Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähinnä naurattaa juo työmatkoillaan jumiin jääneet työmatkalaiset

Vierailija
17.04.2010 |

Lentoyhtiöissä ja matkatoimistatoissa varmasti kuullaan näinä päivinä toinen toistaan seuraavia vaatimuksia, kuinka juuri näiden matkalaisten olisi ehdottoman tärkeää päästä Suomeen yrityksen toiminnan tai tärkeän työkokouksen vuoksi. Yritä siinä sitten järjestää kuljetusta, kun juuri mikään ei kulje.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat on maailmalla jumissa, kuka lomailemassa, kuka työmatkalla. Kyllä ne on hyväpalkkaiset "duunarit" jotka työmatkoja tekee.

Vierailija
22/53 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat on maailmalla jumissa, kuka lomailemassa, kuka työmatkalla. Kyllä ne on hyväpalkkaiset "duunarit" jotka työmatkoja tekee.

uhrikseen. Lentorahti Atlantin yli on melkein loppunut, esim. laakkeita ei ole saatu tarvitseville eika tule vaatepaketteja ebaysta Suomeen.

Irakista ja Afganistanista ei voida ilmakuljettaa sotilaita Saksaan sairaalaan.

Ennustetaan etta tilanne voi jatkua kuukausia, seurauksia voi vain arvailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat nimittäin odottelevat kotiin pääsyä minun lapsen kanssa ja ovat siis pienellä eläkkeellä eläviä (saavat jopa kansaneläkettä, koska palkkaan perustuva eläke on niin pieni).

Vierailija
24/53 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat nimittäin odottelevat kotiin pääsyä minun lapsen kanssa ja ovat siis pienellä eläkkeellä eläviä (saavat jopa kansaneläkettä, koska palkkaan perustuva eläke on niin pieni).

Oikeat köyhät ei lentele

Vierailija
25/53 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon vuodessa etelässä ja siinä on sitten jonkinlaista pröystäilyn makua. Eipä kansaneläkkeellä olevaa rikkaksi voi sanoa, mutta en kyllä missään kohdassa sanonut että ovat köyhiäkään tai "köyhiä".

Oikeat köyhät ei lentele

Vierailija
26/53 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittava väitti, että isovanhemmat ovat köyhiä? Puhehan oli siitä, että jonkun väitteen mukaan vain rikkaat ovat maailmalla jumissa. Tuossa on kyse pienituloisista ihmisistä, ei köyhistä.

Vierailija
27/53 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat köyhät ei lentele

kuitenkin lentelee. Palataan asiaan loppukesasta.

Vierailija
28/53 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin lapselliseen kannanottoon.

Vierailija
29/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ovat jumissa. Koko lentomatkustamisen voisi lopettaa muutenkin.

Vierailija
30/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää sympatiaa matka- ja lentofirmojen työntekijöille, jotka joutuvat monta päivää putkeen kuuntelemaan vihaisia "minäminänimä" -asiakkaita. Minkäs sille voi, jos perkuleenmoinen tulivuori purkaantuu. Siinä on ihan turha ulvoa, että just "minunminuminun PITÄÄ olla maanantaina töissä ja mitä TE aiotte tehdä sen eteen, että minun herkkäperseeni saadaan siirrettyä paikkaan x?".... Huoh.

Vierailija
31/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokouksiin ehtimisestä niin väliä, mutta olisihan se kiva jos mieheni voisi olla välillä kotonakin perheemme kanssa.

On ollut viikon työmatkalla ja pitäisi palata tänään. No ei palaa. Pitäisi olla ensi viikon kotona ja lähteä viikon päästä maanantaina uudelle työmatkalle viikoksi.

Niinköhän vaan käy, että en näe miestäni ja lapsemme isäänsä kolmeen viikkoon?

Vierailija
32/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä työmatkoille jumiin jääneitä ihmisiä odottavat perheet kotona. Ystävänikin mies on ollut neljä viikkoa työmatkalla ja nyt olisi ollut ensimmäinen neljän päivän vapaa, mutta jäi jumiin lentokentälle. Aika ikävää niin vanhemmille kuin lapsille.

Vierailija
33/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajunnu koko tän viestin pointtia.

Vierailija
34/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tämäkin sitten voi jotakuta naurattaa. Tuskinpa kenenkään työmatkalaisen kuljetus ap:lta on pois.

Itsekin paljon työmatkailevana voin kertoa sinulle ap, että työkokous tai muu työasia on pieni murhe tällaisessa tilanteessa. Kaikkein ikävintä on se, että ei pääse kotiin perheen luo ja että puoliso joutuu vielä pitempään hoitamaan yksin lapset ja kaikki muutkin jutut. Jos se sitten on sitä minäminäminä-asennetta niin olkoon.

Vierailija
35/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamma ei ymmärrä mitään keitä ovat nuo kaikki työmatkalaiset. Tavallisia perheenisiä ja -äitejä, joita työ vain vie ympäri maailmaa! Jos oma mies on junttiääliö jossain pienessä kuljetusfirmassa tai ei ole miestä lainkaan, on vaikea ymmärtää, että jonkun puoliso on muunlaisessa työssä.

Kolmen alle kouluikäisen flunssaisen ja korvatulehduksisen lapsen työssäkäyvänä äitinä ja mies Yhdysvalloissa odottamassa kotiinpääsyä kahden viikon työreissun jälkeen minua ei ainakaan yhtään naurata. Olin mitoittanut voimavarani juuri kahdeksi viikoksi, en toivonut sairauksia, mutta niiden kanssa on selvitty. Nyt tämä miehen kotiinpaluun epävarmuus pistää pinnan tiukalle. Miten töihin ensi viikolla, jos mies Bostonissa ja lapset edelleen kipeinä? Tiedän, että kaikkea voi sattua ja tiedän, että tästäkin selvitään. Sitä vain en voi käsittää, että jonkun mielestä tämä on naurun asia. Ja todella luulen, että on vielä hankalampiakin tilanteita kuin tämä meidän.

Vierailija
36/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niillä ole sieltä ollenkaan kiire pois. Saavat harjotella auringossa ruohokentillä minkä sielu sietää ja parasta tietysti poikien mielestä kun on hyvä tekosyy olla pois koulusta. Valmentajista en ole niin varma...

Vierailija
37/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni ja kolmen lapsen isä on ollut 2 viikkoa työmatkalla ja kaksi viikkoa vielä jäljellä. olisi nyt päässyt kotiin käymään viikonlopuksi, mutta sinne jäi itkien viettämään vapaaviikonloppuaan yksin hotelliin.

Vierailija
38/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi se on työnantaja ongelma järjestää työntekijät paikasta toiseen ei lentoyhtiön. Meillä myös mies reissussa. Tulee tänään kotiin junalla. Tuli työnantajalle kallis kokous. Alkumatkan mies ajoi vuokra-autolla (kallein mikä vuokraamosta löytyi, kun helvemmat oli jo mennyt) sitten hotelliyö päälle ja loppu matka junalla. Kyllä Euroopassa jokainen kotiin pääsee ilman lentokoneitakin jos vaan haluaa.

Vierailija
39/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen alle kouluikäisen flunssaisen ja korvatulehduksisen lapsen työssäkäyvänä äitinä ja mies Yhdysvalloissa odottamassa kotiinpääsyä kahden viikon työreissun jälkeen minua ei ainakaan yhtään naurata. Olin mitoittanut voimavarani juuri kahdeksi viikoksi, en toivonut sairauksia, mutta niiden kanssa on selvitty. Nyt tämä miehen kotiinpaluun epävarmuus pistää pinnan tiukalle. Miten töihin ensi viikolla, jos mies Bostonissa ja lapset edelleen kipeinä? Tiedän, että kaikkea voi sattua ja tiedän, että tästäkin selvitään. Sitä vain en voi käsittää, että jonkun mielestä tämä on naurun asia. Ja todella luulen, että on vielä hankalampiakin tilanteita kuin tämä meidän.

Ehkä jollekin nämä työmatkalaiset ovat jotain "isoja herroja" ja nyt kateudensekainen vahingonilo purkautuu näin jalolla tavalla. Meillä kanssa isukki odottelee pääsyä kotiin, mutta meillä tilanne on jo paljon teitä helpompi helpompi, kun lapset ovat jo isoja.

Muistan kyllä tuon ajan. Aina tuli jotain yllätystä, sairasteluja jne. ja sai pinnistää itsensä kanssa, että jaksaa siihen kun mies tulee kotiin.

Kaikki kunnia yksinhuoltajille, jotka tekevät tätä jatkuvasti, mutta ihan on jaksaminen kyllä koetuksella näissäkin perheissä jossa toinen säännöllisen epäsäännöllisesti reissaa maailmalla.

Vierailija
40/53 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavlliset duunaritkin ekee työmatkoja ulkomaille, ei siinä ole enää mitään hohtoa. Naapurin mieskin on tulossa Baltian kautta bussilla Suomeen Keski-Euroopasta. Lapsi on kotona sairaana, ja vanhemmalla lapsella olis harrasturyhmän esitys. Ei sit vanhemmat pääse.

Ystäväni mies on luotsaamassa nuorten porukkaa urheilukilpailussa, on saanut paikat rahtilaivaan Saksasta Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi