Vuokran jälkeen paljonko sinulle jää rahaa elämiseen per kuukausi?
Kommentit (62)
siitä menee kaikki laskuihin:
joustoluotto, autolaina, opintolaina, visa, s-luotto, kännykkälaskut, ja muut.
Kirpparituotolla ostan ruuan.
asun yksin. Kohta muuttamassa miesystävän kanssa yhteen, jonka jälkeen vuokran jälkeen jää yhteenlasketusti 4550e. Siihen toki muut laskut sitten päälle.
työssäkäyvä ja yksi lusmu+lapsi 1800€
saan opintotukea ja asumislisää 469 €. Opiskelijakämppämme vuokrasta osuuteni (eli luonnollisesti puolet) on 300 €.
Eli 170 yksiköllä kaikki muu.
Meillä ei ole yhteisiä rahoja, joten tuolla elätän vain itseni kuitenkin. Ei lapsosia.
Jää käteen vuokran jälkeen. Olen 2 lapsen yh, ansiosidonnaisella päivärahalla nyt. Ansiosidonnainen on n. 800e, mistä menee 20% veroa, kuten aina tuista. Kun teen osa-aikatöitä, kuten nyt koko talven aina kun olen töitä saanut, jää käteen 100-200e enemmän, usein +-0.
lapsilisät, elatusmaksut ja asumistuki?
lukuja täällä eli 300-500 ja perheellisiä ihmisiä kuitenkin.
Etenkin kun yhden lapsen lapsilisä ja elatustuki yh:lla on jo 300.
Ja toimeentulotuessa yh:n perusosa on 550.
Ei taida oikein olla talous monellakaan hanskassa.
korviaan myöten vielä kolme vuotta. :(
Se oli ainoa syy olla avioliitossa, kunnes en enää jaksanut.
Elatustukea en ole vielä saanut. Jos huomenna ei näy tilillä taannehtivat maksut, laitan asian heti vireille käräjäoikeuteen.
Kuukaudesta riippuu tulot mutta kaikki tuet ja palkat yhteen laskettuna -ulosotto jää käteen n.1000€ ja siitä pois vuokra 550€...minä ja muksu näillä elellään, ei ehkä kovin leveästi mutta helpottaa kun ulosotot saan hoidettua pois :)
vuokran jälkeen käteen palkasta, tohon tietty jos laskee vielä lapsilisän ja elarin niin käteen jää 1550 eur, siitä sitten maksetaan kaikki muut laskut joita on noin 700 eur per kk niin loput jää sitten ruokaan ja vaatteisiin tms. eli olen yh ja yhden lapsen kanssa tuolla pärjätään.
lainanlyhennyksen jälkeen käteen 3200€/kk. Vuosi sitten olikin täysin eri tilanne, kun olin hoitovapaalla... Onneksi löytyi hyväpalkkainen duuni sen jälkeen.
Vuokran jälkeen n. 1000€, ei tunnu riittävän sitten millään yhdelle sinkkunaiselle.. Enkä edes shoppaile vaatteita, meikkejä jne..
Minulle jää 570e kk josta maksan sähkölämmityksen itse kokonaan. TT-tukea ensaa, koska on "liian kallis" asunto, 500e kk 63 neliötä. tämän paikakunnan normi yhdelle ihmiselle on asumiskuluista 440e kk, joka sisältää myös veden.
plus kuun lopussa tulee lapsilisät.
Yksi aikuinen, kaksi lasta. Olemme asumuserossa miehen kanssa, joten maksamme puoliksi lasten kulut, esim. päivähoito- + iltapäiväkerhomaksu.
Minulle itselleni jää yleensä maksettavaksi esim omat ja lasten vakuutukset, sähkö-, kännykkä ja nettilasku, ruuat, hygieniatuotteet, bensa, lasten vaatteet ym. Usein ostankin kirpparilta lasten vaatteita ja kenkiä. Ja lapsilisistä yritän laittaa joka kuukausi jonkin verran säästöön.
173e jää vuokran jälkeen kaikkeen muuhun. Onneksi on miehenpuolikas maksamassa osaa vuokrasta ym.
noin 2100-2600 vuokran jälkeen käteen (sis. palkan, elarit, lapsilisät), ja oon yh, lapset 2/3 ajasta mun luona, 2 lasta. Mietityttää kyllä, saisiko jopa asuntolainaa, näillä tuloilla melkein jo maksais omaa.
siitä maksan asumistuen jälkeen 190,- vuokran. Paljoko jää? tai kuinka vähän?
siitä maksan asumistuen jälkeen 190,- vuokran. Paljoko jää? tai kuinka vähän?
laskut pois jne, mutta kysymyshän olikin paljonko vuokran jälkeen jää.
jälkeen jää rahaa n. 700 e, josta pitää maksaa siis kaikki muut laskut vielä (sähkö, vakuutus, netti+luuri, ruoka, hygienia+kauneus, matkalippu yms.) Luottokorttia en omista, joten sillä summalla on pärjättävä.