Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me vihattiin suomea

Vierailija
17.04.2010 |

ja lähdimme yhtäkkiä pois. =)

Lähdimme Espanjaan ja ollaan viihdytty jo lähes vuosi.

Meitä on 6 henkinen perhe ja lähdimme tuosta noin vain ja myimme aivan kaiken pois.

Nyt elämme onnellisina täällä ja olemme saaneet kumpikin töitä.

Moni piti meitä uskaliaina ja arvosteli päätöstämme, mutta kautunut emme ole milloinkaan, tämä oli paras päätös meille.

Tämä maa on parasta mitä meille voi olla!!!

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa että uskalsitte lähteä. Moni ei saa aikaiseksi/uskalla.

Minäkin olen aina haaveillut ulkomailla asumisesta mutta alkaa näyttää siltä ettei se haave koskaan toteudu...

Mutta minä en todellakaan vihaa Suomea, tämä on rakas kotimaani eikä onneksi mun ympärilläni ihmiset puhu pahaa ja ole negatiivisia ja arvostelevia yms.

Vierailija
62/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin hurahtanut uuteen asuinmaahansa ja haluaa oppia kielen mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman hyvin. harjoitus tekee mestarin, eikös :)?

Kuka perheen kesken puhuisi espanjaa, jos joku perheenjäsen ei olisi espanjalainen? .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla, mee espanjalaiselle vauva-palstalle, taalla on vaan vihaamiasi suomalaisia paikalla..

Vierailija
64/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on turvallista, puhdasta, kaunista, valoisaa, tilavaa ja ihanaa!

Kaikkea voi katsoa niin monelta kannalta. Itse en ikinä muuttaisi lopullisesti tästä ihanasta kotimaastani pois, mutta koluan kyllä eripituisissa jaksoissa muita maita, jotta tietäisin ja tuntisin eri kulttureja, ihmisiä ja jotta olisi entistä ihanampaa olla Suomessa!

Suomalaisissa inhoan huonoa itsetuntoa ja ainaista valitusta siitä, kuinka huonosti asiat ovat. Pimeys -pah -missään ei ole niin valoisaa kuin täällä!

Vierailija
65/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin Espanjaa ap asuu ? Saitteko heti töitä ?

Oliko lapsilla koulussa aluksi hankalaa ?

Vierailija
66/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarina kuulostaa aika ihmeellisestä, en tiedä voiko edes uskoa. Espanjassa on järkyttävä lama, työttömyys 20 %, työnsaanti on natiiviespanjalaiselle tosi vaikeaa ja jos jotain onnistuu saamaan, palkka on tuurilla tonni kuussa. Ja työaika esim. klo 09-19, välissä parin tunnin lounasaika.

Missäpäin ap ja perhe siis asuvat? Mitä teette työksenne? Millä työajalla ja paljonko tulee palkkaa? Miten pienimmän lapsen hoito on järjestetty?

Meidän suomalais-espanjalaisessa perheessä kaikki puhuu sujuvasti espanjaa, silti ei uskalleta ainakaan vielä lähteä. Eikä missään tapauksessa tyhjän päälle.

Vierailija
67/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa en lähtisi enää Espanjaan (asun nyt toisessa maassa), sillä työnteko oli rankkaa: 6 päivänä viikossa, siesta pidensi päiviä ja kotiin joskus klo 21-22 aikaan. Tosin oli turistialueella töissä.

Joka tapauksessa onnea ap:lle ja perheelle. Elämässä on hyvä tehdä välillä rohkeitakin ratkaisuja!

Vierailija
68/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset ovat töykeitä, ylpeitä, rumia ja epämiellyttäviä

Mieluummin sitä on suomalainen pottunokka kuin espanjalainen konkkanokka. :D

Vierailija
69/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole käynyt asumassa kolmessa eri maassa. Aina pari vuotta kerrallaan. Mutta aina palannut Suomeen.

Fakta on, että joka maassa on omat hyvät ja omat huonot puolensa. Täydellistä ei ole.

Suomi on ihan hyvä maa asua:

1. Turvallisuus

2. Lyhyet työpäivät

3. Saa hoitaa sairasta lasta kotoa

4. Koulu on ilmainen, vaikka on hyvätasoinen

5. Ihmiset tekevät sen, mitä lupaavat

6. Ei tarvitse soittaa kymmenä kertaa virastoihin, jotta asiat hoituvat

jne jne

Vierailija
70/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan muuttaisi ikinä pois täältä Suomesta, ellei olisi ihan pakko ja sellaista pakkoa tuskin tulee. Minä rakastan Suomea, sillä Suomi on minun synnyinmaani. Miksi jättäisin tämän maan muuttamalla täältä toiseen maahan ja jättäisin tämän rakkaan kotimaani, jossa kaikki on minulle tuttua ja rakasta, esim. kieli, kulttuuri, luonto ja monet muut asiat? En minä sillä tätä kirjoita, ettei muissa maissa olisi minusta mitään vikaa, mutta Suomi on minulle KOTI ja täällä minä haluan asua. Mutta jokainen elää tavallaan ja jos joku on niin outo, että haluaa muuttaa ulkomaahan, niin siitä vain! Siellähän sitten kärsitte!

Vierailija
71/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyly maa, jossa on ankea henkinen ilmapiiri.

Vierailija
72/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt tarkoita lainkaan ihmisiä. Niistä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Vaikka olenkin ikäni asunut Suomessa, en koe tätä kodikseni, en koe kuuluvani tänne (sukuvika isän puolelta, varsinkin kaikki suvun naiset samanlaisia). Kaipaan jatkuvasti lämpimään, aurinkoon, palmurannoille. Esim. Thaimaa tuntui aivan mielettömän ihanalta. Mulle käy helteet ja kosteus. Yhtäkkiä mulla oli siellä tosi hyvä olo, päänsäryt loppuivat, vuorokausirytmi oli luonnollinen ja järkevä (kun yön ja päivän vaihtelu niin selvä). Eikä voi vedota stressin loppumiseen, kun hyvin vapaata ja mukavaa opiskeluelämää vietin muutenkin. Matkan jälkeen olin pitkään masentunut.

Inhoan Suomen luontoa, vuodenaikoja (paitsi kesää, jolloin tunnen edes jotenkin olevani elossa, mutta sitten on ötököitä niin **tusti ettei mitään rajaa), kylmyyttä ja pimeyttä. Jokaisen syksyn myötä tunnen kuolevani luonnon mukana. Että täällähän sitten kärsin...

Minä en ainakaan muuttaisi ikinä pois täältä Suomesta, ellei olisi ihan pakko ja sellaista pakkoa tuskin tulee. Minä rakastan Suomea, sillä Suomi on minun synnyinmaani. Miksi jättäisin tämän maan muuttamalla täältä toiseen maahan ja jättäisin tämän rakkaan kotimaani, jossa kaikki on minulle tuttua ja rakasta, esim. kieli, kulttuuri, luonto ja monet muut asiat? En minä sillä tätä kirjoita, ettei muissa maissa olisi minusta mitään vikaa, mutta Suomi on minulle KOTI ja täällä minä haluan asua. Mutta jokainen elää tavallaan ja jos joku on niin outo, että haluaa muuttaa ulkomaahan, niin siitä vain! Siellähän sitten kärsitte!

Vierailija
73/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ansaitsevat sen, että puhutte heille tunnekielellänne.

Elätte vielä kuherrsuvaihetta...

Vierailija
74/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin rasistisia, mies ei saa töitä ihonvärinsä takia, ihmiset on katkeria ja kylmiä, joka paikassa juopotellaan, räkäillään, pissaillaan hisseihin metroasemalla, kaljaa kannetaan kaupasta kilokaupalla, paska sää ja järkyttävän ruma arkkitehtuuri, kuin jostain neukkulasta. Masentava ilmapiiri. Juntteja. Paha ruoka. Luonto on ihan kaunista, jos on hyvä sää, mutta yleensä ei ole. Toki hyviä asioita on kuten hyvä terveydenhuolto, koulutus, rauha, jne mutta silti haikailen pois. Kai olisin jo lähtenyt ellen olisi niin läheisriippuvainen. En halua erota sukulaisista ja ystävistä. Muuten mikään ei pidättele.

Vierailija
75/75 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, miten sitä Välimeren aurinkoa voikaan kaivata!

Miksi ihmeessä AP ei saisi tulla tälle palstalle hehkuttamaan tyytyväisyyttään (vaikka olisikin ottanut särpäisyn jos toisenkin. Olen mäkin ottanut pari lasia viiniä...) AP:n alkuperäinen viesti ei ollut mitenkään ilkeä, vaikka vihasikin Suomea.

Tänne saa kirjoittaa kaikki muutkin. Paljon paljon tyhmempiäkin tänne kirjoittaa. Mielestäni tämän ketjun vastauksen vain todistivat AP:n käsityksen suomalaisista oikeaksi.

Hyi, miten kateelistya porukkaa täällä on.

Onnittelut sinulle aP (jos et ole provo :-) )onnistuneesta ratkaisusta. Nauttikaa auringosta!