Refluksi ja raskaus
Hei!
Minulla refluksityyppisiä oireita, vaikka tähystyksessä ei läppä ollut löysän oloinen. Kuitenkin krooninen vatsatulehdus ja ennen raskautta söin aika monta viikkoa Somaceja. Nyt kolmisen viikkoa olen ollut ilman lääkkeitä ja oireet tuppaavat palaamaan. Onko mtään lääkkeitä, joita olette voineet syödä raskausaikana? Renniet on ihan yhtä tyhjän kanssa, Gavisconia kuulemma voisi kokeilla. Kurja juttu, kun koko ajan kuvottaa ja syöminen auttaisi, muttei oikein uskalla syödä mitään.
Kommentit (3)
mulla ollut jo ennen raskautta ja koko raskausajan Nexium käytössä. Oon siittä keskustellut useamman eri lääkärin kanssa ja ovat luvanneet että se on ok ;o) Rv 23 tienoilla lisättiin vielä Gaviscon mukaan soppaan, jota oon ottanut sillon kun menee ihan tolkuttomaksi. Mahaportti on siis mulla jo löystynyt. Ja pahoinvointia on molemmissa raskauksissa ollut se 4 kk. Tosin eka raskaus oli 6 vuotta sitten ja silloin pärjäsin pelkällä Gavisconilla. Nyt ei mitään toivoa pärjätä sillä, heti jos yritän olla ilman Nexiumia (40 mg), tulee kahden päivän päästä viimeistään ihan kurkku kipeäksi ja angiina-tyyppisiä oireita.
Pöllöintä minusta on, että varmaan pahimman olon tekee kaurapuuro!!?? Samoin kun kuitenkin syön suht kevyesti ja lautasmallin mukaan normielämässä, olo on kurjempi kuin esim eilen 4-lajin ravintolaillallisen jälkeen, jolloin olo koko illan oli mainio, vaikka ruuassa oli aika paljon rasvaa ja sitä oli PALJON Xo)
Ymmärrä näitä aina...
Minä olen ensiodottaja ja taustalla noin kolme vuotta sitten todettu palleatyrä. Aikaisemmin söin somacia tai nexiumia (20-40mg), mutta nyt raskauden aikana omeprazolia 20mg ja gavisconia. Mieluummin söisin nexiumia mutta minulle sitä ei lääkäri edes miettinyt...höh?!
Renniet eivät toimineet raskauden alussa ollenkaan.
rv 6
Mulla kans todettu toi refluksi ja oon nyt 9+4 raskaana.Mä en kans pystyny oleen ilman lääkkeitä ollenkaan ja kävinki si heti 5 viikolla neuvolalääkärillä ja siellä sanottiin että omeprazolia voi syödä raskauden aikana,onneks.Eli mul on nyt tota omeprazolia 20mg 2xpäivässä ja oireet pysyy jotenkuten kurissa. Tietty tää pahoinvointi ja oksentaminen viel pahentaa asiaa mut ehkä tämä tästä.
Eli kantsii varmastikki mennä käymään lääkärissä ni saat sieltä vielä lisää tietoa noista lääkkeistä.
Hyvää odotusta sulle ja toivotaan että saat oireet kuriin :)
Johis28