoon paskoi vaatehuoneen nurkkaan ja maisteli lasikuitutapetia joka oli ennestään rikki.Sanoin talkkarille joka keksi ajaa rotan ulos ja luuli että asunnon tyhjennys välivarastoon on hyvä idea.Tämä keksi kiivetä ylimmälle hyllylle ja odotti kunnes talkkari lähti.Ja takaisin rapisteleen leivän palaa joka oli kirjahyllyssä.Annoin sille myrkkyä viisi päivää meni ennen kuin kuoli,mutta parempi niinkin.Tahnaa oli myrkky.
Pahaa se ei tehnyt kun nukkui päivät rapisti yöt ja et takuulla nuku kun rapina käy.Joka nurkka merkattiin ammoniakki haisi vaan.Kesyrottia olen omistanut ja sillon ei villejä rottia näkynyt.
Kyllä vois pikkuisen vetää jos olisi tuollainen reikä seinässä.