Mitä mun sairaalakassista vielä puuttuu?
-vauvan kotiintulovaatteet (50cm ja 56cm)
sis.bodyn, housut, sukat, tumput, villasukat, pipon, samettisen kietaisupaidan ja housut jos on viileää.
-2 imetyspaitaa (liivit hankin vasta kun maito on noussut..vielä ei ole koko muuttunut yhtään niin en tiedä minkä kokoiset pitää ostaa)
-oma yökkäri
-liivinsuojukset
vieläkö puuttuu jotain olennaista?
kiitos
3vkoa on laskettuun aikaan :)
Kommentit (29)
Sitä hikoilee melkoisesti ja jos omia vaatteita haluaa käyttää, niin päiväksi varaisin löysän oloasun tms.
Joku kevythaalari tai villavaatteet? Voi olla vielä viileetä, lähellä 0.
siellä olikin vaikka mitä mitä en tullut ajatelleeksi :)
ap
kyllä hankittu, eikä villavaatteita.
Täytyy käydä ostamassa vielä sitten ne.
Vai eikö riitä jos laitan bodyn, puolipotkarit, siihen päälle samettisen puvun ja kaukalossa vielä peitto päällä? Matkaa kotiin on n.15km?
ap
Johon laitat vaatteet itsellesi ja vauvalle.
Siihen sairaalakassiin olen itse pakannut:
* Kameran (ja siihen varapatteria jne)
* Kännyn (laturin)
* Rahaa, niin ostan pari lehteä ja jotain herkkuja sairaalan myymälästä
* Neuvolakortti mukaan
* Hygieniatarvikkeita (hammasharja ja -tahna, harja, vähän meikkiä, huulirasvaa, omia pesutarvikkeita ((niitä on ihana nuuskia)) jne).
Itse en ole liivinsuojuksia tarvinnut vasta kun n. viikko synnytyksestä. Siis kun maito nousee kunnolla.
Imetyspaitoja ei tartte jos käyttää sairaalan yöpukua. Omia en vie verestettäväksi.
Meidän sairaalaan voi viedä oman kylpytakin ja tossukin mutta eipä ole tullut raahattua moisia.
Voit viedä vaikka neulomistarvikkeita jos haluat, mitä nyt sielä sairaalassa teet; otat kuvia ja selaat lehtiä? Tuskin kukaan 247 vaan istuu ja tuijottaa lasta tai nukkuu?
ja usein kesäkuussakin tarvitsee ulkovaatteita
Jos on, niin riittää. Jos vain peitto päällä, voi tulla vilu. Pipot myös.
Siis onko ulkovaate.
Minä laittaisin toukovauvalle pakkauksen kevyttoppapuvun ulkovaatteeksi ja sinne alle siis sisävaatteet ja vielä peitto päälle. Tai siis niin tein 4 vuotta sitten. Vastasyntynyt ei kuitekaan ole kokenut ulkoilmaa vielä lainkaan, joten se matka autollekin voi olla sille shokki, jos on kovin kevyesti puettu.
eikö vauva huku siihen?
kannattaako ulkoasuksi ostaa 56cm haalari?
meillä on kyllä 62cm fleecehaalari, käviskö se ulkovaatteeksi?
ap
että voit olla av:llä aina kun vauva nukkuu ;)
eikö vauva huku siihen? kannattaako ulkoasuksi ostaa 56cm haalari? meillä on kyllä 62cm fleecehaalari, käviskö se ulkovaatteeksi? ap
jos se toppapuku tms. ei oo just sopiva? Ei se vauva mihinkään katoa vaikka sillä olis väljempikin puku..
Pakkasin ekalle 50-56cm vaatteita, mutta vaikka vauva ei ollu ku 51cm ja 3520g, ni ei mahtunu kunnolla päälle, jotenka jos vauva ei oo hirveän pieni ni 60cm vaatteet on ihan ok..
Liivinsuojia tarvitsin kyllä itse, kun yöpaita oli helmaan asti märkä, ku ei ollu suojia, piti siis pyytää miestä tuomaan suojat.. Maidon nousu on yksilöllistä. En oo ollu yhtään ylimääräistä päivää sairaalassa, eli vauvat on olleet kaikki n.2vrk, ku oon kotiutunu.
ostaa pientä pukua sitä varten vaan pistetään toi pakkauksen puku..taidan ottaa sen fleecepuvun kuitenkin mukaan niin katsoo sit kelin mukaan kumman laittaa.
ap
imetysrintaliivit ovat jo sairaalassa tosi hyvät. Minä sain äitiysvaateliikkeestä myyjän neuvon ostaa ihan samankokoiset imetysrintaliivit kuin oli käytössä 75 B. Ihmettelin asiaa ensikertalaisena, mutta oikea neuvo se oli. Maidontulon tasaannuttua kk:n kuluessa liivit olivat ihan oikean kokoiset.
Kyllä osastolta löytyy ruokaa, luumumehua ja kuivattuja luumuja ynnä muita ummetuksen hoitojippoja. Samoin siteitä, huulirasvaa, korvatulppia ym. Luulisi löytyvän rintapumppua ja liivinsuojiakin ja vaikka niitä kaalinlehtiä synnyttäneiden osastolta. Näitä asioita löytyy ainakin ihan normaalilta kirurgiselta vuodeosastolta.
Itse ajattelin pakata mukaan nla-kortin, kameran, videokameran, pattereita. En aio synnytyksen aikana syödä ja juoda muita kuin talon tarjoiluja. Musiikkiakaan en ota mukaan, kun en tykkää taustahälystä. Uikkarit otan varulta itselle ja miehelle, jos vaikka ammeeseen päästäisiin. Ja runsaasti reipasta partiomieltä synnytykseen!
Osastolla oloa ajattelen saatan ottaa imetysliivien ohella mukaan oman aamutakin, tohvelit otan sairaalan valikoimasta käyttöön. Samoin verkkohousut ja siteet. Kotiin varaan kunnon siteitä. Mitään viidettä en ajatellut mukaan pakata, lepään ja katselen nukkuvaa vauvaa, en usko pystyväni keskittymään lukemiseen ja surffailuun. Jos aika käy pitkäksi, mies voi tuoda lukemista, ja kyllä siellä sairaalassakin lehtiä on.
Vauvalle pakkaa kotiinlähtövaatteet (body, puolipotkarit, villapuku, syntyy siis kesällä). Itselle myös jotkut vaatteet.
Karkkia tms. helppoa verensokereita nostattavaa naposteltavaa "pusauksen" ajaksi. Paperia ja kynä, jos haluat kirjoittaa tuntemuksiasi synnytyksestä ja sen jälkeisistä tuntemuksista tai vaikkapa kirjeen pienokaiselle - näin jälkikäteen niitä on mukava lueskella. Omat sukat, sairaalan tarjoamat olivat kylmät, mutta silti hiostavat.
kaipasin jotain ihanan raikasta suihkusaippuaa. Sellaista sopivan yleellistä joka sai olon tuntumaan just raikkaalta ja naiselliselta.
Luumuja kannattaa ostaa kotiin odottamaan. Niitä tulet todennäköisesti kaipaamaan...
Ja yösiteitä, jos synnytät alakautta. Mä lähdin sairaalasta yhdet verkkopikkuhousut jalassa (kun ovat poistokamaa aina käyttäjän luopuessa) ja ostatin kotiin Tena-siteitä... Tena tuntui sopivan puuvillaiselta ja epähiostavalta ihoa vasten. Suosittelen sitä.
Äänikirjatkin on hyvä jos tuntuu ettet ehdi itsellesi mitään vauvan synnyttyä...
http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynnkass.html