Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kontrollifriikkiä!

Vierailija
16.04.2010 |

Eli miten tästä eroon? Miten oppii rentoutumaan? Olen siis tosi tarkka, tykkään että asiat tehdään minun tavallani ja naputan miehelleni kaikesta, minkä hän tekee eri tavalla. Esimerkiksi; mieheni haluaa käydä suihkussa aamulla ennen töihin lähtöä, minua se ärsyttää suunnattomasti (pitkälti sen takia että joudun itse laittautumaan kosteassa kylppärissä) ja valitan hänelle siitä koko ajan.

Tiedän olevani tosi kireä ja viimeisen päälle hermostunut henkilö ja haluaisin päästä tästä tavasta eroon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus yritän sitä, että ajattelen että mitä jos puoliso olisi joku kaveri. Miten kaverille puhuisin noissa ärsyttävissä tilanteissa? - En puutu kavereidenkaan tekemisiin, joten miksi puolisoa pitää koko ajan kontrolloida.

Jotenkin sitä itse on antanut itselleen oikeuden puuttua toisen tekemisiin/ominaisuuksiin.

Tunnistan itsessäni, että miellän puolison vähän niinkuin osaksi itseäni, ja siksi hänelle tulee joskus puhuttua tavalla jolla en ikinä puhuisi vähän vieraammalle, selkeästi "toiseksi ihmiseksi" mieltämälleni henkilölle.

En yhtään tiedä, mitä tällaiselle ilmiölle voisi tehdä tai pitääkökään tehdä mitään. Tuo kuulostaa ihan etevältä, että yrität kuvitellä puolisosi joksikin kaveriksi.

Vierailija
2/3 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksihan kyse on siitä, mitä pelkää, kun pitää puuttua toisen tekemisiin.

Mä joskus yritän sitä, että ajattelen että mitä jos puoliso olisi joku kaveri. Miten kaverille puhuisin noissa ärsyttävissä tilanteissa? - En puutu kavereidenkaan tekemisiin, joten miksi puolisoa pitää koko ajan kontrolloida.

Jotenkin sitä itse on antanut itselleen oikeuden puuttua toisen tekemisiin/ominaisuuksiin.

Toisaalta johtuu ehkä siitäkin, että meillä on puolisot, jotka sallivat sen, eivätkä komenna meitä "käyttäytymään".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on toinen juttu. Minulla on tietty tapa siivota ja selkeät käsitykset siitä, mitä on "oikea" siivous. Mieheni on laiska siivoamaan, uskon että pitkälti siitä syystä, etten anna hänen tehdä sitä omalla tavallaan, vaan vahdin koko ajan vieressä. Lisäksi korjailen hänen jälkiään ja niin edelleen....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi