Mua vähän ihmetyttää!! Tässä parina päivänä
olleet Downin syndrooma-jankutukset. Onko joku raskaana ja epävarma seulontatuloksen perusteella että haluaako pitää lapsen.
On muitakin sairauksia joista pitäisi puhua mutta tää nyt vaan nousee niin usein esiin että alkaa pikkuhijaa jo ärsyttään.
Miten ois muutkin aiheet:
- Lasten reuma
- Dysfasia
- CP-vamma
- Epilepsia
- yms.
Tahi sitten että:
- 16-vuotias vetää kevarilla kolarin ja on vihannes....
Ei koskaan voi tietää mitä tapahtuu joten miksi juur Down nousee niin usein esille. Nämäkin lapset ovat lahjakkaita. Se on eri asia missä. Matematiikka, musiikki yms. Eivät hekään ole huonompia kuin me "vähä-älyiset" tavalliset ihmiset jotka tekevät muuten vaan pahojaan.....
Kommentit (6)
eiköhän jokin normaaliälykkään lapsen vammautuminen tai normaali sairaus kuten reuma ole VÄHÄN eri asia kuin vammaisuus!
ON!
Osaako sun lapses välttämättä soitta Morzartin sinfonjaa kolmivuotiaana?
Eikä kysymys ollut tämä mitä "tavallinen lapsi osaa". Down ei ole vammaisuutta! Vaan erilaisuutta.
Ja kysymyshän oli: Onko joku raskaana ja..." AP
ollut muistakin aiheista paljon avauksia viime päivinä: rasismi, Martina Aitolehti ja mitä vielä. Meinasin tehdä noista listaa, mut en sit jaksanu...
eikä muitakaan sairauksia. Olen vain työni puolesta näiden ihmisten kanssa tekemisissä (ovat aivan ihania). Oliko liian huonosti puolustettu tai jotain. Ja edelleen kysymys kuuluu... Miksi Down on nostettu näin voimakkaasti viime päivinä esille?
on se sarja joka Ylellä tällä hetkellä pyörii, mikä se nyt oli...Erilaiset ystävät tai jokin tämän tapainen. Yhden jakson verran olen ehtinyt näkemään, siinä ainkin on eräs ihana down-tyttö/nuori nainen. Joku aloitus ainakin synnytti kannanottoja tästä ohjelmasta....
eikä muitakaan sairauksia. Olen vain työni puolesta näiden ihmisten kanssa tekemisissä (ovat aivan ihania). Oliko liian huonosti puolustettu tai jotain. Ja edelleen kysymys kuuluu... Miksi Down on nostettu näin voimakkaasti viime päivinä esille?
mutta kun ihmiset pysähtyy juuri tuohon Downiin.
Vaikka itse olenkin Downin abortoinut, niin se ei ole ainoa minkä takia seuloja tehdään. Krääk!
eiköhän jokin normaaliälykkään lapsen vammautuminen tai normaali sairaus kuten reuma ole VÄHÄN eri asia kuin vammaisuus!