Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Puhelu: olen kuulemma energiasyöppö
22.04.2010 |
Eli kaveri, joka ei ole puoleen vuoteen pitänyt yhteyttä, soitti ja sanoi, ettei aio olla kaverini, koska puhun niin paljon ongelmistani ja olen syön hänen energiaansa. Olen tuntenut tämän ihmisen 15 vuotta ja luotsannut hänet kuunnellen ja tukien mm. avioeron läpi. Omat ongelmani alkoivat 2 vuotta sitten hometalon ja masennukseen sairastumisen myötä. En ole jaksanut pitää em. syistä johtuen yhteyttä juuri kehenkään.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
tukenasi. Mutta toisaalta koska me ihmiset ollaan kaikki erilaisia, niin ei voida olettaa, että kaikista on tukijoiksi. Ihmiset reagoivat eri tavalla toisen huoliin, ja joku saattaa vaikkapa ottaa ne niin sydämen asiakseen, että ei saa illalla nukuttua tms. Silloin on vain tiedettävä rajansa.
Ystävyydessä ei voida laskea palveluksia ja vaatia, että ne menevät täysin tasan. Tokihan se olisi tasapuolista kaikille, mutta elämä ei vain mene niin.
Älä sinä jää murehtimaan ystäväsi sanomisia. Se oli vain hänen tapansa kertoa mihin hän asettaa rajat. Toivottavasti sinulla on muita ystäviä, joiden kanssa voit jakaa elämääsi.