G: Lemppari keitto- tai leivontakirjasi?
Mun lemppareita ovat Kaarina Roinisen leivontakirjat. Ohjeet toimivat ja kuvatkin ovat herkullisia. Mitäs lemppareita teillä on? Tiedän kyllä, että kirjat ovat vanhanaikaisia nykyään. AV-mammatkin varmaan ottavat jokaisen reseptinsä netistä... ;-)
Kommentit (7)
on se joka opetti minut tekeen ruokaa kun lapset oli pieniä, niisk
peruskotiruokaa siis mutta ruotsalaisesta lähtökohdasta
KAIKKI reseptit on hyviä
kohta just teen purjo-perunakeittoa joka on meidän perheen lempikeitto, sekin on Annan kirjasta...
on mulla myös liimatainen ja kymmeniä muita, liimataista käytän kerran vuodessa.
Liimataisen korvaa mulla hänen tekemänsä Kotitalous 7 80 -lvulta, jossa on ne perusperusperusreseptit
eniten reseptejä käytän Britt Sandquist-Bolinin Kodin Keittokirjasta, sekä miehen 8-luokan köksänkirjasta. Yksinkertainen on usein hyvää ja noita on sitäpaitsi helppo muunnella.
Mutta sitten mullla on iso kasa muita keittokirjoja, joita "syödään silmillä" tai muuten vaan lueskellaan ja selaillaan. Yksi tämmöinen on Signe Rolfin parhaat kakut, toinen on Leena Lagerstamin Laukon kartanon keittiössä ja kolmas on "Louhisaaren linnan talousreseptit".
Viimemainittu ei oikeastaan ole keittiökirja, ellei sitten keittämiseksi lasketa myös maalinkeittoa tai tahranpuhdistusaineen tai täikarkotteen sekoittamista. On siinä ihan syötävää ja juotavaakin, mutta ohjeet ovat aika "summittaisia". Hauska sitä kuitenkin on lueskella.
sitä soveltaen. Toinen on Tammen Iso keittokirja. Ja leimomisessa Pirkan kirjanen varmaan 30 v vanha:-)
joka on ihan must. Siinä on KAIKKI, myös leivonnaiset ym. Kirja onkin jo ihan loppuunkulutettu :)
Aura Liimataisen Parasta kotiruokaa on se, joka on ihan must. Se pitää olla minullakin molemmissa kodeissa. Mulla on 70 keittokirjaa, mut tuo on ihan ylitse muiden. Ei vanha perinteinen Kotiruokakaan toki huono ole.
Ensimmäinen on Maija keittää, siihen liittyy tunne arvo,45 vuotta luettu ja opittu ruuan laittajas, ainakin muut sanoo.
tarvii varmaan etsiä kirjastosta. Onko sen leivontaohjeet hyviä myös (jos niitä siinä on)?