No nyt se sitten tapahtui!
Törttöilin liikenteessä.
Jotenkin mun on tosi vaikea hahmottaa vierasta paikkaa pimeässä, sitä miten tiet, kaistat ja risteysalueet menevät. Monta kertaa on meinannut mennä vikaan, mutta aina olen viime hetkessä hoksannut. Äsken en. Liikenneympyrää ennen erkani tie (kuvittelin sen liikenneympyrän osaksi, kääntyvien kaistaksi, sellaiseksi kuin esim. Suomenojalla). Tielläpä oli ajokielto kaikille muille paitsi linja-autoille... Tajusin sen jossain vaiheessa, mutta kapealla tiellä en enää päässyt kääntymään. Tai ajattelin, että vaarallisempaa on kääntyä kuin ajaa reitti. Tiesin, että tällainen "oikoreitti" oli olemassa, jota paikalliset joskus luvatta käyttivät.
Reitin päässäpä oli poliisi odottamassa. Eikun tien sivuun ja vastaamaan kyselyihin. Käski olemaan tarkempi liikennemerkkien kanssa.
On vain älyttömän paha mieli. Omasta törttöilystä. Miten voinkin noin ajaa, enkä huomannut liikennemerkkiä.
Kommentit (2)
ilmeisesti Haagassa törttöillyt? Sitä linja-autojen reittiä ajellaan jakuvasti tahallaan ja siksi siellä oli nytkin poliisit vastaanottamassa. Olet ollut vakuuttava, jos et saanut sakkoja. Ja hei, et aiheuttanut vaaraa kenellekään, koska tie on kuitenkin kaksisuuntainen etkä esim ajellut yksisuuntaista bussikaistaa vastavirtaan!!
Nou hätä, sattuuhan noita aina välillä kaikille!
Jotain hyvää, jos olin edes vakuuttava. En saanut sakkoja. Esitettiin kysymyksiä (missä asun, minne matkalla, kenen omistama auto jne.) ja pyydettiin ajokortti ja rekisteriote.
Ei, vaaratilannetta ei ollut. Enkä ollut kenenkään tiellä, jarruna tms. Silti on aika epäonnistunut olo ja parempi jos ei ihan hetkeen mitään vastaavaa tapahdu!