Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle miksi mä en saa töitä? ov

Vierailija
22.04.2010 |

Olen 41, olin aikoinani kotiäitinä 8 vuotta, sittemmin käynyt erinäisiä kassakoulutuksia, minusta on aina pidetty asiakaspalvelussa ja nautin siitä. Laitan joka päivä vähintään 3 hakemusta myyjän hommiin , alkaen S-Marketin kassasta erikoiskauppoihin. Mistä tämä johtuu, itse epäilen ikääni ja sitä, että mulle pitäisi maksaa maksimipalkka teineihin verrattuna. Kumman itse haluatte kaupan kassalle töihin, minut( ystävällisen, kokemusta omaavan) vai sellaisen , joka ei tiedä mistään mitään ja saa palkkaa sen myyjän minimin?

Ja siis kokemusta on 15 vuotta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti liian vanha...valitettavasti. Niin olin minäkin näin 38-vuotiaana kaikkiin aspa-hommiin, joten nyt opiskelen uutta alaa.

Vierailija
2/8 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisit eka jonkun vuokrafirman kautta esim. kauppaan ja tekisit säännöllisesti samassa paikassa vuoroja. Sitten voisit tutustua paremmin vakkari henkilökuntaan ja päälliköihin ja antaa itsestäsi hyvän kuvan työntekijänä ja asiakaspalvelijana. Tätä kautta varmasti saisit vakkari paikan esim. s-ryhmässä. Meillä ainakin usein palkattiin vuokrafirman kautta hyväksi havaittuja tyyppejä vakituisiin hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt työtön vai jossain töissä, jäi mulla epäselväksi.

Työuraa voisi äkkiseltään sulla olevan vielä melkeen 30 vuotta, joten ikärasismista tässä ei ole kyse.

Oletko päässyt haastatteluihin?

Totuus on toki niin, että tunkua perusmyyjäksi on valtavasti. Kuinka erottua massasta ja jäädä mieleen?

Jaa'a, vaikeaa on, kun en itsekään ole onnistunut työnhaussa mieleiselläni tavalla.

Vierailija
4/8 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama pulma, yli nelikymppistä suomalaista naista ei huolita mihinkään tavistyöhön. Vaikka olisi alan koulutuskin.

Vierailija
5/8 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama pulma, yli nelikymppistä suomalaista naista ei huolita mihinkään tavistyöhön. Vaikka olisi alan koulutuskin.

Vierailija
6/8 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää yrittämistä vaan.

Vierailija
8/8 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen 41, olin aikoinani kotiäitinä 8 vuotta, sittemmin käynyt erinäisiä kassakoulutuksia, minusta on aina pidetty asiakaspalvelussa ja nautin siitä. Laitan joka päivä vähintään 3 hakemusta myyjän hommiin , alkaen S-Marketin kassasta erikoiskauppoihin. Mistä tämä johtuu, itse epäilen ikääni ja sitä, että mulle pitäisi maksaa maksimipalkka teineihin verrattuna. Kumman itse haluatte kaupan kassalle töihin, minut( ystävällisen, kokemusta omaavan) vai sellaisen , joka ei tiedä mistään mitään ja saa palkkaa sen myyjän minimin?"

* jos sinua pidetään yli-tai alikoulutettuna ko. työhön. Jos olet erikoisliikkeissä ollut töissä, "siwan pomo" ehkä miettii miksi halaut sinne kassaksi. Toisaalta jos olet ollut vain marketin kassamyyjänä, ehkä joku erikoisliikkeen omistaja miettii miksi palkkaisi sinut kun tarjolla on myös sellainen joka on pukeutumisneuvojaksi kouluttautunut tmv. (jos siis esim. vaateliikkeestä kyse, huonekalukauppaan saattaa hakea puusepää töihin jne.)

* onko CV:si hyvä, vai onko se ehkä huonosti laadittu? Kannattaa antaa kavereiden lukea se ja kysyä mitä mieltä ovat, myös työkkärissä voivat sen lukea ja sanoa mättääkö siinä jokin.

* ovatko lapsesi vielä pieniä --> pelkääkö työnantaja ehkä poissaoloja lasten ollessa kipeitä jne.

* onko tyylissäsi jotain vikaa? Kuljetko ehkä tukka rasvaisena ja tuulipuvussa, tai korkeat korot kopisten minkkiturkki päällä, tai ehkä pukeudut "nuorekkaasti" ja näytät lähinnä elähtäneeltä pissikseltä ---> on monia tapoja olla "väärin pukeutunut" +epäsiistit hiukset, purkista naamaan suittu oranssi "rusketus" ym. ovat myös vältettäviä asioita.

* Oletko tutustunut hakemaasi työpaikkaan? Jos kolme hakemusta/päivä lähetät, se voi olla huonokin asia. Hae vain paikkoihin joihin oikeasti haluat, ja TUTUSTU ko. työpaikkaan etukäteen. Kun pääset haastatteluun voit sitten antaa hyvän kuvan kun tiedät jotain ko. firmasta, tyyliin "huomasin että teille on tulossa laajennuksia valikoimiin" ja jatkat kysymällä jotain asiaan liittyvä, siis jos vaikka kauppaan on tullut merkin X vaatteita joita usein myydään myymälöissä joissa myynnissä myös merkki Y niin juttele siitä jotain tm. Osoita siis kiinnostuksei juuri ko. työpaikkaa kohtaan!

* korosta osaamistasi, ja älä ole liian epätoivoinen. Kannattaa myös täyttää tyhjät aukot jollain mistä on hyötyä, eli jos et saa töitä mene esim. espanjan kurssille --> työnantaja arvostaa yleensä kielitaitoa JA sinulla on ollut jotain järkevää tekemistä "työttömyysaikana", myös avoin yliopisto tähän hyvä jne.

* moni työ menee suhteilla, eli ns. sisäisenä hakuna. Koita saada yhteyksiä kauppoihin jotta kuulet että paikka avoinna ja voit sitä hakea. harvaa työpaikkaa ilmoitetaan missään, työntekijä löytyy ilmankin "tutun kautta"

* henkilöstövuokrausfirmoissa on eroja --> mene sellaiseen josta töitä saa. Osa noista on myös erikoistunut vähän eri ammattialoihin.

* jos muu ei auta, niin hae työmarkkinatukiharjoitteluun/oppisopimuksella johonkin. HUOM: erityisesti jos oppisopimukseen pääset, mene sellaiseen kauppaan jossa opit myös jotain lisää. Sama juttu työharjoittelussa: jos esim. R-kioskiin pääsee, niin oppii samalla bussikortinlataukset, prepaid-liittymiesn myynnin, veikkauskoneen käytön jne. =paljon enemmän mitä olemalla "vain kassana" marketissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä