Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatteko lapsilisät lapsen tilille vai pidättekö itse?

Vierailija
21.01.2009 |

.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo rahat.

Vierailija
22/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsilisillä hankitaan tarvikkeet ja vaatteet + joskus ruokaa. Viisi lasta ja vaikka mies onkin töissä ei siitä huolimatta jää säästöön.

Muistan vuonna 2000, kun mies oli työttömänä, mutta siitä huolimatta laitoimme lasten lapslisät säästöön, niin sos.toimisto lakkasi maksamasta toimeentulotukea . Ymmärrettävää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsilisät käytetään hoitomaksuun, joka on muutaman euron lapsilisää isompi.

Vierailija
24/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ruokaostoksiin menee!

Vierailija
25/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun palaan töihin, niin laitetaan lapsen tilille. Ei pitäisi häiritä ketään, joten ihan turha jaella mitään lakipykäliä.

Vierailija
26/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen säästötilille. Jos joskus on taloudellisesti tiukempaa, niin lapsilisiä voidaan käyttää myös elämiseen. Tällä hetkellä siihen ei ole tarvetta, vaikka hoitovapaalla olenkin. Lahjarahat ja 20e-50e/kk laitetaan lasten omille tileille. Lapsia meillä on kolme.

Vierailija
27/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiövastikkeisiin ja ruokaan,vaatteisiin yms. Rahat "kilahtaa" iskän ja äiskän yhteiselle tilille, josta he holhoojina niillä edellämainittuja maksavat.Rahaa ko. tilille säästyy vähän kokoajan, mutta lapsille ne ei ole korvamerkittyjä.Niitä voidaa käyttää "pahanpäivän varalle". No.16 aika mielenkiintoinen tulkinta, että rahat kuuluu juuri SINULLE perheessänne.

Vierailija
28/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja 30 e / kk laitetaan lapsen säästötilille, jossa on myös syntymälahjaksi saatuja rahoja. Ajatus on, että lapsen ollessa isompi saattaa myös tulla jotain isompia menoja, esim. soitin, jääkiekkovarusteet, kielikurssi, mopokortti..., sellaisiin voidaan käyttää. Eli lapsen tilin ideakaan ei ole se, että annettaisiin ne hänelle rahana.

Ps. 21, kyllä vanhemmilla on lapsen tiliin käyttöoikeus; meidän vauva on jo 'ostanut omilla rahoillaan' turvaistuimen eli äiti sieltä lapsen tililtä kävi nostamassa : ) Saatiin siis lapsen syntymän jälkeen monilta sukulaisilta rahaa, että ostakaa jotain mitä oikeasti tarvitsette vauvalle, ja vauvan nimellä avattiin tili, jonne ne rahat talletettiin.

Vierailija
29/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis jää säästöön.

Provohan tämä tietysti on.

Vierailija
30/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka laittaa ainakin osan säästöön joten siinä mielessä ihan järkevä kysymys, ei mun mielestä mitenkään välttämättä provo.

t. vastasin jo aiemmin että meillä elämiseen

Vierailija
31/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastten tilille tyttö14v. & poika16 v.kokonaisena, käyttävät itse omiin hankintoihinsa.

Vierailija
32/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämiseen menee. Tai no 50 euroa kuussa laitetaan säästövakuutukseen eli sen voi tietysti laskea menevän lapsilisistä...

Vierailija
33/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katkeruuden paikka, kun miehen ex käyttää lapsilisän lapsen elämiseen. JOten lopputulema on se, että meidän lapsilla on summa X, kun ovat täysikäisiä, ja lapsipuolella summa on luultavammin 0.

No, ei ole onneksi minun murheeni, koska minä siirrän rahat omistani lapsilleni.

Vierailija
34/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään säästää lapsilisiä lasten tileille.

4 lasta saisi jokainen 100e kun taas huoltajan tilille tulee 500 euroa kk.

Hävikki olisi siis yli 1200 euroa vuodessa...

Kiva että jotkut teistä ovat niin rikkaita ettei raha kelpaa! ;-)

Jk. Eikö ole tullut mieleen, että kahden lapsen perheessä lapsetkin mieluusti ottaisivat 115 euroo kuussa? Kyllä sillä yks teini jotain kivaa sais....

Vierailija
35/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

38... Mikä mies ja isä se on joka ei lapsen puolia pidä?

Yhtälailla hänellä on velvollisuus säästää SINUN LAPSIPUOLELLESI rahaa, jos säästätte teidän yhteisille.

Muussatapauksessa aika huono isä..

Näinkö sinunkin lapsia kohdeltaisiin kun/jos sinusta kerran tulee exä2?

Vierailija
36/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

38... Mikä mies ja isä se on joka ei lapsen puolia pidä?

Yhtälailla hänellä on velvollisuus säästää SINUN LAPSIPUOLELLESI rahaa, jos säästätte teidän yhteisille.

Muussatapauksessa aika huono isä..

Näinkö sinunkin lapsia kohdeltaisiin kun/jos sinusta kerran tulee exä2?

Meillä on siis vain yhteisiä lapsia ja sitten tämä miehen aik. suhteesta oleva lapsi. Ja minä säästän meidän yhteisille lapsille (=mieheni ja minun lapsille), mutta jos tämän kolmannen lapsen äiti ja isä eivät säästä, se ei kai ole minun asiani eikä murheeni.

Tuhannen kerran: kaikilla lapsilla on äiti ja isä, ja yleensä näitä on vain yhdet (adoptio on poikkeus).

Vierailija
37/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus maksetaan laskuja, joskus ostetaan ruokaa jne. En erittele millä rahalla mikäkin maksetaan.

Vierailija
38/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perhe ylimääräisiä lomamatkoja ynm. mukavaa. 10e/kk/lapsi laitan lasten tileille.

Vierailija
39/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tilille menee 20e kuussa, on vielä vauva.

Vierailija
40/46 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan käyttää tulevat lapsilisät lapsen hankintoihin.