Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teidän tytöt on saaneet oikeat korvikset?

Vierailija
21.04.2010 |

Onko kovin aikaista, jos 5-vuotias haluaa? Laittaisitteko?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on omillaan.

Kamalaa kun annetaan reittää jo lapsena. 10 vuotiaana jo nännilävistykset?

Vierailija
22/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö ei ole vielä sanallakaan asiasta maininnut koska en itsekään käytä enää korviksia. Ehkä 15 v. iässä ok, mieluummin ei ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tyttäreni ottaa sitten kun itse osaa/tajuaa pyytää. olen itse saanut 5-6 vuotiaana, ei traumoja, eikä tulehduksia kun reiät putsattu hyvin. tietenkin äiti auttoi tuon ikäisenä putsauksessa.

kieltämättä aika hupaisaa lukea näitä "rippikoulun jälkeen" vastauksia. menee melko överiksi. eihän olekkaan mitään pahempaa kuin rei'itys. :D mutta kukin tyylillään tietenkin...

Vierailija
24/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää tarrat ja klipsut leikeissä.

Pk-ryhmässä ei muuten ole kellään ja kyse 5-vuotiaiden ryhmästä. Tyttöjä on 11.

Vierailija
25/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä se on vähän isommille kuuluva asia, vähän kuin meikkaaminen. Ehkä 12-vuotiaana?

Vierailija
26/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä myös kertonut, että reikien laitto sattuu vähän. Typy täyttää pian 5.

Vierailija
27/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tyttäreni ottaa sitten kun itse osaa/tajuaa pyytää. olen itse saanut 5-6 vuotiaana, ei traumoja, eikä tulehduksia kun reiät putsattu hyvin. tietenkin äiti auttoi tuon ikäisenä putsauksessa.

kieltämättä aika hupaisaa lukea näitä "rippikoulun jälkeen" vastauksia. menee melko överiksi. eihän olekkaan mitään pahempaa kuin rei'itys. :D mutta kukin tyylillään tietenkin...

niitä, jotka tulee kotiin teininä kulma- tai nenälävistyksen otettuaan, kun on myöhäistä keskustella asiasta. Näitä ymmärrän, jotka sanovat ei ennen kouluikää, tai ei ennen 10v, muu on nipottamista. Käytetään valtaa. Siis jos lapsi haluaa, eikä annata ottaa, miksi? Mikä on se oikea syy?

Vierailija
28/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista asioista.

Näitä ymmärrän, jotka sanovat ei ennen kouluikää, tai ei ennen 10v, muu on nipottamista. Käytetään valtaa. Siis jos lapsi haluaa, eikä annata ottaa, miksi? Mikä on se oikea syy?

Vanhemmat tai jopa lainsäädäntö päättää joistakin asioista lapsen ja nuoren puolesta juuri siksi, että lapsen ei katsota olevan riittävän kypsä tekemään kauaskantoisia päätöksiä yksin. Esim. oppivelvollisuus, tupakan ikäraja 18 tai seksin suojaikäraja 16 lainsäädännössä. Lävistyksen tai tatuoinnin ottaminen on kauaskantoinen päätös, ja minusta on luonnollista, etteivät vanhemmat anna lapsen päättää tällaisista asioista itse.

Vierailija
29/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin tytölle, että voi tulla minun kanssa ottamaan reiät korviin kun menin itsekin (mulla vanhat reiät umpeutui vuosia sitten ja halusin uudet). Tyttö (7 v) mietti asiaa ja tuli siihen tulokseen ettei halua vielä korviksia. Eskarissa yhdellä tytöllä oli reiät, mutta nekin taisi mennä umpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi