Mikä on verenpaineaja ettei saa e-pillereitä?
Pelkään että minulla on korkea verenpaine. Jos en saa e-pillereitä, tappaisin varmaan itseni koska mulle tulisi hormonifinnit takaisin.
En ole ylipainoinen ja olen kasvissyöjä. En tupakoi tai ryyppää.
Mua ahdistaa joka asia.
Kommentit (39)
ja pyydä lääke pakkoajatuksiin ja ahdistuneisuuteen. Tuo ei ole normaalin kuuloista!
entä halvaanunut ja puhekyvytön, täysin toisten armoilla kuola suupielestä valuen. Sekään ei kovin esteettistä lienee, seksikkyydestä puhumattakaan.
Korkea hoitamaton verenpainetauti ja yhdistelmäpilleit ovat aina riski mm. aivohalvaukseen. Me ammattilaiset emme turhaan jätä pillereitä suosittelematta. Näitä halvaantuneita nuoria naisia on vuosien varrella tullut vastaan useampia. Valitettavasti.
Minulla ei ole e-pilsuja, mutta juuri sain verenpainepillerit, kun mulla huiteli paineet 200/120! Ap, panikoit nyt ihan suotta asiasta, josta ei ole mitään aihetta panikoida noilla verenpainelukemilla!
Mua kiinnostaisi tuo nesteenpoistolääke. Onkohan sen käytölle esteitä? Määrääkö lääkäri helposti? Sehän auttaisi myös tohon verenpaineeseen...
Antibiootit tosiaan tehoaa akneen usein vain sen aikaa kun niitä syö. Roa taas tehoaa monilla lopullisesti, ei toki kaikilla. Kokeilemallahan se selviää.
Nesteenpoistolääke Spiresiksestä vielä sen verran että sitä kannattaa pyytää gynekologilta koska ihotautilääkärit ei välttämättä tiedä lääkkeen käytöstä aknen hoitoon. Esim. Lääkeinfon nettisivuilta löytyy Spiresiksen pakkausseloste, siellä on mainittu käytön esteet.
Käytön esteet taisi olla jokut munuaissairaudet, maksasairaudet, jotkut reumalääkkeet? (mitkä, mulla käytössä prednison)..
Luulen että toi lääke auttaisi korkeaan verenpaineeseenkin..
ja olen pillerit ottanut näppyihin kanssa ja kuinkas ollakaan nyt syön minejä ja tuntuu et iho on parempi..
korkea verenpaine on asia, joka täytyy joka tapauksessa hoitaa kuntoon.
Esim. Cerazette-pillerit eivät rasita verisuonia, ne voivat käydä vaikka olisikin korkea verenpaine. Nykyiset pillerisi voivat muuten nostaa verenpainetta.
Nyt terkkarille tai lääkäriin selvittämään vaihtoehdot! Niitä löytyy kyllä!
En ole varma onko mulla edes veranpainetta. On vaan pakkoajatus ja pelko siitä. JA kun ahditus tulee, verenpaine nousee?
noin mene :) Ja jos mittauksessa verenpaine on koholla, sitä ruetaan seuraamaan. Osta oma mittari, jos haluat seurailla omatoimisesti kotona.
jos olet yli 35 ja käytät verenpainelääkitystä, sinulle ei määrätä yhdistelmäehkäisypillereitä. "Minipillerit" kuten Cerazette voi tulla kysymykseen, mutta ne eivät yleensä ole iholle yhtä tehokkaita kuin yhdistelmäehkäisypillerit (siis ne jossa viikon vuototauko)....
Mitenköhän verenpainetta voi alentaa kotikonstein? Syön terveellisesti, mutta en liiku paljon olllenkaan. Mitä nyt töissä tulee käveltyä...
Ei toi verenpaine kait pillereistä lopu, joskus olin kuukausia syömättä niitä ja kun menin lääkäriin hakemaan niitä lisää, se huomautti verenpaineen olevan koholla tms..
Olen ollut aina taipuvainen huolestumiseen ja ahdistumiseen. Mun suurin ongelma tällä hetkellä on se että jos en saa enää e-pillereitä. Olen tosi ruma aknen kanssa ja en kehtaisi mennä edes töihin (asiakaspalvelu).
Mutta kun tarkkaan mietin, taisi olla että akne tuli takaisin vasta n. puolen vuoden jälkeen pillereiden lopettamisesta...ja lähti taas pois parissa viikossa kun aloitin ne uudestaan.
Ihnaa jos joku osaa auttaa...
Itse en saanut edes minipillereitä kohonneen paineen takia.
ei kerro välttämättä kuin sen, että jännittää vähän :)
Itselläni molemmissa raskauksissa joka kerran neuvolassa kovat paineet, siis alapainekin voi olla sata tai yli joskus. Kotona kuitenkin oikein normaalit, ja nyt synnytin vähän aikaa sitten ihan luomuna ilman kipulääkkeitä vauvan, ja kuulemma paineet yleensä nousee synnyttäessä ilman kivunlievitystä... no, synnytyksen jälkeen heti oli paineet 116/67, kun ei ollut enää mitään jännittämistä :)
Tuon verenpainelääkityksen kanssa on oltava tarkkana siksi, että joku satunnainen lääkäri, joka ei ole seurantaa tehnyt tai pyytänyt tekemään, saattaa määrätä lääkkeet vaikka tosiasiassa paineissa ei vikaa olekaan. Ja lääkkeet voi heittää sitten terveen paineet vaarallisen alas.
Jos suomalainen lääkäri ei määrää mulle pillereitä. Virolainen lääkäri määrää, jostain maasta saa ilman reseptiäkin (olisko ollut Espanja). Mieluummin vaikka kuollut kuin ruma. Hormonaalinen akne tekee naamastani maailman rumimman.
Jos tähän vaivaan löytyy turvallisempi lääke, niin sitten tietenkin valitsen sen.
16vuotiaasta olen pillereitä syönyt, eikä ongelmia.
Onkohan jotain lääkettä millä voin huijata tulosta? Rauhoittavat tai propral, huomaako lääkäri sen jos kuuntelee stetoskoopilla sydäntä? En usko...
Olen 22v.
Viimeksi oli 130 yläpaine ja 74 alapaine..
Eikö homonaalisiin finneihin ole muuta hoitoa kuin e-pillerit? En kestä sitä jos huono iho palaa. Hankin pillerit vaikka pimeiltä markkinoilta.