Tuttavien kaksosten nimistä ärsyyntynyt
Kastetilaisuudesta kotiuduttiin ja olen jotenkin pettynyt tuttavien lapsen nimivalintoihin. Tytöt saivat nimet Iiris ja Siiri. Minusta nuo ovat melkein kuin sama nimi, koska niissä on täsmälleen samat kirjaimet. Miten voi olla näin mielikuvituksetonta väkeä!
Kommentit (35)
pahempia ovat namä Katariina-Katriina -kaksoset.
Mitä jos kaksosten vanhemmat ovat samojen harrastusten parissa kuin sinä?
Tuo menee samaan kategoriaan kuin tänään Hesarissa ollut Uuna, Eeka, Iina, Ööki -sisarusparvi. Minä vain en tykkää "lasten niputtamisesta" etunimen avulla. Sukunimi riittää kertomaan, että ollaan samaa pesuetta.
hanki ihan OMA elämä, johon voit olla tyytyväinen tai tyytymätön... Ni ei tarvi etsiä hampaankolosta pulloharjan kans jotain mitättömän pientä ja olemattoman vähän sun elämään vaikuttavaa asiaa, joka ehkä vähä nyppii.
että olet noin typerä!
Ja tosiaan..minä käyn täällä joka ilta!
Jos nimileikkiin lähtee ni olis sit pitäny olla Iris ja Siri.
Ja perheen sukunimeksi olisi voinut samalla muuttaa: esim. Saippuakauppias olis ollu kivasti teeman mukainen, sopivast erikoinen mut silti ihan supisuomalainen.
Olen muuten ihan tosissani, hernettä nenää olkaa hyvät!
Me annettiin pojillemme (ei kaksoset) vahingossa nimet, joissa on samat kirjaimet eri järjestyksessä. Tiettyä kirjainta on sentään eri määrät.
Huomasin tuon vasta kun kuopuksen ristiäisten jälkeen kun kävin ostamassa puukirjaimia nimiä varten lastenhuoneen oveen.
Liekohän monikin menettänyt yöunensa poikieni nimien tähden ;D
Ja vaikka ovatkin muodostettu samoista kirjaimista ne on jotenkin ihan erilaiset. Vanhemmat ovat varmasti todella miettineet valintaa (no kukapa ei pähkäilisi päänsä puhki lapsiensa tulevia nimiä). Miksi jonkun pitäisi loukkaantua asiasta?
Eikä nimet mun korvaan tunnu samoilta, toinen alkaa vokaalilla ja toinen konsonantilla. Tosin olen nimennyt omat lapseni tylsästi; pojan nimi on isän nimi, josta on poistettu yksi kirjain - tyttären nimi on isänsä nimi takaperin kirjoitettuna.
Iiris ja Siiri. Ihanat nimet vielä hauskan sanaleikin lisäksi. Minusta nuo nimet ovat tosi erilaisia, vaikka näköjään muodostuvatkin samoista kirjaimista.
kaksoset saaneet tosi kivat nimet. Ja sopivat vielä kivasti yhteen. Mun mielestä hyvin keksitty vanhemmilta :)
nimet! Ap sen sijaan vaikuttaa tolvanalta.
Tuo menee samaan kategoriaan kuin tänään Hesarissa ollut Uuna, Eeka, Iina, Ööki -sisarusparvi. Minä vain en tykkää "lasten niputtamisesta" etunimen avulla. Sukunimi riittää kertomaan, että ollaan samaa pesuetta.
SIIS WTF?? uuna??? ÖÖKI? siis mikä vitun ööki? ja eeka? hahahahahahahahhhahaaaahahahahaha :D :D :D
sopivat hyvin yhteen mutta eivät ole liian samanlaiset, hauska kirjainleikki myös.
mut onko jonkun nimi siis oikeesti ÖÖKI????
Nimet sopivat hyvin yhteenkin, kun kaksosista usein puhutaan yhdessä.
väestörekisterikeskuksen sivuilta löydy yhtään ööki nimistä
Iiris ja Siiri ei edes voi mennä sekaisin kuten vaikka jos olisi Maija ja Maiju
En nyt keksi mitään tämän hehkeämpää sanottavaa. Kiitti moi.