Ottaako työtön lapset mukaan työhaastatteluihin jos ei ole hoitopaikkoja?
tai mitä tykkäävät jos kitisevät lapseni otan mukaan työkkärin työnhakuinfoon tai työnhakukoulutukseen?
Kommentit (25)
ottaa lapset mukaan... Ethän toki joks päivä ole työkkärissä taikka työnhakukoulutuksessa... Kaikki on rajallista katsos
ja paikkoja olen hakenut jo helmikuussa.
Työmarkkinatuen ehtona on että olet työmarrkinoiden käytettävissä.
Kun et ole järjestänyt lastesi hoitoa, et selvästikään ole työmarkkinoiden käytettävissä.
esim. työnhakukoulutukseen, täytyy kaupungilta löytyä kahdessa viikossa hoitopaikka.
ihan liian pitkä aika, joten ei auta.
esim. työnhakukoulutukseen, täytyy kaupungilta löytyä kahdessa viikossa hoitopaikka.
haastattelusta. Otanko lapset sinne haastatteluun mukaan jos kutsu tulee, kun kaupunki antaa sen hoitopaikan vasta sit jos kurssille tulee määräys osallistua?
Ja saako sieltä kurssilta lähteä 1 tunti etuajassa hakemaan lapsia ja voiko kurssille mennä tunnin myöhässä jos lapset sijoitetaan eri päiväkoteihin?
Ei ole koskaan ollut ongelma minulle :) Olen tehnyt myös keikkatöitä vailla lapselle hoitopaikkaa (en edes hakenut sellaista), MLL hoisi ja myös monet nuoret tekee mielellään keikkatöitä. Meillä ei ole edes sukulaisia tms. lähellä.
pääsen ilman lapsia työkkärin kurssin haastatteluun.
lapsille on saatava hoitopaikat lähempää tai muuten äidin työhönmeno estyy. Ihan takuulla onnistuu. Tiedän kokemuksesta että jokaisessa päiväkodissa on tavallaan ilmaa noissa lapsimäärissä ja "hätätilanteessa" ihan joka päiväkotiin mahtuu se 1-2 lisälasta kunnes joku ns. varsinainen paikka sieltä vapautuu.
haastattelusta. Otanko lapset sinne haastatteluun mukaan jos kutsu tulee, kun kaupunki antaa sen hoitopaikan vasta sit jos kurssille tulee määräys osallistua? Ja saako sieltä kurssilta lähteä 1 tunti etuajassa hakemaan lapsia ja voiko kurssille mennä tunnin myöhässä jos lapset sijoitetaan eri päiväkoteihin?
pääsen ilman lapsia työkkärin kurssin haastatteluun.
Ei jösses sentään, etä varmaan maksa sitten bussimatkaa työhaaastatteluunkaan jos ei ole varmaa että paikan saat? Jotan rajaa sentään, LUSMU!
laskuttavat 8,5e/tunti + matkat.
No en tasan maksa hoitajalle 6€ tunti siitä että pääsen ilman lapsia työkkärin kurssin haastatteluun.
Ihan oikean työpaikkahaastatteluna ajaksi suosittelisin hoitajaa. Tiedän tosin äitejä, joilla on ollut lapsi mukana työhaastattelussa ja saivat silti paikan. Eli lapsesta riippuen voi olla plussaakin.
maksa euroakaan, tulot niin pienet. Ja koko työhistoriani aikana, olisin ehkä 3kk ajan joutunut päivähoidosta maksamaan. Muuna työssäoloaikana palkka on ollut pienempi kuin orjalla tai päivähoitoikäisiä lapsia ei ole ollut.
Kurenssia pukkaa, karenssia pukkaa. Työmarkkinatuen ehtona on että olet työmarrkinoiden käytettävissä.
Kun et ole järjestänyt lastesi hoitoa, et selvästikään ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Ekalle työkkärikäynnille sai lapsen ottaa mukaan, mutta tuolla kerrottiin että jatkossa tulee karenssia jos lapselle ei saa hoitopaikkaa käyntien ajaksi. Esim. työnhakukurssille lasten tuominen oli erityisesti kielletty karenssin uhalla.
koska niistä vähennetään ensin kotihoidontuki, koska lapsilla ei ole kunnallista hoitopaikkaa. Siinähän lätkäisevät karenssin, lapset otan mukaan työnhakukoulutuksiin.
ellei työntekijä olisi viitsinyt hankkia lapsille hoitopaikkaa. Eiköhän se ole nimenomaan viitsimisestä kiinni. Itse kyllä uhraisin ilman muuta tarvittaessa sen MLL:n hoitajan maksun, jos haluaisin saada töitä.
mä luulen että tuskin olisin kauhean pettynyt vaikka mua ei kyseisen työnantajan palkkalistoille valittaisikaan.
Lapset eivät kuulu vanhemman työpaikalle eivätkä näin ollen myöskään työhaastatteluun. Ei missään tilanteessa.
Jos työnhakija ei viitsisi järjestää lapsilleen hoitajaa haastattelun ajaksi, katsoisin työnantajana, ettei hän halua paikkaa.
kestävissä soveltuvuuskokeissa töitä hakiessa, kerran ne olivat toisella paikkakunnallakin. Eipä olisi onnistunut, jos ei olisi ollut lapsilla hoitopaikkoja valmiina. Valitettavan usein kutsu haastatteluihin jne. tulee hyvin lyhyellä varoitusajalla.
mutta se on vaihtoehtona vain niille jotka haluavat olla elinikäisesti tyottomiä