Voiko Rennietä ottaa raskaana joka ilta, kun aina närästää?
Kärsuinkö siis, vai otanko taas?? Rv 16 menossa
Kommentit (43)
raskaana ollessa saisi ottaa mitään ylimääräisiä lääkkeitä. KAIKKI menee istukan kautta lapseen. Lääkkeitä pitäisi käyttää TOOOSI varovaisesti, mutta eihän kovin moni näin ajattele. Kyllä pienen närästyksen kestää. Sulla on vielä synnytyskin edessä, valmistaudu sitten ottamaan KAIKKI puudutteet,jos et nyt närästystä kestä.
Joo, mutku närästää niin et oksettaa, ni ei ole kysymys kivunsiedosta, vaan siitä että jatkuva ykäileminen haittaa arkea. Ja ennen kuin kysyt, ni en ole närästyksen takia jäämässä saikulle loppuraskauden ajaksi. Teepä siitä ennakoiva lastensuojeluiilmoitus...
Aiemmin mainittu neste oli varmaan magnesiamaitoa. Sitä saa apteekista ilman reseptiä, mutta pitää pyytää erikseen jääkaapista. Olenpa kuullut, että joku on tehnyt kotona erityisvahvaa magnesiamaitoa jauhamalla magnesiumtabletteja tavalliseen maitoon, kun mikään muu ei auttanut. Urbaanilegenda? Mene ja tiedä...
On kyllä keljut sivuvaikutukset. Kunnon ripuli.
Magnesiumin yliannostus aiheuttaa kunnon ripulin.
Ja se liuos mitä suositellaan on Gaviscon. Itse suosin sitä vain vaikeille tapauksille, sen vuoksi että se sisältää alumiiniä. Tilapäisesti sitä voi toki käyttää ja joskus lääkärit ohjeistavat sitä käyttämään pitkiäkin aikoja.
t.Farmaseutti
8:lle tiedoksi, että pienen närästyksen kyllä kestän, mutta tällaista melko kovaa närästystä en jaksaisi joka ilta. Olen kyllä synnyttänyt jo 2 lasta ilman puudutuksia ja siitäkin selvisin hengissä, että kyse ei nyt ole kestämisestä...
Ap
Kun Renniessä ei oikeastaan ole mitään sellaista joka imeytyisi elimistöön. Ei siis vauvaankaan. Rennie sisältää pääasiassa kalsium- ja magnesiumkarbonaatteja ja ne toimivat suolahapon neutraloijina vatsalaukussa. Ei ne imeydy siitä eteenpäin.
oli tosi paha närästys raskauden alku- ja loppuvaiheessa. Loppuvaiheessa oli vielä pahempaa. Kurkusta lähti kamala tunne, rintaa ja keuhkoja ihan kuin olisi koko ajan kiristäny, kamala tunne! Onneksi ei muuten ole ikinä tarvinnu närästyksestä kärsiä. Rennietä neuvolassa suositteli, muutaman päivässä sillon tällöin otin, mutta nekään ei aina tehonnu.
Toivoisin pientä herättelyä ihmisille,
ettei kaikkiin vaivoihin,varsinkin raskauden aikana,sovi syödä lääkkeitä.
Ja kuka yleensä kysyy av palstalta mitä raskaana voi ottaa? Kyllä raskaana itse kantaa sen vastuun ja ottaa selville vaikka neuvolasta mitä lääke sisältää.
Surullinen totuus on että lääkärit ja farmaseutit sun muut kyllä suosittelevat KAIKKIA lääkkeitä ja MISSÄÄN ei ole sivuoireita. Ehkä kuitenkin kannattaisi etsiä myös puolueetonta tietoa.
Seuraavaksi päästäänkin kivunlievityksiin synnytyksessä,mutta sitä keskustelua en edes aloita. Kaikki varmasti täällä puhkuvat yhteen ääneen:
EI MITÄÄN SIVUVAIKUTUKSIA;EIKÄ HAITTAA LAPSELLE..
jep jep..
rennietä joka päivä varmaan sen sallitun määrän(ellei enempikin). Mulla ei ollu "pientä närästystä" niinkuin 8 asian ilmaisi. Närästys oli aivan kamalaa,polttavaa ja sai oksentamaan jopa. Aamusta iltaan kestävää ja oikeesti mä mieluummin synnyttäisin kuin kärsisin tosta yhtään enempään kuin olis pakko. Ja olen synnyttänyt muuten ihan ilman kipulääkkeitä kolme kertaa,mutta en suostuis kärsimään kuukausia helvetillisestä närästyksestä ilman lääkettä. Joten ei muuta kuin rennietä poskeen:) Ikävä kyllä sekään ei täysi mulla auttanut.
Itse kuulun myös heihin joilla närästys ollut jatkuvana koko raskauden ajan. Ja Rennietä on mennyt pahimpina päivinä varmaan se lähemmäs 12kpl. Purukumin olen huomannut nyt lopussa auttava, en tosin tiedä miksi ja miten, ja vain kun ottaa heti kun on pieni tunne että kohta muuten närästää.
Renniehän tosiaan vaikuttaa paikallisesti laimentaen vatsahappoja, joten tuskin vauvalle mitään haittaa. Vaikka siltikin olen välillä miettinyt että ehtii tässä 9kk varmaan tulla aikamoiset vauriot omiin putkistoihin. Yölläkin kun herännyt sellaiseen poltteeseen että oksat pois.
Ja mitä tulee siihen että synnytys on edessä ja pieni kipu on kestettävä niin luomuna aion mennä niin pitkään kuin mahdollista. Ainakaan en ota mitään kipulääkkeitä suuhun tai piikkinä. Tiedän niiden aiheuttavan minulle ikävän olon, enkä halua vauvalle samanlaista tunnetta. Miehelle olen jo sanonut että jos jotain piikkiä yrittävät laittaa niin sanoo että en sitä halua, jos itse olen taju kankaalla.. :) Mutta tuo synnytys onkin lyhyt juttu ei 9kk tuska.
Toivoisin pientä herättelyä ihmisille,
ettei kaikkiin vaivoihin,varsinkin raskauden aikana,sovi syödä lääkkeitä
Tämä pitää paikkansa. Syytä on käyttää lääkkeitä harkiten eikä ihan joka kolotukseen.
Surullinen totuus on että lääkärit ja farmaseutit sun muut kyllä suosittelevat KAIKKIA lääkkeitä ja MISSÄÄN ei ole sivuoireita.
Tässä olet täysin väärässä. Kaikessa on riskinsä, onhan ruoka-aineitakin joita ei suositella raskausaikana. Ja kyllä minä ainakin lähetän asiakkaan kuin asiakkaan pois myymättä yhtään pilleriä jos asiakas ei niitä tarvitse. Siksihän apteekki ei ole itsepalvelukauppa vaan siellä on meitä tutkinnon suorittaneita teitä palvelemassa.
Ehkä kuitenkin kannattaisi etsiä myös puolueetonta tietoa.
Seuraavaksi päästäänkin kivunlievityksiin synnytyksessä,mutta sitä keskustelua en edes aloita. Kaikki varmasti täällä puhkuvat yhteen ääneen:
EI MITÄÄN SIVUVAIKUTUKSIA;EIKÄ HAITTAA LAPSELLE..
jep jep..
Kuka sitä puolueetonta tietoa voi antaa? Av-mammako joka kokee että kaikki lääkintä on pahasta? Suomen puolueettomin lääkeneuvontanumero löytyy netistä "Kuopion lääkeinformaatiokeskus - Klik"... sinne on palvelunumero jossa lääkealan ammatti-ihmiset vastaavat kysymyksiinne ilman Av-mammojen hölinöitä.
t. Se farmaseutti joka yrittää hallita hermonsa...
Tämän ohjeen sain sekä neuvolasta että apteekista.
Miettikäähän hieman, jos jotain ei suositella,
niin menetkö silti ottamaan sitä joka ilta?
Minä en kyllä menisi,anteeksi vaan.
Esimerkkinä: meidän Suomessa olevaa rokotetta sikainfluenssaan EI SUOSITELLA muualla Euroopassa
raskaana oleville tai lapsille,ja
Usassa sitä ei anneta OLLENKAAN,vaan käytetään turvallisempaa vaihtoehtoa.
Ihan vaan tiedoksi teille jotka uskovat kaiken mitä lääkärit sanoo (tai media).
nimim.Omaa järkeä saa käyttää
Jos ei tiedä ei kannata avautua...
Apteekista saa kyllä hyvän avun ja neuvon eikä mitään myydä/suositella vain myynnin vuoksi!
Itsellä meni myös Rennietä ja vähän Gavisconia -hyih! Mutta loppu viimein aivan lääkärin määrämänä sitten vielä muutakin ja se jos joku auttoi.
Ei ole pelleilyn asia poltta ruokatorvea 9kk 24h/vrk..
raskaana ollessa saisi ottaa mitään ylimääräisiä lääkkeitä. KAIKKI menee istukan kautta lapseen.
Lääkkeitä pitäisi käyttää TOOOSI varovaisesti,
mutta eihän kovin moni näin ajattele.Kyllä pienen närästyksen kestää.
Sulla on vielä synnytyskin edessä, valmistaudu sitten ottamaan KAIKKI puudutteet,jos et nyt närästystä kestä.
Et näemmä ole kärsinyt närästyksestä. Sehän tuntuu siltä, kuin ruokatorven alaosa olisi tulessa. Ainakin mulla oli niin.
Ja jos tuska-asteikolle 1-10 pitäisi pistää viimeisin synnytykseni niin se olisi tasoa 4 pistettä. Sen sijaan tänään käymäni spinning-tunti oli asteikolla sijalla 7. Spinningissä ei puudutteita jaettu ja tuntikin kesti 60 minsaa. Synnytyksen ponnistusvaiheesta sen sijaan selvisin 25 minuutilla ja lääkkeitäkin annettiin...
Ni. Se kipu kun ja sen aiheuttajat kun on niin kovin yksilöllisiä.
Ota ap Rennietä (tai sitä toista lääkettä). Itselläni oli ihan välttämätöntä syödä 2 viikkoa närästyslääkkeitä raskauden aikana.
Ja olen siis raskaana. En tarvitse närästyslääkkeitä usein, mutta ovat tarpeen silloin tällöin (viimeksi eilen). Kuinka huono valinta on Samarin? Tuntuu, ettei Renniet tehoa.
Ja minä tiedän miltä närästys tuntuu. Harvoin kärsin siitä raskausaikana, mutta raskauden jälkeen se on ollut yhtä tuskaa muutaman kuukauden ajan. Ja mikään ei auta. Ja valehtelematta, kipu saattaa kestää puolikin vuorokautta. Onneksi sain viimeksi reseptillä happosalpaajia ynnä muuta mukavaa, mutta tiedän mitä tuskaa närästykset voivat pahimmillaan aiheuttaa.
Magnesiumin yliannostus aiheuttaa kunnon ripulin.Ja se liuos mitä suositellaan on Gaviscon. Itse suosin sitä vain vaikeille tapauksille, sen vuoksi että se sisältää alumiiniä. Tilapäisesti sitä voi toki käyttää ja joskus lääkärit ohjeistavat sitä käyttämään pitkiäkin aikoja.
t.Farmaseutti
VOI aiheuttaa... Jne... ;-)
Ja se lios mitä suositellaan ON MYÖS magnesiamaito.
Magnesiumin yliannostus aiheuttaa kunnon ripulin.Ja se liuos mitä suositellaan on Gaviscon. Itse suosin sitä vain vaikeille tapauksille, sen vuoksi että se sisältää alumiiniä. Tilapäisesti sitä voi toki käyttää ja joskus lääkärit ohjeistavat sitä käyttämään pitkiäkin aikoja.
t.Farmaseutti
VOI aiheuttaa... Jne... ;-)
Ja se lios mitä suositellaan ON MYÖS magnesiamaito.
siksi ei ole sataprosenttisiä faktoja vain suosituksia ja ohjeita. Lääkärikin voi poiketa näistä suosituksista reseptilääkkeissään. Silloin reseptiin merkitään "Sic!" -merkintä ja apteekki ohittaa lääkkeen annostuksen tarkistelut.
Kommenttini mangnesiumin ripulivaikutuksesta oli lähinnä tarkoitettu tuosta magnesiumtablettien jauhamisesta ja oman magnesiummaidon teosta.
Mutta äidit jotka haluavat ottaa yliannoksen magnesiumia tehkööt niin.
Magnesiamaito- niminen valmiste on sitten asia erikseen. Eikä se vastaa teholtaan Gavisconia.
t. Farmaseutti
Minä en ikinä enää ottaisi Rennietä. Vatsani voi tosi huonosti ja oloni oli oksettava. Nyt on monta muuta, jotka jopa auttavat närästykseen. Kannattaa kuitenkin hakea resepti, koska silloin saa huomattavasti edullisemmin nuo pillerit. Minä olen nyt tosi tyytyväinen. Ennen ei todella ollut kunnon vaihtoehtoja. Somac on tosi hyvä ja auttaa joskus jopa viikon.
Totta.
On typerää kommentoida noin jos ei tosiaan ole koskaan kunnon närästystä kokenut. Itselläni raskaus vasta alussa ja närästää joka päivä vaikka kuinka koitan syödä vain ruokia jotka eivät närästäisi. Närästys on niin paha että joudun sen takia oksentamaan ja oksennus on niin polttavaa että kurkku on tulessa monta tuntia sen jälkeen. Vähän sama kuin selkäkivuton vähättelisi toisten selkäkipuja ja neuvoisi olla ottamatta lääkettä.. järki käteen te kaiken tietävät.
Itse jätin kotimaisen viljan pois ja kaiken makean. Vatsa rauhoittui kummasti.En voinut nukkua ja vatsa oli kuin pallo. Mahasta tuli vain pelkkää haisevaa nestettä. Olin todella huonossa kunnossa.
Nyt taas (raskauden jälkeen) syön kotimaista viljaa mutta vain kohtuudella.
Voit kokeilla pari viikkoa, ei siihen kuole.
ja hän suositteli juurikin Rennietä.