On muuten outoa, että ihminen mielummin tappaa lapsensa,
kuin antaa sen ihmisille, jotka oikeasti haluaisivat. eli abortteja tehdään eniten sosiaalisten syiden (raha?) takia http://www.lopettakaatappaminen.info/
samaan aikaan monet tuhannet pariskunnat kärsivät hedelmättömyydestä ja joutuvat turvautumaan hedelmöityshoitoin, joista syntyneet lapset eivät taas ole geneettisesti niin vakaita kuin normaali lapset. Tutkimustuloksia siis on, että hedelmöittömyyshoidoista syntyillä lapsilla on enemmän sairauksia verrattuna normaaliraskauksiin.
Miksi lapsesta luopuminen oikealla tavalla on vaikeampaa kuin väärällä tavalla?
Kommentit (70)
Jos olet seksisuhteessa ota raskauden riskin. Sinulla ei ole oikeutta määrätä toisen ihmisen elämää lopetettavaksi oman himosi takia. Et sinä seksin puutteeseen kuole. Ota vastuu tekemisistäsi.
Ei kovin realistinen tämä sinun ehdotus.
joten jos joskus tulen raskaaksi teen abortin. Revi siitä. Kokeilepa itse elää koko loppuelämä ilman jotakin mistä pidät erittäin paljon, mitä haluat lähes koko ajan ja mikä tuottaa sinulle erittäin paljon nautintoa, niin katsotaan sitten kuinka onnellinen olet. Tasan tarkkaan en kieltäydy seksistä vain siksi että ehkä saattaisin tulla raskaaksi.
Jos olet seksisuhteessa ota raskauden riskin. Sinulla ei ole oikeutta määrätä toisen ihmisen elämää lopetettavaksi oman himosi takia. Et sinä seksin puutteeseen kuole. Ota vastuu tekemisistäsi.
Jokaisella on lain suoma oikeus tehdä abortti, jos tietyt ehdot täyttyy.
se ehkäsy kuntoon.se ukkoki vois huolehtii siitä.
ei seksi oo perustarve.ilmanki elää...tai runkkaa
ei raskaus, synnytys, vauvan saaminen ole mikään polvilumpioleikkaus. Jokainen lapsen saanut tietää, millaiset tunteet koko asiaan liittyy. Sikiön abortointi siinä vaiheessa, kun siitä ei vielä mitään tunne eikä tiedä, on ainakin minun mielestäni paljon pienempi asia. Ei ollenkaan käsittämätöntä mielestäni.
on vauvojen äitejä. Se on käsittämätöntä. Siis suomessa näin.
siksi ihmettelen että suurin osa tekijöistä on äitejä kun luulisi heidän ymmärtävän kuinka tärkeä jokainen ihminen täällä on. Varsinkin se oma vauva.
Kun ymmärtää, mitkä tunnelataukset omaan vauvaan liittyy, oman vauvan antaminen pois tuntuu paljon tunteettomammalta, vääremmältä ja pahemmalta teolta kuin lähes olemattoman abortointi jossain viikolla 7.
miksi sitten murhata tai antaa lastaan pois? pitää itsellään. murha ei saa olla koskaan vaihtoehto. Sellainen ihminen joka abortin tekee joutaa helvettiin. Vaikken uskonnollinen olekaan.
viittaat tällä minuunkin (mm. nro 42) niin ehkäisy on kunnossa kiitos vaan. Mutta mikään ehkäisy ei ole 100%, joten joidenkin mielestä seksiä ei saisi harrastaa ollenkaan jos ei tahdo lapsia.
Puhutko yhtä nätisti myös teineille, joiden aivojen kehitys on vielä kesken, ajattelukaan ei aina toimi niin kirkkaasti ja ymmärrys asioista osin rajallista? Silti halut ovat osalla heistäkin kovat, ja vahinkoja sattuu. Pitääkö teininkin pilata elämänsä sen takia että joku av-mamma ei salli abortteja kenellekään?
se ehkäsy kuntoon.se ukkoki vois huolehtii siitä.
ei seksi oo perustarve.ilmanki elää...tai runkkaa
Sellainen ihminen joka abortin tekee joutaa helvettiin. Vaikken uskonnollinen olekaan. """
samaa mieltä... vittu!!!
vitut ja kyrvät pois semmosilt ketkä ei kanna vastuutaan
asia nyt onneksi on sellainen, ettei sille abortinvastaiset vinkujat voi yhtään mitään. Ehkä jos Paavista tulee maailman valtias niin abortti kielletään, samoin kuin ehkäisy, sitten saa kaikki ilolla puskea kerran vuoteen lapsen.
teinin pitää jatkaa raskautta vaikka se veisi hänen henkensä? Tai voisi viedä, sitä kun ei etukäteen tiedä. Minulle jo olemassaolevat ihmiset ovat tärkeämpiä kuin ne joita ei vielä ole. Sikiö ei osaa surra menetettyä lapsuuttaan, työvuosiaan tms. mutta se teini osaa.
Hauskanpito tulee sivutuotteena. Joka seksiä harrastaa ottaa raskauden riskin. Ei vastasyntynytkään vielä tiedosta oloaan ja elämäänsä, mutta hänen oikeuttaan elämään ei kyseenalaisteta. Ei se kohdussa oleva vauva ole sen kummempi asia. Ihminen, jolla on edessään oma ainutkertainen elämänsä.
joo o mä olin 16 ku aloin ekaa oottaa.ja pidin lapsen vaikka isäsä ei ottanu vastuuta...repikää perkele siitä.
joo o mä olin 16 ku aloin ekaa oottaa.ja pidin lapsen vaikka isäsä ei ottanu vastuuta...repikää perkele siitä.
siltä että on koulutukset ja kehitys jääneet vähän kesken.
Et tunnu kovin järjenjättiläiseltä.
Ei lapsen saamisikä vaikuta siihen millainen loppuelämästä tulee. Joku voi saada lapsen todella vanhana ja olla ihan ääliö. Vaikka olisi koulutusta vuosia takana, ei kaikille paukapäille onneksi anneta virkaa.
Kaikilla vaan ei oel sydämen sivistystä, ne kohtelee sukulaisiakin kuin pohjasakkaa. Ja kirjoittaa rumasti yleisellä palstalel toisille
: (
Onneksi te aborttia fanaattisesti vastustavat ette voi mitään nykyiselle lainsäädännölle! Ette kykene tuolta meuhkaamiseltanne ajattelemaan selkeästi, saati tuntemaan minkäänlaista ymmärrystä lähimmäistänne kohtaan.
Jokaisella naisella on Suomessa päätäntävalta tässä asiassa, hyvä niin!
Hajotkaa ja ahdistukaa vaan te fanaatikot omaan ahdasmieliseen maailmaanne.
Juu, ja ei kolahtanut omaan nilkkaan. En ole joutunut aborttia henkilökohtaisesti läpi käymään. Mutta työssäni kohtaan päivittäin niitä jotka näin joutuvat tekemään. Voin kertoa että eivät ole välinpitämättömiä, itsekkäitä murhaajia.
Minulla on muutama abortin tehnyt ystävä. En ajattele heitä murhaajina tms. vaikken aborttia hyväksykään.
Itse olen kolmen lapsen nuorehko äiti enkä IKINÄ voisi kuvitellakaan, että tekisin abortin, onneksi ei miehenikään! Minua satuttaa se, miten kevyesti ihmiset nykyään suhtautuvat aborttiin..
Olen itse alan ammattilainen. En ole kuitenkaan työskennellyt osastoilla tms jossa tehdään tai hoidetaan abortin tehneitä, en myöskään aijo työskennellä. Kyllä, juuri siitä syystä, etten voi ymmärtää ihmistä, joka yleisimmin itsekkäistä syistä haluaa eroon viattomasta elämästä! En siis halua aitiopaikalta seurata tätä toimintaa, minusta ei olisi siihen työhön!
Järkyttävintä on lukea, miten joku miettii kropan tai seksielämän tms. pilallemenoa raskauden takia. Voi voi, kyllä on ihminen erkaantunut ELÄMÄSTÄ!! Mitenhän hieman vaikeammat vastoinkäymiset selvitetään jos noita ei kestäisi. Edellämainitut asiat eivät sitäpaitsi edes välttämättä tapahdu, ainakaan niin radikaalisti mitä luullaan.
Tiedän ammattilaisia (gynekologeja, kätilöitä), jotka osittain surevat valitsemaansa ammattia, koska joutuvat työskentelemään "ihmistehtailussa". Pitävät sitä kaikkea muuta kuin naisen oikeutena..enemminkin yhteiskuntaa tuhoavana, sairaalloisena asiana.
Jotakin täytyy tarkoittaa se, että niin moni abortintekijä katuu katkerasti myöhemmin. Osa sairastuu psyykkisesti ja moni lievempikin tapaus tarvitsee mielialalääkityksen ja terapiaa!
miksi sitten murhata tai antaa lastaan pois? pitää itsellään. murha ei saa olla koskaan vaihtoehto. Sellainen ihminen joka abortin tekee joutaa helvettiin. Vaikken uskonnollinen olekaan.
On monia syitä, miksi päädytään aborttiin.
ei raskaus, synnytys, vauvan saaminen ole mikään polvilumpioleikkaus. Jokainen lapsen saanut tietää, millaiset tunteet koko asiaan liittyy. Sikiön abortointi siinä vaiheessa, kun siitä ei vielä mitään tunne eikä tiedä, on ainakin minun mielestäni paljon pienempi asia. Ei ollenkaan käsittämätöntä mielestäni.
on vauvojen äitejä. Se on käsittämätöntä. Siis suomessa näin.
haluaa ehkä tarjota parhaan ja voimavaroilleen mahdollisen elämän jo sille olemassaolevalle lapselleen.
siksi ihmettelen että suurin osa tekijöistä on äitejä kun luulisi heidän ymmärtävän kuinka tärkeä jokainen ihminen täällä on. Varsinkin se oma vauva.
kuvailisi itseäni erkaantuneeksi elämästä vaikka mietinkin tuolla aiemmin kropan pilallemenoa. En ymmärrä niitä naisia, jotka haluavat kyllä lapsia mutta eivät halua pilata kroppaansa. Itse taas en halua niitä lapsia, joten aika kohtuutonta vaatia että pilaisin kenties tämän kroppani, terveyteni, työurani, tulevaisuuteni vain sen takia että synnyttäisin lapsen jota en halua ja joka joutuisi heti synnytyksen jälkeen huostaanotetuksi vai minne nyt lapset menevät kun heitä ei haluta. Adoptioon lapsi pääsisi, jos pääsisi, vasta pitkän ajan päästä. Ei, välttämättä ei terveys mene, mutta useimmille tulee jotain vaivaa ja pahojakin ongelmia voi raskaus aiheuttaa. Edelleen kohtuutonta pakottaa ottamaan se riski sellaisen asian takia jota ei ole halunnut. Lisäksi tiedän että omassa suvussani eivät monetkaan naiset ole selvinneet ilman vaurioita raskausajoista, joten omat riskini olisivat vielä tavallista suuremmat. Joten edelleen olen tekemässä aborttia jos joskus vahingossa tulen raskaaksi. Tähän asti ehkäisy on toiminut ja ikää on jo päälle 30.
Vai ei ole abortti naisen oikeus. Mietipä aikaa ennen sallittuja abortteja. Epätoivottuja lapsia joita vanhemmat vihasivat ja kohtelivat kaltoin. Hylättyjä lapsia joita kukaan ei halunnut. Lapsenmurhia. Itse tehtyjä tai puoskarilla teetettyjä abortteja jotka usein veivät naisenkin hengen. Aborttien sallimisen myötä naisten kuolleisuus on laskenut. Haluatko palata entiseen?
Jos abortteja halutaan vähentää, ja minustakin se olisi hyvä asia, tulisi panostaa ehkäisyyn ja siitä tiedottamiseen. Liian moni nuori tulee raskaaksi kun ei ymmärrä kunnolla ehkäisyä tai se on heille liian kallista. Liian moni vanhempi nainen tulee raskaaksi yllättäen kun kuvittelee ettei enää voi raskautua. Tiedottamista tarvitaan siis yhä.
T: olinkohan alunperin nro 42
Minulla on muutama abortin tehnyt ystävä. En ajattele heitä murhaajina tms. vaikken aborttia hyväksykään.
Itse olen kolmen lapsen nuorehko äiti enkä IKINÄ voisi kuvitellakaan, että tekisin abortin, onneksi ei miehenikään! Minua satuttaa se, miten kevyesti ihmiset nykyään suhtautuvat aborttiin..
Olen itse alan ammattilainen. En ole kuitenkaan työskennellyt osastoilla tms jossa tehdään tai hoidetaan abortin tehneitä, en myöskään aijo työskennellä. Kyllä, juuri siitä syystä, etten voi ymmärtää ihmistä, joka yleisimmin itsekkäistä syistä haluaa eroon viattomasta elämästä! En siis halua aitiopaikalta seurata tätä toimintaa, minusta ei olisi siihen työhön!
Järkyttävintä on lukea, miten joku miettii kropan tai seksielämän tms. pilallemenoa raskauden takia. Voi voi, kyllä on ihminen erkaantunut ELÄMÄSTÄ!! Mitenhän hieman vaikeammat vastoinkäymiset selvitetään jos noita ei kestäisi. Edellämainitut asiat eivät sitäpaitsi edes välttämättä tapahdu, ainakaan niin radikaalisti mitä luullaan.
Tiedän ammattilaisia (gynekologeja, kätilöitä), jotka osittain surevat valitsemaansa ammattia, koska joutuvat työskentelemään "ihmistehtailussa". Pitävät sitä kaikkea muuta kuin naisen oikeutena..enemminkin yhteiskuntaa tuhoavana, sairaalloisena asiana.
Jotakin täytyy tarkoittaa se, että niin moni abortintekijä katuu katkerasti myöhemmin. Osa sairastuu psyykkisesti ja moni lievempikin tapaus tarvitsee mielialalääkityksen ja terapiaa!