Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja lasten asuminen, pohdintaa…

Vierailija
17.04.2010 |

Olemme mieheni kanssa eroamassa, olosuhteiden pakosta asumme kuitenkin vielä n. 3kk saman katon alla, koska vasta n. 3kk päästä pääsen muuttamaan ostamaani taloon. Meillä on neljä lasta 2v, 5v, kohta 9v ja 13v sekä kolme koiraa.

Alustavasti on mietitty niin, että kaks nuorinta jäisi isälleen, koska hän on pääasiassa hoitanut kaksi nuorinta lasta. Jäi työttömäksi vähän ennen toisiks nuorimman syntymää ja mieheni työttömyyden takia minä palasin töihin toisiks nuorimman ja nuorimman ollessa 6kk ja mies on ollut kotona. Joitain pätkätöitä mies on tehnyt tässä välissä ja sai nyt vihdoin vakituisen työn joka alkaa hänellä parin kuukauden päästä. Minä teen työtä, jossa on työmatkoja ym. ja välillä todella pitkiäkin päiviä, mutta vapaata on myös suhteessa paljon. Lasten kannalta on kuitenkin parempi, että saavat jäädä tuttuun kotiin ja isänsä kanssa, koska näin on ollut tähänkin asti. Nuorimpien isälle jääntiä puoltaa sekin, että miehen tuleva työ on päivätyö ja lapset eivät joudu olemaan niin paljon hoidossa. Esikoinen sen sijaan haluaisi muuttaa kanssani, tietää millaista työni on ja työmatkojeni ajan hän luonnollisesti olisi isällään. Toisiks vanhin lapsemme toisaalta haluaisi asua kanssani ja toisaalta isänsä kanssa. Koirat ovat minun ja ne tulevat mukaani.

Lapset tulevat toki näkemään toisiaan, vaikka asuisivatkin eri osotteissa. Toisaalta tässä mietityttää, että oisko lasten kuitenkin parempi asua kaikkien isällään ja olla sitten aina minun luonani? Esikoinenhan saa kyllä jo itse päättää missä asuu, iän puoleen…

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakohtainen kokemus. Meidän vanhemmat erosivat minun ollessa 14v ja pikkusisarukseni olivat 3v, 7v ja 10v. Iät siis aika lähellä ap:n lasten ikiä. Meillä me kaksi vanhinta saimme kertoa mielipiteemme kumman luona haluaisimme asua, nuorimmat jäivät isällemme vanhempien päätöksestä, koska se oli heille paras vaihtoehto. Minä halusin muuttaa äidin kanssa ja veljeni halusi jäädä isämme kanssa asumaan.

Meidän mielipidettämme kuunneltiin ja lopulta vanhemmat päättivät, että minä saan asua äitini kanssa ja nuoremmat isäni kanssa. Meillä on tästä huolimatta läheiset välit, vaikka minä elinkin eri osoitteessa kun muut sisarukseni.

Vierailija
2/4 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten erottaminen on aina huono asia, siihen ei pidä kovin helposti mennä. Tuskin lapsenvalvoja sitä suosittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset jäi erossa asumaan isänsä luo juuri oman erittäin epäsäännöllisen työaikani vuoksi.

Vierailija
4/4 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei vanhin aivan ehdottomasti halua sinun luoksesi? Saisivatko (vanhimmat) kuitenkin kyläillä vapaasti tai jos päätätte tietyt aikataulut joilloin tulevat luoksesi niin kuinka usein?

Jos voisi tehdä niin että kaikki lapset asuisivat isällään, mutta saisivat käydä vapaasti luonasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä