Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavien kaksosten nimistä ärsyyntynyt

Vierailija
18.04.2010 |

Kastetilaisuudesta kotiuduttiin ja olen jotenkin pettynyt tuttavien lapsen nimivalintoihin. Tytöt saivat nimet Iiris ja Siiri. Minusta nuo ovat melkein kuin sama nimi, koska niissä on täsmälleen samat kirjaimet. Miten voi olla näin mielikuvituksetonta väkeä!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sellaisia nimiä, joista en tykkää, mutta en mä nyt kovin laajalti arvostelis, enkä nyt olis kovin kauhuissani edes. Jokainen valitsee lapselleen itse nimen ja nuo on kuitenkin "oikeita" nimiä, eikä mitään väkisin väännettyjä, teennäisiä.. itse asiassa tykkään kummastakin noista nimistä, enkä kyllä olis tullu ajatelleeks, että koostuvat samoista kirjaimista, jos ap ei olis ollu siitä niin järkyttyny..

Siskon pojat (3) on saaneet nimet samalla perusteella, samat kirjaimet, keskimmäisellä 1 vokaali enemmän ja ku nuorimalle ei enää löytyny ihan samaan kaavaan, ni yks konsonantti vaihdettu.. vissii sitten mautonta.

Vierailija
22/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hauska oivallus, että samat kirjaimet eri järjestyksessä :) Tiedän muuten myös kaksoset nimeltään Anni ja Nina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten jotenkin en jaksa vanhempien nimileikkejä sisarusten kesken eli samat kirjaimet eri järjestyksessä, yksi kirjain vaihdettu, kaikki alkavat samalla kirjaimella. Lapset ovat yksilöitä ja meillä ainakin annettu nimet sen mukaan, mikä näyttäisi kyseiselle lapselle sopivan. Muistan itse nuoruudesta, että jos samaa sukupuolta olevilla sisaruksilla oli

samankaltaiset nimet, vähänkään vieraammat ihmiset menivät

nimistä sekaisin ja aina kutsuttiin väärällä nimellä.

Vierailija
24/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on kolme lasta ja NIMET MENEE TÄYSIN VÄLILLÄ SEKAISIN; POJAT OVAT VAIN NIIN SAMANNÄKÖISIÄ niin ja nimet ovat täysin eri eli Alexander, Kristian ja Sebastian... moi vaan tutut:)

Vierailija
25/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...iiris ja siiri

Vierailija
26/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti nimet TAPIO ja OPIAT

Vierailija
27/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla Liisi ja Siili

Vierailija
28/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tajusin että salkkareista hyvinkin tuttu nimiyhdistelmä....

Vierailija
29/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastit päivän, tänks! x-DDDDD

Vierailija
30/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarukset jotka ovat tarja,marja ja arja...ei kyl kovin omaperästä.

mäkään en tykkää sillain et nimet on just väkisin vaika kaikki samal alkukirjaimel tai muuten jäljitelty samoja kirjaimia.

ennenminkin musta on hauskaa vaik niin kun tiedän yhden perheen missä on aku, sitten koira ja kissa on roope ja lupu.vanhemmat ovat ankkalinna faneja, tyttö heillä on perus nätti nimi, ei siis kuitenkaa ole mikään iines tai minni...

Vierailija
31/35 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salkkareissa? :o

Vierailija
32/35 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun kyse on lapsien nimeämisestä.

Mutta tuo Siiri & Iiris on minusta sopivasti erilaiset.

Musta on kivaa kun on joku yhdistävä tekijä sisarusten nimissä, mutta liika on liikaa...

Tiedättekös nämä Mattilan laulajasisarukset? Anne, Anneli; Annika ja vissiin Anniina. Hei terve! TODELLA mautonta antaa lapselle nimi joka voi olla toisen lapsen lempinimi - sama kuin vaikka Osku ja Oskari.

Vähän sais olla mielikuvitusta. Tuntuu että jotkut keksii yhden nimen ja kun tuleekin 3-4 lasta niin väännetään siitä yhdestä nimestä sitten monta versiota. Myös yhden kirjaimen erot jommankumman vanhemman nimeen on TODELLA mauttomia ja itserakkaita (vaikka Miia ja Miie).

Ja huumori saisi olla laitonta mitä nimeämiskäytäntöihin tulee. Tuntuu, että jotkut vatipäät oikeasti valitsee nimensä sillä perusteella, että on "hyvä" vitsi ristiäisissä.

Vierailija
33/35 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirjain vaihdettuna, olen todella itsekäs!

Myös yhden kirjaimen erot jommankumman vanhemman nimeen on TODELLA mauttomia ja itserakkaita (vaikka Miia ja Miie).

Vierailija
34/35 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa ja Isaak

Vierailija
35/35 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimet, kuten just Iiris ja Siiri. Mun yksillä kavereilla on tyttö ja poika, joiden nimet on Nestori ja Charlotta! :D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän