Perunamuusina tarjotaan näköjään kaikenlaista moskaa.
Sain tänään kunnian syödä keitinliemeen tehtyä "perunamuusia", rasvana teelusikallinen KEIJUA.
Eipä ollut kummoinen makukokemus.
Miten te teette perunamuusin, siis millä aineksilla? Itse käytän rosamundaa, täysmaitoa, voita ja suolaa.
Kommentit (16)
kun käyttää Lapin puikulaa. Luomumaitoa ja paljon voita sekä vähän suolaa.
On kuin pumpua söisi, niin ihana muusi tulee puikulaperunasta, harmi vaan että sitä ei ole aina saatavilla, silloin käytetään jotain jauhoista pottua, eilen esim. Rosamundaa, hyvää tuli siitäkin.
Jauhoista perunaa,lättä-kasvisrasvalevitettä,ripaus aromattia ja loraus kevyt- tai ykkösmaitoa.
Välillä vaan keitinliemeen ja samaa levitettä kuin yllä.Ja aina on maistunu!
rosamunda tai kongo blå (miten kirjoitetaankaan)
voita, suolaa ja täysmaitoa, mieluiten tilamaitoa jos saatavilla.
suolavedessä olen keittänyt perunat, voishan sitä kasvislientäkin joskus koittaa, tuleeko eroa:)
teen rasvattomaan maitoon (jota meillä siis juodaan joka tapauksessa) ja lisään voita ja suolaa.
Jos en töiden jälkeen jaksa ruveta oikeaa muusia tekemään niin käytän pakastealtaan muusiaineksia, ja täytyy sanoa että ne ovat musta yllättävän hyviä. Kuivamuuseja en ole vielä uskaltanut kokeilla, näyttävät niin epäilyttäviltä.
eräs lasten sisäliikuntapuistoketju, missä ainakin täällä meidän kaupungissa pyydään Felix-muusia. Erehdyin kerran ostamaan sitä lapsille (muistaakseni lihapullien kanssa). Jäi syömättä, enkä ihmettele. Juttelin asiasta myyjän kanssa ja hän sanoi, että ovat luopumassa muusikoneesta, koska heistäkään muusi ei ole hyvää. Eivät ole vuoteen ehtineet siitä luopua...
Miksi useissa lapsipaikoissa on tarjolla moskaa?
lihalientä ja juoksevaa flooraa ja tietty suolaa
Meillä tehdään muusi rosamundasta kevytmaitoon ja voimariinia rasvaksi. Muutoin kyllä käytetään rasvatonta maitoa ja 40% Keijua:)
Jätän jonkin verran keitinlientä sekaan ja heitän voiklöntin mukaan sulamaan. Sitten jatkan täysmaidolla kunnes muusi on vielä sopivan kovaa. En siedä liian löysää muusia!
mieluummin keitety perunat kuin vesimuusi.
Käytän jauhoista perunalajiketta voi olla muutakin kuin rosamundaa. Maitona meillä on laktoositon maitojuoma, voita kunnon pläjäys ja suolaa.
Jos tekee rasvattomaan maitoon niin voita enemmän.
Voi on maidon rasvaosa joten silläpä käytän sitä.
Kaadan veden pois ja haihdutan sen jälkeen vettä pois pitäen kattilaa liedellä ilman kantta. Sen jälkeen muusaan perunat ja lisään voin ja vatkaan sähkövatkaimella, heitän suolaa ja viimeiseksi kaadan maidon jolla säädän sopivan paksuuden. Jos tekee tässä järjestyksessä saa paakuttoman muusin, toki perunoiden on oltava kypsiä.
rasvaton maito, suola, Oivariini. Niillä tulee muussi meidän makuun.
Jos meillä on jotain muusia, niin se on sekoitus kaupan muusijauheista (Felix+Mummon muusi sekaisin antaa parhaan lopputuloksen). Hyi mua :D
Oikeesti olen joskus yrittänyt muusia tehdä ihan perunoista, mutta epäonnistunut täysin. Ja pakastemuusi oli kaikista pahinta.
Oivariinikin käy, mutta ei mitkään margariinit, eikä rasvaton maito.
ja voi, suola ja kevyt- tai täysmaito.
useimmiten
yleisperunaa
kukkakaalia
keitinlientä
rasvatonta maitoa
voita
Sain tänään kunnian syödä keitinliemeen tehtyä "perunamuusia", rasvana teelusikallinen KEIJUA. Eipä ollut kummoinen makukokemus. Miten te teette perunamuusin, siis millä aineksilla? Itse käytän rosamundaa, täysmaitoa, voita ja suolaa.
Taa on vahan kun meidan perunamuussia/ En nimittain arkiruuanlaitossa taysmaitoa ja rasvaa kayta, mutta ihan hyvin maistuu meille....
ja muusiin lisätään viimeiseksi vaikkapa voimariinia.
Maitoon en ole tehnyt perunamuusia vuosiin ja voitakin tulee harvoin käytettyä. Muusini maistuu perheenjäsenille ja vieraille.
Muusia tehdään muuallakin kuin Suomessa ja tosi harvoissa paikoissa siihen maitoa lirutetaan.