montako kuolonkolaria on tapahtunut itsenäisen Suomen aikana kevyenliikenteen väylällä kun pyöräilijä on ajanut jalankulkijoiden yli?
Vai onko kyseessä vain hysteria, koska jalankulkijat eivät osaa käyttää väylän oikeaa tai vasenta laitaa. Tämän vuoksi nyt rakennetaan miljardeilla turhia punaisia pyöräilykaistoja ajoradan viereen... Eli altistetaan oikeasti vaarallisten kulkuneuvojen kuljettajien yliajettavaksi.
Kommentit (17)
Osana vihreää siirtymää on hankkia ympäristöystävällisiä litium-ioni paristoja jokaiseen polkupyörään näyttämään punaista takavaloa autoilijoille.
Turvallisuus joo, mutta jos jokainen kulkija on joulukuusena niin eikö se ala jo häikimään autokuskien silmää ja täten pahenna asia?
Vierailija kirjoitti:
Osana vihreää siirtymää on hankkia ympäristöystävällisiä litium-ioni paristoja jokaiseen polkupyörään näyttämään punaista takavaloa autoilijoille.
Niuho oon joo, mutta kai napadynamo olis ympäristöparempi?
Vierailija kirjoitti:
Pyöräkaistan vois erottaa autojen reviiristä jollain aidan tapaisella - mielellään sellaisella joka vahingoittaa autoa pahasti jos ajaa päin. Näin uskon että pyöräilijät olisivat suht turvassa.
Paitsi että sitten autot eivät pääsisi teiden reunaan pysäköimään, joten parempi olla kävelytien vieressä se pyörätie. (sama)
Oulua kehui joku kanadalainen fillaroija youtube-videollaan
Miten auto päätyy jalankulkijan reitille tai jalkakäytävälle? Ennen ei ollut näitä juuri, muutama mopo ehkä. Oliko suomalainen?
Ei olisi mitään ongelmia kevyen liikenteen väylällä, jos jalankulkijat eivät kopioisi liikennekäyttäytymistään kauhuelokuvien zombeilta.
Vierailija kirjoitti:
Oulua kehui joku kanadalainen fillaroija youtube-videollaan
Oulussa onkin ihan ydinkeskustaa lukuunottamatta hyvät pyörätiet, ja niiden talvikunnossapitokin on priimaa.
Vierailija kirjoitti:
Osana vihreää siirtymää on hankkia ympäristöystävällisiä litium-ioni paristoja jokaiseen polkupyörään näyttämään punaista takavaloa autoilijoille.
Onko mitään asiaa, mihin et pääse vinkumaan vihreästä siirtymästä? Voisit vaikka hankkia jotain muutakin mietittävää välillä.
En näkisin kuolonkolareita perusteena fillarikaistoilla, vaan liikkumisen sujuvoittamisen. Fillarikaistalla pyöräilijä pääsee etenemään nopeammin, kuin samalla alueella jalankulkijoiden kanssa liikkuen. Toki nyt osa pyöräilijöistä sekoittaa Helsingissä kuviota polkemalla fillarikaistaa väärään suuntaan tai he noudattavat liikennevaloja vähintäänkin luovasti.
Tuskinpa edes oli kevyen liikenteen väyliä tsenäisyyden alkuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräkaistan vois erottaa autojen reviiristä jollain aidan tapaisella - mielellään sellaisella joka vahingoittaa autoa pahasti jos ajaa päin. Näin uskon että pyöräilijät olisivat suht turvassa.
Paitsi että sitten autot eivät pääsisi teiden reunaan pysäköimään, joten parempi olla kävelytien vieressä se pyörätie. (sama)
Pääseväthän ne ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Erona vaan, että eivät pääse pyöräkaistalle pysäköimään.
En tiedä yhtään tapausta, mutta asian on oltava vakava koska rahaa riittää.
Olin raskauden takia seurannassa aika viimeisilläni, tulin naistenklinikalta ulos bussipysäkille ja pyöräilijä ajoi yli. Lensin kuin leppäkeihäs. Pyöräilijä jatkoi matkaa.
Niin kauan kuin pyöräilijät ajavat jalkakäytävällä, on jalankulkijalla oikeus kävellä pyörätiellä.
Vierailija kirjoitti:
Olin raskauden takia seurannassa aika viimeisilläni, tulin naistenklinikalta ulos bussipysäkille ja pyöräilijä ajoi yli. Lensin kuin leppäkeihäs. Pyöräilijä jatkoi matkaa.
ehkä hänellä oli kiire?
Pyöräkaistan vois erottaa autojen reviiristä jollain aidan tapaisella - mielellään sellaisella joka vahingoittaa autoa pahasti jos ajaa päin. Näin uskon että pyöräilijät olisivat suht turvassa.