On muuten outoa, että ihminen mielummin tappaa lapsensa,
kuin antaa sen ihmisille, jotka oikeasti haluaisivat. eli abortteja tehdään eniten sosiaalisten syiden (raha?) takia http://www.lopettakaatappaminen.info/
samaan aikaan monet tuhannet pariskunnat kärsivät hedelmättömyydestä ja joutuvat turvautumaan hedelmöityshoitoin, joista syntyneet lapset eivät taas ole geneettisesti niin vakaita kuin normaali lapset. Tutkimustuloksia siis on, että hedelmöittömyyshoidoista syntyillä lapsilla on enemmän sairauksia verrattuna normaaliraskauksiin.
Miksi lapsesta luopuminen oikealla tavalla on vaikeampaa kuin väärällä tavalla?
Kommentit (70)
ole hedelmöittynyt. siinä menee viikko yhdynnästä ennenkuin munasolu hedelmöittyy ja lapsi on kohdussa kiinnittyneenä. siinä menee ihmisyyden raja, eli viikko ovulaatiosta!
ole hedelmöittynyt. siinä menee viikko yhdynnästä ennenkuin munasolu hedelmöittyy ja lapsi on kohdussa kiinnittyneenä. siinä menee ihmisyyden raja, eli viikko ovulaatiosta!
kuparikierukka ei murhaa vauvoja. eikä runkattua spermaakaan kannata surra. siinä ei ole vielä vauva hedelmöittynyt.
on vauvojen äitejä. Se on käsittämätöntä. Siis suomessa näin.
mutta kaikkien mielestä ei mene.
tuskin edes haluaa seksiä, onhan näitä ehkäisykeinoja pillereiden lisäksi esim. kortsu ja kuparikierukka, jotka varmasti käyvät kelle vaan, mutta helppohan se on kehuskella ettei tarvitse seksiä kun tuskin sitä edes haluaa.
Ennemmin abortoisin solyrykelmän kuin synnyttäisin lapsen ja antaisin pois.
Mun mielestä kylmä ja tunteeton täytyy olla sellaisen ihmisen, joka tuosta noin vaan toimimaan synnytyskoneena ja luopumaan tuosta noin vaan lapsestaan.
Sä olet hullu.
on maailman itsekkäimmän ihmisen ajattelua, noin kylmä ei saisi kukaan olla. eli ennemmin murhaat vauvasi kuin koet luopumisen tuskaan??? ei herrajumala. jos kerran ei halua luopua niin sitten pitää itsellä mut jumalauta ei ruveta murhaamaan pieniä viattomia ihmisiä!
Ennemmin abortoisin solyrykelmän kuin synnyttäisin lapsen ja antaisin pois.
Mun mielestä kylmä ja tunteeton täytyy olla sellaisen ihmisen, joka tuosta noin vaan toimimaan synnytyskoneena ja luopumaan tuosta noin vaan lapsestaan.
Sä olet hullu.
on maailman itsekkäimmän ihmisen ajattelua, noin kylmä ei saisi kukaan olla. eli ennemmin murhaat vauvasi kuin koet luopumisen tuskaan??? ei herrajumala. jos kerran ei halua luopua niin sitten pitää itsellä mut jumalauta ei ruveta murhaamaan pieniä viattomia ihmisiä!
että siinä ajatellaan lapsen parasta eli ei murhata häntä?!?!?! joskus voi joutua tekemään itselle julmia päätöksiä. ei lasta saa tappaa siksi että SINULLE tulee paha mieli antaa pois. Sinulle siis ei tule paha mieli murhaamisesta. Oletko ihminen ollenkaan? Järkyttäävää lukea että tällaisia ihmisiä on olemassa. Toivottavasti en tunne sinua.
ei raskaus, synnytys, vauvan saaminen ole mikään polvilumpioleikkaus. Jokainen lapsen saanut tietää, millaiset tunteet koko asiaan liittyy. Sikiön abortointi siinä vaiheessa, kun siitä ei vielä mitään tunne eikä tiedä, on ainakin minun mielestäni paljon pienempi asia. Ei ollenkaan käsittämätöntä mielestäni.
ei raskaus, synnytys, vauvan saaminen ole mikään polvilumpioleikkaus. Jokainen lapsen saanut tietää, millaiset tunteet koko asiaan liittyy. Sikiön abortointi siinä vaiheessa, kun siitä ei vielä mitään tunne eikä tiedä, on ainakin minun mielestäni paljon pienempi asia. Ei ollenkaan käsittämätöntä mielestäni.
siksi ihmettelen että suurin osa tekijöistä on äitejä kun luulisi heidän ymmärtävän kuinka tärkeä jokainen ihminen täällä on. Varsinkin se oma vauva.
se sen abortin sisältöä miksikään muuta, se syy miksi se tehdään.
Vähän sama kuin sanoisi, että on aina väärin tappaa koira murtamalla sen kallo vasaralla. ON kuitenkin ymmärrettävämpää, että joku tekee niin, jos koira on käynyt kimppuun ja purrut, ja siinä tilanteessa puolustaa itseään, kuin jos sen tekee vain siksi, ettei huvittanutkaan pitää lemmikkiä.
Sama se on abortin kanssa: aina se on alkavan elämän tappamista, mutta joissain tilanteissa se on ymmärrettävää. Ei se silti sen sisältöä muuta.
Sisälläni kasvava lapsi ei ole minusta erillinen asia. Joten se on erittäin paljon MINUN asiani. Varmasti tulisi paha mieli abortista, mutta vielä pahempi mieli tulisi siitä, että antaisin lapsen pois. Mielestäni on paljon käsittämättömämpää se, että joku voisi luopua lapsestaan.
Älä sure, emme todennäköisesti tunne toisiamme. En pidä ystävinäni fanaatikkoja, vouhkaajia enkä hulluja.
että siinä ajatellaan lapsen parasta eli ei murhata häntä?!?!?! joskus voi joutua tekemään itselle julmia päätöksiä. ei lasta saa tappaa siksi että SINULLE tulee paha mieli antaa pois. Sinulle siis ei tule paha mieli murhaamisesta. Oletko ihminen ollenkaan? Järkyttäävää lukea että tällaisia ihmisiä on olemassa. Toivottavasti en tunne sinua.
samaan aikaan monet tuhannet pariskunnat kärsivät hedelmättömyydestä ja joutuvat turvautumaan hedelmöityshoitoin, joista syntyneet lapset eivät taas ole geneettisesti niin vakaita kuin normaali lapset. Tutkimustuloksia siis on, että hedelmöittömyyshoidoista syntyillä lapsilla on enemmän sairauksia verrattuna normaaliraskauksiin.
Hedelmöityshoidoin syntyneillä ei ole merkittävästi enemmän sairauksia kuin luomuraskauksista syntyneillä.
Yrittäkää nyt painaa tämä debiilin aivoihinne.
siksi ihmettelen että suurin osa tekijöistä on äitejä kun luulisi heidän ymmärtävän kuinka tärkeä jokainen ihminen täällä on. Varsinkin se oma vauva.
Kun ymmärtää, mitkä tunnelataukset omaan vauvaan liittyy, oman vauvan antaminen pois tuntuu paljon tunteettomammalta, vääremmältä ja pahemmalta teolta kuin lähes olemattoman abortointi jossain viikolla 7.
Jos se tehdään oikeista syistä tarpeeksi ajoissa niin kyse ei ole lapsen tappamisesta.
Harvemmin aborttia tehdään viimeisillä kuukausilla. Siihen mennessä on tunneside maha-asukkiin yleensä kasvanut ja siksi adoptointi on vaikeampaa.
On paljon ihmisiä, jotka tekevät abortin, kun muuta mahdollisuutta ei tunnu olevan. Mutta luonnollista on, että kaikki ei vaan saa lapsia ja sekin pitää hyväksyä. Hoidot on hyvästä ja niistä saa moni apua. Mutta asiaa kokonaisuudessaan ei voi ajatella niin, että abortin tekijöiden pitäisi synnyttää muille lapsensa. Sittenhän voitais myös ajatella, että ne joilla on useita lapsia voisivat niitä jakaa niille joilla ei ole.
Se että joku käyttää aborttia "ehkäisykeinona" on todellakin väärin ja edesvastuutonta. Abortti ei kuitenkaan mielestäni ole murha/tappo, mitä mieltä kaikki vauhkoajat ovat siitä että joku raiskataan ja tulee raskaaksi? Tai esim. insestin kautta sikinneet lapset? Onko abortti sillon sallittu? Vai pitäisikö nekin "rakkauden hedelmät" kantaa 9 kk sisällään.
eihän se oli sen lapsen syy, insesistä; jos lapsen vanhemmat ovat keskenään sukulaisia niin siköihän voi olla vaikeasti vammainen (genetiikka), mutta montakohan % aborteista on näitä tapauksia? ap
Eipä tietenkään mikään raskauteen johtava tilanne ole sen lapsen vika, mutta sinä todellako olet sitä mieltä että jos joku nainen raiskataan ja hän sen seurauksena tulee raskaaksi, ei saisi tehdä aborttia? tai jos tekee, on paha ja huono ihminen?
toista kommenttia en edes ymmärtänyt, mitä väliä onko se sikiö vammainen, tuskin kovinkaan moni haluaisi pitää lapsen, jos sen isä olisi joku lähisukulainen!
että syntyy lisää niitä, joita ei haluta ja laitetaan sitten kasvatuskotiin riutumaan.
ylimääräiset piti tuhota. Sitten alettiin ymmärtää kissojen steriloinnin ja ehkäisyn merkitys. Ihminen itse vaan ei ole vielä tajunnut tätä omien pentujensa osalta. Ei niitä lapsia itsestään tule. Jos ei lasta halua, ei pidä lasta tehdä. Jokainen nykypäivänä tietänee miten lapsia tehdään.
koska minä en halua lapsia, en saa koskaan harrastaa seksiä vai?
Vaikka minulla on ihana mies jonka kanssa kaikki muukin sujuu, ja seksi on suorastaan loistavaa. Selibaattiin vaan sillä mikään ehkäisy ei ole 100%. Hyvähän se on selibaattia huudella jos oma libido on heikko, mutta minulla ja miehelläni haluja riittää vaikka monta kertaa päivässä, joten ankeaksi menisi elämä jos ne halut pitäisi tukahduttaa.
Jos ehkäisystä huolimatta tulisin raskaaksi, niin sitten olisi pakko vai synnyttää lapsi jota en tahdo? Ja pilata mahdollisesti kroppa, alapää, seksielämä ja oma terveys sen lapsen takia jota ei tahtonut ja jonka sitten antoi pois?
Kuka maksaa minulle korvauksia jos saan raskauden myötä vakavan sairauden tai pysyviä vammoja? Kuka korvaa poissaolot töistä ja saamatta jääneet palkat? Kuka hoitaa opiskelun ja tekee tenttini jos en raskauden takia siihen itse pysty?
Ei kiitos, en minä ainakaan uhraa elämääni sellaisen asian edestä mitä en ole edes halunnut.
Ajatelkaapa nuo samat asiat jollekin teini-ikäiselle, joka tietää elämästä vielä vähemmän ja jolla on koulut täysin kesken. Siitä vaan maha pystyssä yläastetta/lukiota käymään ja kestämään toisten irvailut. Sitten synnytyksen jälkeen selittämään missä lapsi on, ja yrittämään eteenpäin elämässä sillä pilatulla terveydellä (mitä nuorempi, sitä enemmän riskejä raskaudessa)