Mitä mun sairaalakassista vielä puuttuu?
-vauvan kotiintulovaatteet (50cm ja 56cm)
sis.bodyn, housut, sukat, tumput, villasukat, pipon, samettisen kietaisupaidan ja housut jos on viileää.
-2 imetyspaitaa (liivit hankin vasta kun maito on noussut..vielä ei ole koko muuttunut yhtään niin en tiedä minkä kokoiset pitää ostaa)
-oma yökkäri
-liivinsuojukset
vieläkö puuttuu jotain olennaista?
kiitos
3vkoa on laskettuun aikaan :)
Kommentit (29)
sairaalan vaatteita, koska ne sai lykätä pyykkiin heti jos alkoi ahdistaa... Kaiken laisia eriteroiskeita siellä tulee kohdalle, niitä sen enempää tässä luettelematta. Mutta oikeasti sairaalan vaatteet oli niin helpot. Omat aamutossut saattaisin ottaa.
Ja kun lähdet sairaalasta, jos ja kun takapuolesi on vielä istuma-arka, kannattaa tulla välinelainauksen kautta kotiin. Sellaiset keventävät tyynyt/renkaat helpottavat oloasi kotona ihan merkittävästi.
sellaisen "sik-sak" mallisen pienen hatun vauvalle, kun vauva nukkui eikä ollut vierailijoita tms.
Kaikki eivät ajattele ja tee samoin, ihmisiä on eilaisia ja pitävät tai ei pidä samoista asioista.
Joku täällä vihjaisi neulomistarpeet mukaan koska on varmaan itse kokenut sen kivaksi ja hyödyllisesksi jos ei vaikka nukuta jne.
Minä neuloin hatun lisäksi sellaisen "kapalovauvankin" tyttövauvalleni. Hattumallin sain samassa huoneessa olevalta äidiltä, joka neuloi sellaista, minun oli tarkoitus neuloa vain se "kapalovauva" mutta olin tyytyväinen kun hattukin valmistui.
äitiyspakkauksen molemmat haalarit ovat aivan liian isot vastasyntyneelle!! minä otan vauvalle mukaan vanupuvun kokoa 62, ja ainakin esikoinen aikanaan "hukkui" siihenkin vaikka ihan normaalipainoisena syntyikin.
etenkin esikoisen kohdalla, kun vauvanhoito ja -käsittely on vielä ihan uutta ja sen myötä hankalaakin, niin mielestäni liian suuret vaatteet vauvalla vain hankaloittavat entisestään toimimista.
suosittelen ap, että otat vaikka sen fleecepuvun vauvalle.
että vaatteet olisi mahdollisimman tyköistuvia niin nostelu ja käsittely on helpompaa.
Otan fleecepuvun mukaan ja alle sit vaan enemmän vaatetta jos on kylmä ilma.
Ostaa sit vaikka ulkohaalarin kun ollaan kotiuduttu jos tuntuu että on liian kylmät ilmat.
vaunussa kuitenkin on makuupussi ym peittoa tarvittaessa.
ap
sulla ei ole liivejä? Jos et halua ostaa vielä niitä, niin ainakin jotkut joustavat toppi-malliset rintsikat. Voi käyttää yöliiveinä pitkään.
yöpaita, kaksi(!) imetyspaitaa ja yösiteet.
Enpä ole kummallakaan synnytyskerrallani nähnyt ihmisten käyttävän omia vaatteitaan sairaalassaollessaan, ja toisaalta siteitä on sairaaloiden vessat pullollaan. Kuka haluaa ylipäätään makoilla sairaalapedissä joku oma vaate päällään ja kuljetella pyykkejä mukanaan? En minä ainakaan, vaihdan omat vaatteet siinä vaiheessa, kun lähden kotiin.
Ja tosiaan lapsen päällysvaatteet, eli haalari tai vastaava puuttui. Ei sieltä kannata sisävaatteilla lähteä vaikka autoon menisikin.
kamoista osoittautui turhiksi.
Siis pakkasin oman yöpaidan, olovaatteet, aamutossut, yösiteet, bepanthenia...
Oikeasti sitten hengailin vain sairaalan vaatteissa, ne oli mukavat ja yöpaidassakin kätevästi napit edessä nii pystyi imettämään hyvin. Ruuat kävin hakemassa käyttäen sairaalan tossuja, ja vertakin tuli sen verran että sairaalan paksuja vaippoja tuli kotona ikävä, eli en niitä omia yösiteitäkään käyttänyt sairaalassa. Sieltä myös sai bepanthenia ym välinettä. Lukemistakin löytyi talon puolesta.
Ensi kerralla otan vain kotiintulo vaatteet molemmille ja hygieniavälineet, jotain "hyvää" ja rahaa.
NYPLÄYSTYYNY ?
jotain pientä kevyttä lukemista KORKEINTAAN !
Ja olen kova lukemaan, en muista että olisin lukenu mitään...todellakin, tuijotin lapsia ja nukuin :-)