Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansku-äiti kuoli seitsemännen synnytykseen

Vierailija
21.07.2010 |

Vanhoillislestadiolainen Ansku oli opetettu luottamaan Jumalaan, ja lapset on otettava vastsaan niin plajon ja niin tiheästi kuin niitä Herra nataa. Hänelle uskoteltiin seuroissa että ehkäisy on synti.

Kuolinilmoitus:

http://karsoft.fi/ansku/Ansku_kuolinilmoitus.pdf

Kommentit (208)

Vierailija
141/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi teen rikosilmoituksen tästä henkilöstä. Kyseessä on yksi ja sama ihminen, olen aika varma siitä.

Hän tekee rikoksen, joka täyttää rasismin tuntomerkit. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan täyttyy aivan varmasti!

Vierailija
142/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä ketjusta on tehty poistopyyntö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida olla valvojia paikalla?

Suosittelen myös sitä rikosilmoituksen tekoa, alkaa mennä jo laittomuuksien puolelle tää touhu.

Vierailija
144/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida olla valvojia paikalla? Suosittelen myös sitä rikosilmoituksen tekoa, alkaa mennä jo laittomuuksien puolelle tää touhu.

hei kerroppa minkä lakipykälän mukaan ja mikä on laitonta? Sekö että lestojen ehkäisykiellon seurauksista keskustellaan julkisesti?

Vierailija
145/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaisuuden doktriinit, joiden mukaan nainen ei saa määrätä omasta ruumiistaan, niin JOTAIN RAJAA. Laittaa nyt jonkun yksityishenkilön kuolinilmoitus tänne herjaamismielessä.

Nyt tämän ketjun - ja niiden kaikkien muiden - avaajan kannattais mennä itseensä, ja ajatella, mitä muuta kautta voisi toimia niiden ihmisten hyväksi, joista hän on niin huolissaan. Mikäli tarkoituksena ei ole siis vain parjata tiettyä väestöryhmää.

Vierailija
146/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hän joku julkkis tai muuten tunnettu, kun niin moni tuntuu tietäneen hänet?

Minuakin hämmästyttää että vl-kirjoittajat täällä niin avoimesti kirjoittaa yksityisen henkilön kuolinsyistä.

Avaaja ei mielestäni syyllistynyt mihinkään koska ilmoitushan on netissä vapaasti luettavissa ja linkitettävissä.

Mutta nuo vl.t jotka alkoivat ruotia "todellista kulinsyytä" ja jossittelevat, he loukkaavat yksityisen henkilön yksityisyyttä.

Tämä kertoo ehkä mahdollisesti siitä millainen on vl-liikeken sisäinen kulttuuri. Ihmisen kaikki yksityisasiatkin ovat kaikkien "uskovaisten" omaisuutta. Kauhistuttavaa.

Vierailija
147/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon puhetta kyseisesta tapauksesta koska oli hyvin harvinainen juttu. Siksi se asia levisi ympäri suomea ja varmaan rajojen ulkopuolellekkin.

Oliko hän joku julkkis tai muuten tunnettu? Niin moni tuntuu tietäneen hänet.

Vierailija
148/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin miehellekin ja hän oli todella surullinen lasten puolesta.

Sanoi, ettei ikinä antaisi minun kuolla uskon takia. Sen verran tärkeä olen hänelle ja lapsille.

Siunausta perheelle.

Vierailija
149/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein susta ilmoituksen!

Mutta kuka tekisi ilmoituksen uskonlahkosta joka alistaa naisia ja lapsia.

Vierailija
150/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mielestäni on todella moraalitonta käyttää kuollutta ihmistä oman sairaalloisen tarkoitusperänsä pönkittämiseen!

Tällä ei ollut lopultakaan tekemistä sen kanssa, monesko synnytys on kyseessä. Kyse oli hoitovirheistä.

Vierailija
151/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein susta ilmoituksen!

Vaarallinen lahko Mutta kuka tekisi ilmoituksen uskonlahkosta joka alistaa naisia ja lapsia.

että lestadiolaisuus on vaarallinen lahko, muttei tämäkään minusta oikein ole. Mitsetpä sinä sitten tee ajamallesi asialle jotain? Ei se täältä AV:lta käsin onnistu.

Vierailija
152/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni mutta tulin tänne just äsken enkä tunne näitä sanoja...

Vierailija
153/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä asioita pitää ruotia. Näin olis voinu käydä kenelle tahansa, oli sitte 1 synnytyts tai 20. En voi ymmärtää. Itse voisin kuolla samasta syystä, jos en heti saisi hoitoa samaisessa tilanteessa. Tässä oli HUOM IHMISET kyse hoitovirheestä! Niin vois tapahtua myös teille jotka jaksatte aina jauhaa paskaa toisista!!!!!

Vierailija
154/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei naisella ole vapautta synnyttää lapsia? Jos on yli kaksi tai kolme lasta niin täällä teloitetaan välittömästi. Voitteko tajuta että jotkut ihan oikeasti haluaa ne lapset?

Vierailija
155/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko niin raukkamainen pelkuri, ettet uskalla?

Vierailija
156/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.subtv.fi/tosipaikka ohjelmana tällä kertaa jättiperheet. Monet haluavat ison perheen vaikka ei oliskaan vl.. Turha on tosiaanki heti alkaa moittimaan jos on iso perhe vaikkapa just se 3 lasta tai enemmän. Se on jokaisen oma valinta. Jos sulle ei suoda lapsia niin turha alkaa haukkumaan semmosia jotka saa ja haluaa lapsia. Taidat olla kade!

Vierailija
157/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko niin raukkamainen pelkuri, ettet uskalla?

Mine ei ummarta soomi.

Vierailija
158/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei naisella ole vapautta synnyttää lapsia? Jos on yli kaksi tai kolme lasta niin täällä teloitetaan välittömästi. Voitteko tajuta että jotkut ihan oikeasti haluaa ne lapset?

kuin pelätä taivaspaikkansa puolesta jos ei tee lapsia. Tai tekee siksi lapsia, ettei yhteisössä jäisi silmätikuksi.

Näistä aiheista olen vuosien varrella lukenut monissa vl-ketjuissa

Vierailija
159/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä keskustelua. Kuka on valittanut siitä että joku HALUAA ison perheen? Ei kukaan siihen mitään sano. Se on ihan jokaisen oma asia minkä kokoisen perheen haluaa. Se on OIHMMISOIKEUS että voi itse sen päättää.

Mutta vanhoillislestadiolaisuus tietääkseni kieltää naiselta valinnan mahdollisuuden. Ei ole luvallista valita niin, että haluaa vain pienen perheen. Ehkäistä ei saa, perhesuunnittelu on kielletty.

Ja tämä on se kritisoinnin paikka, koska ihmisoikeuksien mukaan jokaisella tulee olla vapaus ilman painostusta ratkaista perheen koko.

Ja naisella tulee olla oikeus päättää raskauksistaan ja lasten saannistaan. Tämä on muistaakseni ihan YK:n tasoinen laki. (En ole asiantuntija.)

Korjatkaa jos olen ymmärtänyt ihan väärin nämä lestadiolaisten normit.

Vierailija
160/208 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia oikeasti haluta lapset kuin pelätä taivaspaikkansa puolesta jos ei tee lapsia. Tai tekee siksi lapsia, ettei yhteisössä jäisi silmätikuksi. Näistä aiheista olen vuosien varrella lukenut monissa vl-ketjuissa

Samoin. Minäkin olen lukenut lestadiolaisnaisten omia valituksia ja kirjoituksia. Usein aika ahdistuneita tyliin olen umpikujassa.

Ehkä joku siinä lahkossa ei tykkää että heidän naiset valittavat julkisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan