Haaste! Laita tänne linkki kuvaan omasta kodinhoitohuoneestasi. Minä aloitan.
Ja tutut, älkää nyt paljastako nimeäni jos tunnistatte. En todellakaan halua poliiseja nurkkiini tutkimaan muuta taloa... :-D
Kommentit (83)
Montako makuuhuonetta teillä on?
Oisko mahdollista saada yhdestä huoneesta vaatehuone? Silloin ei tarvis kerätä kaikkea kodariin :)
Meillä oli ennen todella pieni kodari ja sitä käytettiin ja käytetään edelleen eteisenä.
Tehtiin sitten vähän remonttia ja saatiin yhdestä makuuhuoneesta uusi kodari. Olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun.
Nyt edellinen kodari on vain meidän atkieteinen ja sinne mahtuu nyt kaikki kengät, ulkovaatteet monot, kypärät yms.. niihin kaappeihin.
Tai onko teillä mahdolista laajentaa sitä kodaria. tietenkin lisäkustannuksiahan se teettäis.
Tällasia pieniä vinkkejä :)
Meillä on tällä hetkellä, vaikka ei ole kodinhoitohuonetta. Pyykit on meidän makkarissa ja se on nyt samanlainen kaaos. Tosi paska viikko ja kotona ei ole ehtinyt muuta kuin nakata pyykit makkarin nurkassa olevaan koriin ja se pursuaa viikkaamatonta pyykkiä.
Päälle vielä petaamaton sänky yms.
Muut huoneet on siivottu tällä viikolla, mutta pyykinhuoltoon ei ole ollut aikaa muuten kuin pestä ja lisätä kasaan aina uusi läjä.
neljän lapsen äiti ja yhden vaimo, nähtävästi murhaaja-ainesta
Ihan järkyttävä kaaos! Sorry vaan mut miten joku pystyy tollasessa sotkussa elämään??
Voin tunnustaa että meillä ei ole koskaan ollut lähellekkään tollasta.
Meillä ei ole kuivausrumpua joten vaatteet menee pesukoneesta pyykkitelineelle ja sieltä suoraan kaappiin. mitään välivaihdetta ei ole.
T: viiden lapsen äiti ja yhden miehen vaimo:)
pahempi kuin ap:lla mut en saa jostain syystä kuvia näkymään täällä aijaan kautta. Huutonettiin osaan kyllä linkittää. meillä ainainen ongelma tuo kodinhoitohuone. Toisaalta kun kaikki on lattialla niin on helppo valikoida pyykit.
En ymmärrä miksi laittaa pyykkikoriin. Aina kun alkaa pestä niin kaataa sitten kaikki pyykit lattialle et löytyy sopivat koneeseen menevät??
meillä ainakin on 15 eri sorttia pyykkiä. esim. valkoiset 30, valkoiset 40, valkoiset 60, valkoiset 95, sitten mustat 30, mustat 40, punaiset 40, punaiset 6, keltaiset 40, vihreät ja siniset 40, pyyhkeet 60, lakanat värilliset 60, jne jne... eihän siitä tulis mitään jos kaikki olis samoissa pyykkikoreissa.
en kyllä yhtään hallitse tuota meidän kodinhoitohuonetta. vinkkejä kiitos, joskus lajittelen 15 eri pussiin noita pyykkejä tuosta lattialta. olen sitä varten ikeasta ostanut sellaisia kohtuunättejä pahvi/muovikasseja.
jotka aukeis sivultapäin? Saisit kasattua niitä päällekkäin jos teillä ei ole tarpeeksi kaappitilaa.
Tai sitten yksi korkea kaappi pyykkejä varten ja laitat sinne vaikka 6 koria.
Ikeassa on hyvänkokoisia koreja. Itse olen suunnitellut että laitan noita ikean vaatekaapin koreja pyykkikoreiksi. Mä mieluummin laittaisin kans monta matalampaa kuin yhden ison:)
hallitse tuota meidän kodinhoitohuonetta. vinkkejä kiitos, joskus lajittelen 15 eri pussiin noita pyykkejä tuosta lattialta. olen sitä varten ikeasta ostanut sellaisia kohtuunättejä pahvi/muovikasseja.
ei oikein näytä kodinhoito huoneelta
haluaa käyttää muuhun kuin jokapäiväiseen pyykin kantamiseen huoneisiin.
Meillä lapset hakevat omat läjänsä kun ehtivät ja panevat kaappeihin. Eivät viitsi joka päivä ja en ala heille siitä huutamaan. Oppivat paremmin kun en vie valmiiksi ja passaa ja siivoa koko ajan heidän huoneita. Murkku oppii parhaiten silloin kun on vaatteet lopussa ja tajuaa itse hakea omia puhtaitaan.
Toki tiedän suurperheenkin äitejä, joilla on tosi siistiä koko ajan ja jotka kulkevat töissä. He eivät puhu muuta kuin siivoamisesta ja huokailevat koko ajan, että pitäisi siivota ja anteeksi kun meillä ei ole siistiä. Sama kuin laihat naiset repivät mahanahkaa ja kitisevät koko ajan, että kun on niin läski.
Itse ainakin työpäivien jälkeen (vuorotyö kummallakin) teen monia muitakin juttuja kuin siivoan koko ajan. Minun psyyke kestää sen, että koti on kaaoksessa muutaman päivän ja sitten taas siivotaan.
Mikään ei ole järkyttävämpää kuin nainen, kenen elämänsisältö on siivoaminen. Sellainen tulee kyläänkin etusormi pystyssä ja kokeilee vessan oven päälystää, onko kylässä siivottu. Elämässä ei ole muuta sisältöä ja pää on pieni.
ihan ihmisestä itsestään. Jos on aina ollut siisti ja haluaa myös pitää paikat järjestyksessä niin kyllä se pitää myös sen pienen 5 neliön kodarinkin suht järjestyksessä.
Sen tiedän omasta takaa että kenkiä, takkeja ja ulkovaatetta voi ollakin isossa perheessä paljon mutta en ymmärrä tota pyykkien lattialla lojumista enkä pöydälle keräämistä.
Jos vaatekaapit on muualla kuin kodarissa niin silloin ne vaatteet voi suoraan kantaa sinne.Mun mielestä on turha alkaa etsiä syyllistä kodarin koosta tai mallista. Haastavampaahan se on kuskata vaatteet toiseen huoneeseen mutta tuskin on niin kova homma kuitenkaan.
Jokainen saa mun puolesta elää ties missä sotkussa mutta omaa laiskuutta siinä voi syyttää eikä kodaria.
asutko Tyrnävällä???
Mutta sitten tajusin, etten edes tiedä missä Tyrnävä on. Vastaus on silti ei :)
Minä leikin mieluummin lasteni kanssa kuin viikkailen vaatteita millintarkkoihin pinoihin
Meillä ehditään kyllä leikkiä lastenkin kanssa, ja pyykkihommat hoidetaan yhdessä. Mä viikkaan osan, esikoinen viikkaa mitä osaa ja lasten kanssa viedään paikoilleen.
Vaihtoehtoja kun on muitakin kuin kaaos kodinhoitohuoneessa tai äiti viivottimen kanssa hiki päässä viikkaamassa pyykkejä. Taivas..
Minä leikin mieluummin lasteni kanssa kuin viikkailen vaatteita millintarkkoihin pinoihin
Meillä ehditään kyllä leikkiä lastenkin kanssa, ja pyykkihommat hoidetaan yhdessä. Mä viikkaan osan, esikoinen viikkaa mitä osaa ja lasten kanssa viedään paikoilleen.
Vaihtoehtoja kun on muitakin kuin kaaos kodinhoitohuoneessa tai äiti viivottimen kanssa hiki päässä viikkaamassa pyykkejä. Taivas..
omasta kodistanne voitte laittaa tänne.
Tässä vinkki likapyykin lajitteluun ja säilytykseen. Eli torni Elfa- tms. koreja. Ja eri värisille pyykeille omat korit. Valkoiset koneeseen, kun niiden kori on täynnä. TUmmat, kun kori täytyy jne... Ei tarvii sälytellä pusseissa eikä penkoa korin pohjalta, että paljonko nyt on kertynyt valkoista pyykkiä... Ei kun punaista onkin enemmän, pesempä sittenkin ne ensin ja tungen valkoiset takaisin koriin :)
Helpotti omaa syyllisyyden tunnetta. Kuvan laittaisin meidän "khh:sta" mutta kun en osaa... Me emme siis ole rakentaneet taloa vaan ostaneet 80-luvulla rakennetun talon, joka rempattu 2000-luvulla (emme siis me). En siis ole päässyt itse päättämään näistä asioista. Meillä kodinhoitohuone on samalla pukuhuone eli kulkuväylä suihkuun ja saunaan. Kaappitilaa on kaksi alakaappia ja yksi yläkaappi, jossa siis on pyyhkeitä kahdella hyllyllä ja ylimmällä pesuaineita, puhdistusaineita, shampoita yms. Alakaappiin olen ahtanut pyykkikorin, mutta se on nyt jo pidempään ollut täynnä, vaikka pesen pyykkiä joka päivä. Siksi siis kasasin pari päivää sitten ison kasan pyykkiä lattialle, jotta sain lajitteluun jotain järkeä enkä aina pese vain päällimmäisiä. Lisäksi silityslaudalla on mieletön pino silitettävää, jota en ole ehtinyt silittää, pesukoneen ja kuivausrummun yläpuolella olevalla tasolla on puhtaat viikattu yläkertaan viemistä varten. Yläkerrassa on vaatehuone, joka on vielä sotkuisempi, kun sinne tulee kasattua tavaraa, jolla ei ole paikkaa muualla. Ottaisin milloin tahansa takaisiin selkeät vaatekaapit, ne sentään pysyivät järjestyksessä... Ja olen myös samaa mieltä, että ne joilla kaapit, koti ja khh aina järjestyksessä ja tiptop ovat pelottavampia kuin me sotkuiset...
No onhan se toki aikaa jos on kotona koko ajan
Mä olen kylläkin töissä päivät. Illalla sitten käytetään osa lasten kanssa vietettävästä ajasta siihen että viikataan pyykit. Jos on koneellinen kuivumassa, menee ehkä vartti.
t. Se taivastelija
laitan kuvan toooodella siististä kodinhoitohuoneesta. voin kuitenkin väittää, että välillä on käynyt tuon miehen murhaaminen mielessä. oikeastaan kerran kuussa.
tämä khh on tosin miehen jäljiltä, itse olen ollut kaksi viikkoa poissa kotoa. tuli tää ketju mieleen samantien kun khh:n näin. =D mahtaako mies olla vaimomurhaaja-ainesta?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6142752.jpg
Remontoitiin vähän aikaa sitten ja sain kunnollisen korkean likapyykkikaapin, johon mahtuu hyvin likaiset vaatteet. Minulla ei ole tosin kuin 4 koria: mustille, värillisille, valkoisille ja "erikoispyykille". Tämä toimii hyvin, koska lapset osaavat laittaa oikeaan koriin likaiset vaatteet. Kun alan pestä, joudun tietenkin hiukan vielä lajittelemaan, mutta esim. värillisistä voi heittää koneeseen samalla 60 asteessa pestävät ja koriin jää 40 asteen pyykki. Kun vaatteet on kuivuneet, kerään ne koriin ja vien samantein kaappiin. Ja huone pysyy siistinä!
Ennen meillä oli vaan lattialla muutama kori, joihin ei sitten mahtunutkaan juuri mitään ja sen jälkeen oli lattia täynnä pyykkiä ja kun kuivaus oli samassa tilassa, huone oli kauhea kaaos koko ajan. Mutta ei enää onneksi!
Kun tulen töistä niin tekaisen äkkiä ruoan ja vien murkun harkkoihin 20km päähän. Menee aikaa ennen kuin ollaan kotona. Sen jälkeen on paljon muuta puuhaa ja ilta on äkkiä. Kun ei ole harkkailtaa niin niinä iltoina käyn lenkillä muiden lasten kanssa. Vedän yhtä liikuntaryhmää, missä on pienin lapsistani.
Pyykkiä pesen useamman koneellisen kerralla, joten viikattavaa pyykkiä on enemmän kuin yksi koneellinen kerralla. Minua ei haittaa, vaikka ne ovat läjässä odottamassa viikonloppua, milloin on enemmän aikaa. Olen pahoillani jos sinua ahdistaa se, että kaikki eivät viikkaa joka ilta pyykkejä kaappiin.
t. yksi laiska 4 lapsen äiti
No onhan se toki aikaa jos on kotona koko ajan
Mä olen kylläkin töissä päivät. Illalla sitten käytetään osa lasten kanssa vietettävästä ajasta siihen että viikataan pyykit. Jos on koneellinen kuivumassa, menee ehkä vartti.t. Se taivastelija
LAttialla likasia ja puhtaita vaatteita (puhtaat kassissa). Jotain muutakin on lattialla niin, ettei oikein pääse kävelemään. Puhtaita vaatteita myös penkillä.
Meillä on kanssa pitkula khh, josta mennään saunaan. Odottelee remonttia, joten ei ole mitään tasoja tms. puhtaalle pyykille. Myös vaatetilaa on liian vähän, joten pyykkihuolto tökkii kaikenkaikkiaan. Puhdasta meillä muuten on, mutta nuo vaatteet on ikuisuusongelma!
Pelastit mun päivän! Ei meillä olekaan sekaista, vaikka luulin (älä nyt loukkaannu).