Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sunnuntai on arvokkaamps päivä kuin muut päivät?

Vierailija
16.04.2010 |

Siksikö pitää maksaa sunnuntailisää, että jää kirkonmenot väliin?

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi juuri sunnuntai on niin kovin kovin pyhä...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä pystyn levähtämään ilman että

mies tai lapset pitävät kädestä kiinni=D "

Ei kyse ole levähtämiseen kykenemisestä vaan perheen yhteisestä ajasta.

Vierailija
22/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä, että pitää olla yksi päivä levähtämiseen.

Edelleen kysyn, miksi ei muina päivinä voi levähtää?

Eikä meillä tehdä arkenakaan töitä enempää kuin se 8 h.

Ehditään arkisinkin olla yhdessä, harrastaa ja tehdä kivoja juttuja.

Miksi pitää odottaa sunnuntaihin?

Mitä erikoisempaa teette sunnuntaina, kuin muina päivinä?

Ai niin, ne kirkonmenot...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kaks päivää viikosta vapaaksi. Kaikilla ois eri vapaa päivät ja opekin ois välillä ke ja pe vapaalla. Opetus sujuisi varmasti hienosti.

Vierailija
24/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysynkin sinulta edelleen vastakysymyksen: miten paikkaisit sunnuntailisien poisjäämisestä aiheutuvan loven kukkarossasi?

ihan vain ajatusleikkinä.

Vierailija
25/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kaikki ei elä niin kuin teillä eletään. Aika harvassa tuntemassani perheessä kumpikin puolisoista tekee arkisin vain 8 tunnin päiviä. Uskoisit nyt, että ihmiset haluaa koko perheen keskeistä aikaa.

Eikä meillä tehdä arkenakaan töitä enempää kuin se 8 h. Ehditään arkisinkin olla yhdessä, harrastaa ja tehdä kivoja juttuja. Miksi pitää odottaa sunnuntaihin? Mitä erikoisempaa teette sunnuntaina, kuin muina päivinä? Ai niin, ne kirkonmenot... ap

Vierailija
26/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä, että pitää olla yksi päivä levähtämiseen. Edelleen kysyn, miksi ei muina päivinä voi levähtää? Eikä meillä tehdä arkenakaan töitä enempää kuin se 8 h. Ehditään arkisinkin olla yhdessä, harrastaa ja tehdä kivoja juttuja. Miksi pitää odottaa sunnuntaihin? Mitä erikoisempaa teette sunnuntaina, kuin muina päivinä? Ai niin, ne kirkonmenot... ap

Jo joku aloite täydellisen lepopäivän pyhittämiseen tulee, toivoisin sen olevan sunnuntain sijasta lauantai, jolloin sunnuntai jäisi ns. pehmeään laskuun arkiaskareisiin.

Vierailija
27/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö silloin kannattaisi keskittyä siihen, että saisitte ne arkipäivien työpäivät lyhennettyä niin, että näkisitte perhettänne muinakin päivinä kuin sunnuntaina?

Vierailija
28/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö silloin kannattaisi keskittyä siihen, että saisitte ne arkipäivien työpäivät lyhennettyä niin, että näkisitte perhettänne muinakin päivinä kuin sunnuntaina?

Vierailija
29/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävitti meidänkin perheeltä paljon yhteistä aikaa! :( Ennen oli edes talvella, keväällä ja syksyllä (ennen jouluaukioloja) varmuudella edes se yksi perheen yhteinen päivä viikossa. Nykyään voi mennä monta viikonloppua peräkkäin ettei ole yhteistä vapaata.

Mieheni kanssa teemme molemmat vuorotyötä niin, että kun minä menen aamulla klo.7 ja pääsen klo.15-16, silloin miehellä iltavuoroviikko klo.14-22.

Kun mulla iltavuoroviikko klo.12/13-21, silloin miehellä aamuvuorot 6-14.

Tämä sen takia että lapset saadaan haettua päiväkodista ja eskarista. Ja käytännössä ollaan siis pitkälti lähes "yksinhuoltajia" silloin kun molemmilla työpäivä.

Miehellä ei onneksi viikonloppuvapaita. Mutta mulla usein. Eli meidän perheen ainoat yhteiset hetket niin että kaikki ovat paikalla ovat silloin kun mulla on viikolla vapaata ja miehellä aamuvuoro-> ilta yhteistä aikaa.

Tai silloin kun mulla sattuu olemaan viikonloppuvapaata. Kuitenkin saattaa olla hyvin vaikka kolme viikonloppua töitä putkeen.

Mitään yhteistä menoa ei usein voi järkätä. kaikki juhlat, synttärit ym. tuppaavat olemaan viikonloppuisin. Kaikki kodin projektit, rempat ym. lojuvat kun niin harvoin kaikki kotona ja lastenhoito viel yhdeltä ison osan aikaa ja energiaa.

Kyllä siitä sunnuntaista sietää maksaa enemmän, näin se vaan on!! Edes pieni korvaus siitä mitä työntekijä menettää - yhteistä aikaa miehen ja lasten kanssa (meillä lapset 6v ja 3v) !

Vierailija
30/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysynkin sinulta edelleen vastakysymyksen: miten paikkaisit sunnuntailisien poisjäämisestä aiheutuvan loven kukkarossasi? ihan vain ajatusleikkinä.

Eli mitään muuta perustetta ette tarvitse?

Siinä tapauksessahan ainakin tämä vastaaja haluaa nimenomaan tehdä niitä sunnuntaivuoroja!

Miten muuten hän paikkaisi sen aukon lompakossaan?

Eli kaikki eivät kuitenkaan inhoakaan sunnuntaitöitä?

Vierailija
31/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole pakko olla juuri tuo sunnuntai, mutta yksi päivä viikossa kuitenkin olisi hyvä olla se yhteinen ja yleinen "lepopäivä". Minulle on ihan sama, vaikka se olisi tiistaikin, jos sitten saisi myös tiistailisää.

Vierailija
32/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävitti meidänkin perheeltä paljon yhteistä aikaa! :( Ennen oli edes talvella, keväällä ja syksyllä (ennen jouluaukioloja) varmuudella edes se yksi perheen yhteinen päivä viikossa. Nykyään voi mennä monta viikonloppua peräkkäin ettei ole yhteistä vapaata. Mieheni kanssa teemme molemmat vuorotyötä niin, että kun minä menen aamulla klo.7 ja pääsen klo.15-16, silloin miehellä iltavuoroviikko klo.14-22. Kun mulla iltavuoroviikko klo.12/13-21, silloin miehellä aamuvuorot 6-14. Tämä sen takia että lapset saadaan haettua päiväkodista ja eskarista. Ja käytännössä ollaan siis pitkälti lähes "yksinhuoltajia" silloin kun molemmilla työpäivä. Miehellä ei onneksi viikonloppuvapaita. Mutta mulla usein. Eli meidän perheen ainoat yhteiset hetket niin että kaikki ovat paikalla ovat silloin kun mulla on viikolla vapaata ja miehellä aamuvuoro-> ilta yhteistä aikaa. Tai silloin kun mulla sattuu olemaan viikonloppuvapaata. Kuitenkin saattaa olla hyvin vaikka kolme viikonloppua töitä putkeen. Mitään yhteistä menoa ei usein voi järkätä. kaikki juhlat, synttärit ym. tuppaavat olemaan viikonloppuisin. Kaikki kodin projektit, rempat ym. lojuvat kun niin harvoin kaikki kotona ja lastenhoito viel yhdeltä ison osan aikaa ja energiaa. Kyllä siitä sunnuntaista sietää maksaa enemmän, näin se vaan on!! Edes pieni korvaus siitä mitä työntekijä menettää - yhteistä aikaa miehen ja lasten kanssa (meillä lapset 6v ja 3v) !

Jaa.

Ei kuule kiinnosta. Vaihda alaa tai lopeta valittaminen.

Minä käyn kaupassa silloin kun huvittaa sellaisessa kaupassa joka on auki. Työnantaja on se kuka päättää koska kauppa on kannattavaa pitää auki. Oliko vaikeaa?

Toki jatkuva muutos on joskus kurjaa mutta elämä nyt vaan on sellaista.

Vierailija
33/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole pakko olla juuri tuo sunnuntai, mutta yksi päivä viikossa kuitenkin olisi hyvä olla se yhteinen ja yleinen "lepopäivä". Minulle on ihan sama, vaikka se olisi tiistaikin, jos sitten saisi myös tiistailisää.

Miksi joltakin päivältä pitää maksaa enemmän palkkaa kuin toisilta päiviltä.

Toisaalta nyt päästiin asian ytimeen:

Eli se sunnuntaihan ei oikeastaan olekaan niin pyhä, loppujen lopuksi?

Jos nyt jo tiistaikin kelpaisi.

Tosin tietystihän pitää maksaa parempaa palkkaa, että olisi varaa viedä perhe huvittelemaan...

Miksi luulette, että suomalaisia yrityksiä koko ajan kaatuu ja työt siirtyvät ulkomaille pikku hiljaa?

Noh, kohtahan meillä on aikaa viettää perheen kanssa vaikka 24/7.

Vierailija
34/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joltakin päivältä pitää maksaa enemmän palkkaa kuin toisilta päiviltä. Toisaalta nyt päästiin asian ytimeen: Eli se sunnuntaihan ei oikeastaan olekaan niin pyhä, loppujen lopuksi? Jos nyt jo tiistaikin kelpaisi. Tosin tietystihän pitää maksaa parempaa palkkaa, että olisi varaa viedä perhe huvittelemaan... Miksi luulette, että suomalaisia yrityksiä koko ajan kaatuu ja työt siirtyvät ulkomaille pikku hiljaa? Noh, kohtahan meillä on aikaa viettää perheen kanssa vaikka 24/7.

että olisi hyvä olla yksi yhteinen ja yleinen lepopäivä, niin kuin tuossa jo sanoin. Miksi yhteiskunnan pitäisi olla täydessä toiminnassa 7 päivää viikossa ja ilman lisäkorvauksia? Siksi ettei kiinalaiset vain pääse tekemään halvemmalla?

Vierailija
35/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysynkin sinulta edelleen vastakysymyksen: miten paikkaisit sunnuntailisien poisjäämisestä aiheutuvan loven kukkarossasi? ihan vain ajatusleikkinä.

Eli mitään muuta perustetta ette tarvitse? Siinä tapauksessahan ainakin tämä vastaaja haluaa nimenomaan tehdä niitä sunnuntaivuoroja! Miten muuten hän paikkaisi sen aukon lompakossaan? Eli kaikki eivät kuitenkaan inhoakaan sunnuntaitöitä?

et kuitenkaan vastannut kysymykseeni jonka olen muuten esittänyt nyt kolme kertaa.

Vierailija
36/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joltakin päivältä pitää maksaa enemmän palkkaa kuin toisilta päiviltä. Toisaalta nyt päästiin asian ytimeen: Eli se sunnuntaihan ei oikeastaan olekaan niin pyhä, loppujen lopuksi? Jos nyt jo tiistaikin kelpaisi. Tosin tietystihän pitää maksaa parempaa palkkaa, että olisi varaa viedä perhe huvittelemaan... Miksi luulette, että suomalaisia yrityksiä koko ajan kaatuu ja työt siirtyvät ulkomaille pikku hiljaa? Noh, kohtahan meillä on aikaa viettää perheen kanssa vaikka 24/7.

että olisi hyvä olla yksi yhteinen ja yleinen lepopäivä, niin kuin tuossa jo sanoin. Miksi yhteiskunnan pitäisi olla täydessä toiminnassa 7 päivää viikossa ja ilman lisäkorvauksia? Siksi ettei kiinalaiset vain pääse tekemään halvemmalla?

Jos haluamme tehdä töitä jatkossakin, siihen tulisi vain sopeutua!

Ei varmasti ole aina miellyttävää, mutta onko vaihtoehdotkaan kovin ?

En minä ainakaan halua luopua työpaikastani vain sen vuoksi, että joku toinen haluaa pitää kiinni sunnuntaivapaastaan.

Tai että siitä pitää maksaa enemmän palkkaa.

Kun me emme kuitenkaan ole valmiita maksamaan tästä suomalaisesta työstä enempää kuin kiinasta tuotetuista hyödykkeistä maksetaan, niin sehän se lopputulos on.

Vai kuvitteletteko ihan oikeasti, että yritykset pitäisivät työpaikat täällä vaikka työn voisi teettää muualla paljon halvemmalla?

Tuskin itsekään maksat samasta tuotteesta 1000 e jos sen saa korttelin päästä kaupasta 800 e?

Vierailija
37/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että välillä vapaata olis vaikka pe ja ti, ja välillä ma ja to, jne. Olis aina uus lukujärjestys parin viikon välein ilmotustaululla, mistä näkis onko tällä kertaa vapaa viikonloppu.

Vierailija
38/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap ei mene yötöihin? Niistähän hyvin maksettaisiinkin. Mitä pyhää on yössä?

Vierailija
39/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pankit ja postitkin ja ihan kaikki paikat vois olla auki 24/7.

miksi ap ei mene yötöihin? Niistähän hyvin maksettaisiinkin. Mitä pyhää on yössä?

Vierailija
40/47 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs ne yritykset teettää ne myyjän tai sairaanhoitajan työt ulkomailla, jos suomessa niitä palveluja kuitenkin tarvitaan. Teollisuus on eri asia, mutta en ymmärrä miten minun kaupan kassan työni siirtyisi yhtäkkiä kiinaan. Kuskaisiko se työnantaja ne asiakkaat sinne, vai?

Jos sinua itseäsi ahdistaa työttömyyden pelko hyvän palkan vuoksi, niin muuta ihmeessä sinne kiinaan. Töitä varmasti riittää, eikä tarvi pelätä, että joku tekee halvemmalla kuin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän