Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä täälläisessä tilanteessa (lapsen kaveriasiaa)

Vierailija
22.04.2010 |

naapurissa asuu pari poikaa ja usein leikit sujuvat oman poikani kanssa hyvin.

Paitsi silloin, kun näillä naapureilla on jotain toisia kavereita kylässä.

Silloin tulevat pyytämään poikaani ulos ja sitten jättävät leikeistä pois ja varsinkin isompi (jo koulussa oleva)kaverinsa kanssa uhoaa miten "meillä on rahaa ja sulla ei yhtään, me mennään kauppaan ja ostetaan kaikkea ja sä et saa mitään". Ja uhkaillaan kaikenlaista...

Äsken tulivat taas ovelle ja alkoivat huutaa lapselle miksi hän oli koskenut naapurin lapsen pyörään. Minä menin sitten sanomaan ettei tarvitse huutaa ja syytellä vaan voi kysyä nätisti. Varsinkin kun he itse käy ottamassa ilman lupaa meidän pihalta leluja yms.

Sitten sanoin ettei ole kiva kun kaverille tullaan tolleen huutamaan. Ja tämä lapsi sanoi ettei poikani ole hänen kaveri.

Ärsyttää niin kovasti, inhoan tollasta kiusaamista ylikaiken. EI oma poikanikaan mikään enkeli ole, mutta jotenkin ei osaa tuollaisessa tilanteessa pitää yhtään puoliaan, vaikka olen sanut ettei mene leikkimään ja tulee sisälle kun naapureille tulee ne sukulaislapset.

Tiedän että kunhan naapurista taas toinen kaveri lähtee niin ne on oven takana pyytämässä lastani ulos. Ja sitten leikit taas sujuu luultavasti ihan kivasti.

Kiva kun lähellä on seuraa, mutta pistää vihaksi tuo tahallinen kiusaaminen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein tunne naapureita, moikataan vaan kun pihalla nähdään. Tuntuu jotenkin vaikealta mennä asiasta juttelemaan, mutta kai se tekisi ihan hyvää.

Varsinkin kun tätä tapahtuu nyt useammin.

ap

Vierailija
2/2 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot, että leikkien on onnistuttava oli mukana muita kavereita tai ei. Sanot, ettei enää onnistu niin että kavereita ollaan vain silloin kun ei ole ulkopuolisia kavereita mukana. Katsot suoraan silmiin näin sanoessasi ja olet tiukka (ei kuitenkaan vihainen) - ja voit vielä lopuksi kysyä, että onko asia sovittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä