Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on verenpaineaja ettei saa e-pillereitä?

Vierailija
17.04.2010 |

Pelkään että minulla on korkea verenpaine. Jos en saa e-pillereitä, tappaisin varmaan itseni koska mulle tulisi hormonifinnit takaisin.

En ole ylipainoinen ja olen kasvissyöjä. En tupakoi tai ryyppää.

Mua ahdistaa joka asia.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppppp

Vierailija
22/39 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(((uppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
24/39 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole e-pilsuja, mutta juuri sain verenpainepillerit, kun mulla huiteli paineet 200/120! Ap, panikoit nyt ihan suotta asiasta, josta ei ole mitään aihetta panikoida noilla verenpainelukemilla!

Kylla ne matalammillakin paineilla antaa jo verenpainelaakkeita, jos on pysyvasti yli 140/90 niin pitaa niita rueta harkitsemaan, jos ei elamantapamuutoksista ole apua tai siihen ei pysty. Tuolla edellisella oli ihan oikea hypertensiivinen kriisi, ei sellaista tarvita etta saisi verenpainelaakkeet.

Mutta voi silti olla ettei ap:n kannata panikoida turhaan paineistaan. Muutenkin koko ap alkaa tuntua minusta provolta...

Vierailija
25/39 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti olen provo jos en halua aknea...

Vierailija
26/39 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uopppppppppp

Vierailija
27/39 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uopppppppppp

Vierailija
28/39 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, ymmärrän hyvin pelkosi. Itse lopetin e-pillerit moninaisten sivuoireiden takia. Lykkäsin pillereiden lopettamispäätöstä pitkään juuri aknen palaamisen pelossa. Ja palasihan se akne, mutta on nyt paranemassa Roaccutanilla. Vaihtoehtoja e-pillereille siis on. Roaccutan (isotretinoiini) on tehokkain lääke mutta jotkut saavat apua myös Spiresiksestä tai antibiooteista.

Vierailija
29/39 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ja syönyt verenpainelääkkeitä ´(Exforge)kolme vuotta. Verenpainelääkkeeseen päädyttiin kun arvot olivat normaaliseurannassa 150/100. Söin kaksi vuotta verenpainelääkkeen aloittamisen jälkeen vielä ceracette-merkkisiä minipillereitä koska en aikanaan hiemen kohonneen verenpaineen vuoksi enää saanut yhdistelmäpillereitä. Puhuin lääkärilleni eräs päivä minipillereiden ikävistä haittapuolista ja hän sanoi että koska verenpaineeni pysyy normalilukemissa lääkkeen avulla eikä siinä ole ongelmia ollut, voin hvyin syödä taas yhdistelmäpillereitä. Nyt olen syönyt jo useamman kuukauden mercilon-merkkisiä pillereitä ja hyvin pyyhkii :)

Vierailija
30/39 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielessä että halvaannun.

NIin kauan kuin iho on hyvä, pystyn elämään täysillä...

Entäs kohdun ja munasarjojen poistaminen. Poistaako ne finnit?

Vierailija
31/39 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/39 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että roa ei auttaisi hormonaaliseen akneen kuin hetken? Muutama kk kuurin jälkeen taas naama kukkii. Sama juttu antibiottien kanssa, että tehoavat vain sen hetken kun niitä syö.

On se kumma että syöpä voidaan parantaa, mutta aknea ei :(

Vierailija
33/39 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
34/39 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
35/39 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai _pelkaatko_ vaan etta se on? Kannattaa varmaan ottaa ihan asiasta selva; korkean verenpaineen kanssa ei kannata pelleilla vaan siihen on hyva hankkia laakkeet, ettei tule pysyvia vaurioita. Muuten korkea verenpainekin aiheuttaa ahdistusta, eli siksikin sen hoitaminen on hyva idea.

Vierailija
36/39 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v. Viimeksi oli 130 yläpaine ja 74 alapaine.. Eikö homonaalisiin finneihin ole muuta hoitoa kuin e-pillerit? En kestä sitä jos huono iho palaa. Hankin pillerit vaikka pimeiltä markkinoilta.

Mista olet saanut paahasi etta se olisi korkea? Korkea paine on 140/90 tai yli.

Vierailija
37/39 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka verenpaine on n. 140/90

tosin olen nyt lopettamassa niitä kun ei ole enää käyttöä pillereille. Jos on tosi korkea verenpaine, siis vielä noistakin lukemista ylöspäin niin et varmaan kyllä saa pillereitä, koska multakin lääkäri tivasi tosi tarkkaan elämäntapojani jne.

Vierailija
38/39 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapaine sinulla on hyvä, mutta nykyään yläpainetta pidetään tärkeämpänä. Ihannearvo olisi alle 120.

Olen 22v. Viimeksi oli 130 yläpaine ja 74 alapaine.. Eikö homonaalisiin finneihin ole muuta hoitoa kuin e-pillerit? En kestä sitä jos huono iho palaa. Hankin pillerit vaikka pimeiltä markkinoilta.

Vierailija
39/39 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapaine sinulla on hyvä, mutta nykyään yläpainetta pidetään tärkeämpänä. Ihannearvo olisi alle 120.

Mutta esim jannittaminen nostaa juuri ylapainetta (ap:llahan jannittaminen ja ahdistuneisuus tuntuu olevan juuri se perusongelma), eika korkean verenpaineen diagnoosia _koskaan_ tehda yksittaisen mittauksen perusteella vahintaan kolmessa eri mittauksessa n. 6-12 kk aikavalilla, paineiden pitaa olla pysyvasti tuolla tasolla etta edes mietittaisiin (pre-)hypertension mahdollisuutta, ja vasta 140/90 puhutaan hypertensiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme