Missä vaatemerkeissä hyvä hinta-laatu-suhde?
Olen kyllästynyt ostelemaan vaatteita Henkkamaukalta huomatakseni että yhden pesun jälkeen paidan saumat kiertävät ja nukkaa on joka paikassa. Vilassa ja Vero Modassakin laatu tuntuu vaihtelevan. Haluaisin ostaa nuorekkaita mutta silti klassisen näköisiä vaatteita jotka kestäisivät muutaman vuoden. Tyylini on yksinkertainen ja pidän mustasta ja punaisen lähes kaikista sävyistä.
Kalliimpia vaatemerkkejä olen harvemmin ostanut, koska pelkään heittäväni rahat hukkaan ja pettyväni laatuun.
Kaipaisin siis omakohtaisia kokemuksia siitä, mitä vaatemerkkejä kannattaa suosia.
Olen 29-vuotias hoikka 160-senttinen nainen, äitiyslomalla asiantuntijatehtävistä. Mistä siis löydän parhaat vaateostokset???
Kommentit (32)
Minulla onkin yksi Espritin takki, jonka löysin alennusmyynnistä pari vuotta sitten. Se on ainakin pitänyt kuosinsa hyvin. Av:lla taisi olla juuri Espritistä keskustelua aiemmin ja jotkut kokivat laadun huonoksi/huonontuneen. Ehkä uskaltaisin silti kokeilla esim. trikoopaitoja...
Ap
Muut vaatteet Espritillä on ok, mutta nuo trikoovaatteet ei oikein pysy hyvänä.
Semmonen merkki kuin Madonna (ainakin Sokoksella, jotain myös Prismassa) on hyvä hinta-laatusuhteeltaan. On vähän sellainen "köyhän naisen esprit".
Ainakin lastenvaatteissa (perushintaisissa) toimii ja kestää!
mutta sen Espritin edc-malliston neuleet kulahtaa tosi nopeasti! Esim. nukkaantuvat ja myös väri on kulahtanut mulla, vaikka muissa vaatteissa ei.
Suosittelen myös Jackpotia sekä o.i.s.:ia.
Entäs sitten mikä olisi takuuvarmasti hyvä trikoopaitojen valmistaja? Marimekko yms. eivät tule kysymykseen.
Kokeilin Mexxin paria trikoopaitaa käytössä mutta niihinkin tuli melkein heti pesunukkaa eli olivat laatuun nähden ylihintaisia.
Ap
kokemuksen perusteella Espritin laatu on nykyisellään hyvin epätasaista, jotkin vaatteet on hyviä ja toiset ihan katastrofaalisen huonoja. Esim pari talvea sitten ostettu Espritin talvitakki on edelleen hyvä, mutta tänä talvena ostetun takin jouduin kahdesti vaihtamaan uuteen kun aina jokin kohta petti.
Espiritin farkut repesivat muutaman kuukauden käytön jälkeen, tosi pettynyt...
Se on pitkien naisten merkki ja laatu on huono. En suosittele.
Ois on vähän tätimäinen, mutta niiltä voi löytää paitoja töihin.
Minusta Stockmannin Global Essentials ja Global sport ovat hinta-laatusuhteeltaan hyviä.
Työhousuissa ja työpaidoissa käytän Your Facea.
160-senttinen olen.
Olen käynyt sovittamassa joskus noita Globalin paitoja mutta pienin koko oli minulle liian iso. En tiedä, mikä tilanne on nykyisin, tekevätkö myös pienempiä. Muuten tykkään joistain niiden perusvaatteista tyyliltään.
Googletin ja tuolla Oisilla näytti olevan ihan kivan näköisiä trikoopaitoja.
Tuo H&M:n L.O.G.G voisi olla myös kokeilun arvoinen... pidin sitä ennen vähän liian aikuisena tyyliltään ja olin unohtanut koko malliston olemassaolon. Mutta kai olen tässä kahden lapsen saamisen ja työelämässä piipahtamisen jälkeen hieman aikuistunut itsekin ;)
Kiitos hyvistä vinkeistä, tuleeko muita mieleen?
Ap
ja esim. trikoopaidat kestävät hyvin käyttöä nuhjaantumatta.
Valikoima on melko suppea, mutta peruspaitoja löytyy perusväreissä. Myös tunikoita olen sieltä ostanut, vaikka ne äitiysvaatteena myydäänkin... Todella hyvälaatuisia.
L.O.G.G.:a, eikä se mun mielestäni ole lainkaan "aikuinen" tyyliltään. Perustrikoota ja klassikoita, mutta ei mitään mummoilua.
Suosin myös Peak Performancen vaatteita, ovat kestävät sekä aikaa että kulutusta. Kannattaa myös katsastaa Marc O'polo ja Henry Lloid.
t. Saman mittainen kuin sinä
Millaisia ovat muut kalliimmat merkit laadultaan esim. Hilfiger tai Lacoste? Niillä on ainakin raikkaan värisiä vaatteita mutta en ole uskaltanut ostaa korkean hinnan vuoksi.
Jackpotista on kokemusta muutaman vuoden takaa ja laatu oli tosiaan hyvä. Värimaailma ei vaan tunnu oikein sopivan minulle.
Marc O'Polo on myös kivan hillityn oloinen merkki. Voisin kokeillakin.
Lisää kokemuksia otetaan mielellään vastaan, kiitos tähänastisista vastauksista :)
Ap
välillä malleja/värejä on tosi huonosti, mutta välillä tosi hyvin. Niitä on sekä pitkä- että lyhythihaisina ja eri mallisia kaula-aukkoja. Noi on kivan pitkiä eikä nousu heti huosun takaata ylös.
Marc O'Polo on musta aika pitkille tehty, mutta myös Filippa K:n (miten se kirjoitettiinkaan) trikoopaidat on myös hyviä.
Esim. niiden pikeepaitojen kaulukset menee parissa pesussa kamalan näköiseksi.
Esprit on hyvä perusmerkki, samoin Stockan global.
Oon huomannut raskauksieni jälkeen, että monet vanhat paidat ovat jääneet lyhyeksi (mahaan on siis jäänyt pieni pömppö).
Tuntuu olevan vaikeaa löytää sopivan pitkiä mutta silti vartalonmyötäisiä trikoopaitoja.
Ei oo kivaa mennä esikoisen kanssa hiekkalaatikolle niin että puoli selkää paistaa paljaana... :/
Hyvä tietää mistä sopivia paitoja voi seuraavan kerran katsella! :)
Ap
Mielestäni laadukkaita ja kestäviä.
Esim. Esprit on ollut oikein hyvää käyttövaatetta, riittävän simppeliä, mutta kuitenkin kivoja yksityiskohtia ja laatu on hyvä.