Haaste! Laita tänne linkki kuvaan omasta kodinhoitohuoneestasi. Minä aloitan.
Ja tutut, älkää nyt paljastako nimeäni jos tunnistatte. En todellakaan halua poliiseja nurkkiini tutkimaan muuta taloa... :-D
Kommentit (83)
Ap, ihan ku meidän kodinhoitohuoneesta, ihan saman mallinenkin. :)
Jos noita ois 4, niin hyvin tdnk näyttäisi samalta kuin ap:llä.
pyykkitelineetkin mahtuu viereen. Viikkaan pyykit ja siirrän kaappeihin. en ole koskaan ymmärtänyt miks vaatteita pitäs pinota jonnekin pöydälle/sohvan reunalle.
Meillä on jokaisen perheenjäsenen vaatteet samassa huoneessa sekä siellä on myös pyyhkee, lakanat yms.. Sekä likapyykki kans yhdessä kaapissa.
Suosittelen kyllä jokaiselle kodinrakentajalle että kodinhoito/vaatehuone isoksi että mahtuu kaikkien vaatteet sinne.
Joskus saatan pinota esim: seuraavan päivän vaatteet ainakin noille valmiiksi,
Ihan järkyttävä kaaos! Sorry vaan mut miten joku pystyy tollasessa sotkussa elämään?? Voin tunnustaa että meillä ei ole koskaan ollut lähellekkään tollasta. Meillä ei ole kuivausrumpua joten vaatteet menee pesukoneesta pyykkitelineelle ja sieltä suoraan kaappiin. mitään välivaihdetta ei ole. T: viiden lapsen äiti ja yhden miehen vaimo:)
Keräätkö telineestä aina vain yhden lapsen vaatteet kerrallaan ja kävelet pinon kanssa suoraan ko. lapsen kaapille? Minä kun kerään telineistä tosiaan pyykit lasten omiin pinoihin tuohon pöydälle, vievät sitten joskus harvoin niitä kaappeihinsa (isot lapset) jos jaksavat. Yleensä ottavat vaatteensa suoraan tuosta pöydältä. Toimii hyvin :) Jossain vaiheessa nuo puhtaat talvivaatteet kyllä siirtyvät varastoon, kunhan saan loputkin pestyä pois käytöstä. ap
Ap, ihan ku meidän kodinhoitohuoneesta, ihan saman mallinenkin. :)
Isommassa tilassa voisi häivyttää pyykit pois silmistä paremmin ;)
Mutta missäs ne muiden kuvat on? ap
Olen varma että anoppikin kauhistelee khh:mme sotkuisuutta ja epäilee "elämänhallintaani".
Hänen on ehkä vaikea ymmärtää pyykin määrää, kun on itse sitä sukupolvea joka peseytyy kerran viikossa saunassa ja yhdessä viikossa kertyy korkeintaan 2 vaatekertaa pestäväksi. Pyyhkeet ja lakanatkin vaihtaa vain kerran kuussa.
Naurettavaa ottaa asunnon sotkuisuus mukaan murhatutkintaan
mutten kehtaa laittaa kuvaa. Poliisit tulisivat ovelle just. Meillä kaaos jatkuu vielä khh:n viereiseen makuuhuoneeseenkin. Muualla asunnossa on siistimpää, koska heitän vaan kaikki irtorätit ja roinat kodariin kerran päivässä vieraiden varalta...
Meillä on Sen verran iso vaate/kodinhoitohuone että pyykkitelineetkin mahtuu viereen. Viikkaan pyykit ja siirrän kaappeihin. en ole koskaan ymmärtänyt miks vaatteita pitäs pinota jonnekin pöydälle/sohvan reunalle.
Meillä on jokaisen perheenjäsenen vaatteet samassa huoneessa sekä siellä on myös pyyhkee, lakanat yms.. Sekä likapyykki kans yhdessä kaapissa.
Suosittelen kyllä jokaiselle kodinrakentajalle että kodinhoito/vaatehuone isoksi että mahtuu kaikkien vaatteet sinne.Joskus saatan pinota esim: seuraavan päivän vaatteet ainakin noille valmiiksi,
että tee 7-henkisen perheen kodinhoito- ja vaatehuone uuteen taloosi? Ei tullut kyllä mieleenkään varautua tuollaiseen pyykkimäärään silloin. ap
Keräätkö telineestä aina vain yhden lapsen vaatteet kerrallaan ja kävelet pinon kanssa suoraan ko. lapsen kaapille?
Kerään pyykit narulta pöydälle. Jokaisen vaatteet viikkaan omiin pinoihin ja kun kaikki vaatteet on pinoissaan kannan ne kaappeihin. Ei ole tilaa säilöä missään muualla.
Meillä kodinhoitohuoneesta on ovet neljään suuntaan (wc, sauna, keittiö ja ulko-ovi), joten siitä kuljetaan läpi monta kertaa päivässä. Pyykkiä pestään päivittäin.
Ei minua muiden sotkut häiritse, mutta itse en pystyisi sellaisen keskellä elämään.
Olen aina ihmetellyt miten joiltain ihmisltä sukilta häviää parit. Mutta ilmeisesti kaikki ei niitä otakaan yhtäaikaa jalasta ja laita pyykkiin. ;)
Lisäksi meillä oli vielä tunti sitten ihan järjettömästi karvaa ja hiekkaa lattioilla (ihme kyllä sain aamulla aikaiseksi imuroida!), näin keväällä kun koirilla on karvanlähtö + pihalla kosteaa, on talo jatkuvasti likainen jos en imuroi joka päivä (mitä en todellakaan tee!)
Siitä huolimatta haluan vain erittäin satunnaisesti murhata mieheni..! ;D
Juur kuin ap:llä. Meillä myös, suurperhe kun ollaan, niin jokaisella on oma pino, josta puhtaita vaatteita otetaan. Likaisia lojuu lattialla värikasoissa, kun ei niin isoa kaappia ole vielä keksitty et kaikki sinne mahtuis. Varsinkin kun kissat pissii vähän väliä muksujen petivaatteille niin siitähän sitä isoa pyykkiä tulee. Ja todellakin pesen monta koneellista pyykkiä päivittäin, enkä jokaisen pikkupöksyn ja sukkaparin takia viitti juosta ylö-alas ja ympäri kämppää. Kun pinot on tarpeeks suuria niin lapsityövoimalla viedään niitä sitten omille paikoilleen...
Jos meillä sattuu joskus olemaan pyykkiteline olohuoneessa niin viikkaan kaikki vaatteet siitä telineen päällä ja pinoan ne. Isommille monesti sanon että tulkaapa hakemaan oma pino ja viekää omiin kaappeihinne. Pienten vaatteet kuskaan suoraan kaappeihin.
Hyvin yksinkertaista.
Täällä talossa on myös mies joka on suht siisti:)
mutta sehän kuuluu kuvaan.
Auerin kohdalla ollaan paapomassa, mutta annas olla, kun joku av-mamma laittaa rohkeasti kuvan omasta sotkustaan niin johan on hauska alkaa sättiä.
Laittakaa vaan lisää näitä ihania kuvia, myös meillä on ollut khh täynnänsä tavaraa välillä olosuhteista johtuen. En kauhistu kovinkaan helposti :)
ei järkyttänyt mua. Onhan siellä sotkua joo, mutta silti näkee kaikeasta että on ns. "hallittua sotkua". Eli puhtaitakin vaatteita on eli pyykkiä pestään jne. :)
Meillä ei ole khh:ta, ja nyt ei ole sotkua muuallakaan, kun on just siivottu. Meillä on kyllä kans välillä sen näköistä ettei voi vieraita päästää sisälle!! Kaikki se sotku on kuitenkin sellasta että olisi aika nopeasti siivottu jos alkaisi hommiin, just niin kun ap:n kuvassakin.
En mä olis ap:n khh:n nähtyäni ollenkaan huolissani! Onhan elämässä muutakin kuin siivoaminen! :) Eri asia on jos pyykkiä ei pestä ja jos alkaa oikeeasti olemaan likakerroksia joka paikassa.
olisi mulla pokkaa laittaa niin olisitte kauhuissanne.. Ei ole khhuonetta vaaan pyykit alhaalla pesuhuoneen vieressä remontoimattomassa tilassa. Aivan kamala! Ja siellä on muutenkin tavaraa ja paljon. Pyykkiä ei ehkä yhtä paljon kuin ap.n kuvassa mutta muuten aivän kamala!!
jos on monta lasta, niin voihan se kodinhoitohuone näyttää välillä tuolta, kun vaatteita nyt vain on paljon. Meillä ei ole kodinhoitohuonetta, tuolta voisi näyttää meilläkin,jos saisi jätettyä tavaravuoret jonnekin oven taakse piiloon.
Kaikki se sotku on kuitenkin sellasta että olisi aika nopeasti siivottu jos alkaisi hommiin, just niin kun ap:n kuvassakin.
Miks ei voi nopeasti siivota kaikki pois?? Se lisäisi viihtyvyyttä niin paljon!
En voisi elää tuollaisen sotkun keskellä. Meilläkään ei mitään nuoltua ole, mutta kyllä meillä nyt sentään siistimpää on kun tuo hillitön kaaos.
olisi mulla pokkaa laittaa niin olisitte kauhuissanne.. Ei ole khhuonetta vaaan pyykit alhaalla pesuhuoneen vieressä remontoimattomassa tilassa. Aivan kamala! Ja siellä on muutenkin tavaraa ja paljon. Pyykkiä ei ehkä yhtä paljon kuin ap.n kuvassa mutta muuten aivän kamala!!
pyykkiä on tällä hetkellä todella vähän tuolla kodarin lattialla... Miehen työtakki, muutama valkoinen vaate, pikkulikan juhlahame, vähän sekalaista lasten pyykkiä, mistään ei tule edes koneellista. Kuvan ottamisen jälkeen laitoin pyyhe- ja rättikoneellisen pyörimään. Löytyyhän kuvasta toki pestyt auton lattiamatot lojumasta lattialta (laitan ne autoon vasta kun pahin kurakausi on ohi), ne sukkakorit, yksi pyykkikori, roskisämpäri, tyhjiä saaveja ja käytöstä poistetut videot.
Mutta sitä pyykkiä ei siellä niin paljon ole. Odottakaas kun käyn tsekkaamassa lasten lattialta keräämät vaatteet (niitä on sohvallinen) ja tuon niistä likaiset tuohon kasaan. Tai tarkemmin sanottuna kasoihin, kun lajittelen ne siihen väreittäin. Mutta se on vain yhden päivän homma pestä ne kasat pois, kunnes homma alkaa taas alusta :) ap
joten se ei yllättänyt ollenkaan.
Mä luulen, et täällä aaveelläkin ainakin joka toinen äiti ois tuon mukaan murhaaja-ainesta.
Meillä välillä koko asunto tuon näköinen, mutta siihen vaikuttaa moni asia. Vuorotyö ja kolme pientä lasta, ei ole aina ihan helppo yhtälö.