Tulivuori ja raamatun maailmanloppu.
Eikös raamatun maailmanlopussa palavia kappaleita sinkoudu maahan? Olisiko se tuo tulivuori, joka siis voi purkautua jopa vuoden?
Kommentit (24)
Kohta pamahtaa?
Eikös tuo maailmanloppu voisi olla semmonen jokasen henk. kohtanen loppu? Ei fyysinen vaan kuolemassa sielulle?
On ennenkin tulivuoria purkaantunut. Niitä on jatkuvasti valmiustilassa tikittämässä. Mitä outoa tässä on?
Jokkut on tainnu nukkua bilsantunnilla: mannerlaattojen kuuluukin liikkua. Maanpinnalle ihan ominainen käytös on järistä. Niin laatat liikkuu.
Jospa sittenkään ne Raamatun ennustukset eivät olisi ihan satua...? Entä jos ne pitääkin paikkansa?? Olisi kai syytä jokaisen henk.koht. valita ajoissa puolensa, ennen kuin lähtö tästä maailmasta tulee. Luulisin.
Jotenkin uskon että se lähtö tulee jokaiselle ihan ajallaan. Ei siihen tarvita maailmanloppua, kun henki lähtee. Sit jos tulee Pietari portilla vastaan ja sanookin, "sorry vaan, sulle ei ole tilaa"!! Arvaa harmittaisko.
Joo, helppohan sitä on sanoa että pitäis johonkin jeesukseen uskoa mutta jos ei usko. Mitäs sitten?
No kyllä mä sen tiedän että Jeesus on kuollut meidän syntien takia, mutta mitä sitten? Mitä nyt pitäisi tehdä?
Pienehkö tulivuori purkautuu muutaman päivän Islannissa ja heti maailma loppuu? Hellariko se siellä kirjoittelee. Ilman modernia tiedonvälitystä ja lentokoneongelmia me ei tiedettäis tästä(kään) maailmanlopusta mitään. Ihan tosissaanko jokainen pikkuruinen luonnon"katrastrofi" pitää tulkita maailmanlopun enteeksi? Noh, if it makes you happy...
entäpä se mikä piti tulla 2000? -___-
Ette voi olla tosissanne!
Tulivuoria kun nääs purkautuu vaan äärimmäisen harvoin.
Joo, helppohan sitä on sanoa että pitäis johonkin jeesukseen uskoa mutta jos ei usko. Mitäs sitten?
No kyllä mä sen tiedän että Jeesus on kuollut meidän syntien takia, mutta mitä sitten? Mitä nyt pitäisi tehdä?
Joskus on tosiaan tuntunut ihmeelliseltä uskon vaatimus, koska eihän kukaan voi pakottaa itseään uskomaan.
Olisiko kuitenkin tärkeintä se, että TAHTOO uskoa ja noudattaa Jeesuksen käskyjä rakkaudesta?
Minä olen rukoillut itselleni uskoa, samalla tavalla kuin rukoilen rakkautta läheisiäni kohtaan. Ehkä riittää se, että rukoilee Jumalalta itselleen uskoa? Sen jälkeen asia on Jumalan kädessä?
taitaa olla niin, että se on päätös kun Jeesusta lähtee seuraamaan ja uskoo Häneen. Ja samalla me myönnämme, että olemme syntisiä ja tarvitsemme pelastusta eivätkä omat tekomme todellakaan meitä pelasta. Mutta: "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut" (Room. 10:9)
vulkaaninen toiminta on näköjään joillekin liian vaikeaa ymmärtää...
Voi voi sentään.
Miten ovat muka tienneet...ei silloiset ihmiset ole voineet tietää maailmasta mitään, Raamattukin kyseenalainen.
milloin on ollut rutto merkkinä, milloin joku muu
ja täällä vouhkattiin, että nyt se maailmanloppu alkoi. Toki se monelle oli melkoinen pysäytys, en sitä vähättele. Mutta ei se sentään maailmanloppu ollut.
"Sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois.” (Joh 6:37
Voit sanoa rukouksessa Jeesukselle että haluat olla hänen omansa ja haluat uskoa häneenm, ja pyytää että Jeesus antaisi anteeksi syntisi ja olisi aina läsnä elämässäsi.
Voi olla että rukouksen jälkeen ei tunnu miltään. Silti sinulla on iankaikkinen elämä koska Raamatussa luvataan niin ! Ks alla.
Lue Johanneksen evankeliumia rukoillen, kysy lähiseurakunnasta vaikka raamattupiiriä jossa tutustut muihin uskoviin ja voit jutella asioista.
1 Joh. 5:11-12
11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
Ja vielä:
Jeesus sanoo:
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Ilm. 3:20
Mitään eroa ei tuntuisi löytyvän, paitsi pelkuruus. Toiset toivovat maailmanloppua ja toiset tekevät kaikkensa rakentaakseen pommeja ja terroristi-iskuja.
Sehän tulee jokaiselle, tai ainakin jokaisen oma elämä loppuu aikanaan. Ei se oo tärkeetä, miten tästä maailmasta lähtee, vaan se suunta taitaa olla tärkein juttu.
Kyllä minä ainakin Jeesukseen uskon, ja yritän Raamatun mukaan elää joka päivä. Vaikka hiukan hankalaa se välillä onkin.
Mutta Raamatussahan Jeesus lupasi tulla samalla tavalla takaisin kuin lähtikin. Odotellaan nyt sitä sitten. Niin ja Jeesushan sanoi jotakin siitä että kannattaa seurata ajan merkkejä. Ja kun tietynlaisia asioita alkaa tapahtumaan enemmän niin sitten se päivä on lähellä.
Täytyykin tarkistaa Raamatusta mitä siellä ihan tarkalleen sanottiin.
Ja tuo on alkusoittoa, ihan kohta pamahtaa Tokio raunioiksi maan kuoren liikkeistä, sitten purkautuu iso tulivuori sumatralla ja se aiheuttaa sellaisen mustan pilven, että osa kasvillisuudesta katoaa maapallolla, kun aurinko ei enää paista kirkkaasti, lämpötila maapallolla tosin nousee.
Uskokaa pois, tästä se alkaa. Tosin kaikki eivät tätä usko, pikkuhiljaa kun muutos etenee, osa kieltäytyy edelleen uskomasta muutokseen. Yrittäkää ymmärtää että tämä kivi, jolla asumme, on muutamassa vuodessa asumiskelvoton. Kun kasvit kuolevat, myöskään ilma ei ole enää kaikkialla hengityskelpoista, tukehdumme pikkuhiljaa.