Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni käytös 6-vuotiastani kohtaan..!

Vierailija
15.04.2010 |

Isäni kävi meillä tuomassa pari juttua,ja siinä yhteydessä huomasi ulko-oven saranoiden olevan löysällä.Annoin poikani käteen ruuvimeisselin,ja hän innokkaasti meni ruuvailemaan (ajattelin toki itse mennä perässä kiristämään) mutta teki sen jotenkin "väärin",en ollut vieressä katsomassa,ja seuraavaksi kuulin oven pamahduksen.

Poika tuli vihaisena luokseni,ja kun kysyin missä meisseli on,näytti eteisen penkin alle.Kysyin miten on sinne joutunut,niin sanoi että pappa otti sen hänen kädestään ja heitti sinne.Niin ja se paukahdus oli sitä,että isäni oli lähtenyt "ovet paukkuen" menemään.Siis oikeasti.

Taustaa sen verran,että minä en lapsena saanut tehdä virheitä.Ei mitään,ei minkäänlaisia.Kotona oli uhkaava ja painostava tunnelma,ja väkivaltaa käytettiin myös.Näin aikuisiällä olen ihan hyvissä väleissä isäni kanssa,mutta jotenkin palautui mieleen taas synkkiä ajatuksia,jotka yleensä ovat piilossa mielen sopukoissa,että taasko se tapahtuu.Olen itse joutunut työskentelemään asioiden kanssa,jotten siirtäisi samanlaista neuroottista täydellisyydentavoittelua omaan lapseeni,ja onnistunutkin siinä.Ja osaan pyytää anteeksi,tosin kuin tyrannimainen isäni.

Poikani jutteli hetken,sanoi että pappa on ihan tyhmä.Ja että pappa ei saa enää tulla meille.Itse en osannut sanoa muuta kuin,että pappa ei oikein osaa olla lasten kanssa.Äitiini lapsella on mutkattomat,läheiset välit,äitini onkin eri maata ja sydämellinen ihminen.Ilman omia lapsuudenkokemuksia (joista olen käynyt psykologilla puhumassa) en tätä ihmeemmin varmaan miettisi,mutta tuli taas äärettömän paha olla.En halua että poika joutuu kokemaan tuollaista arvaamatonta ja vihamielistä kohtelua,ja varsinkaan oman perheen piirissä.

Tulipahan taas sepustus,mutta pointtina kai se,että mitä tehdä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka homo? Eihän tuosta sukupuolinen suuntaus ilmene mitenkään.

Vierailija
2/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika homo ku ei voi hyväksyy itteesä ja kiukuttelee lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulkkuhan tollane pappa.älä päästä enää teille.

mun isä on kans välist iha täys mulkku,huumorintajuton tiukkis.en oo hyvis väleis.äiti on kans ärsyttävä,mut ei nii paljo ku isäni.ei olla paljoo tekemis...

Vierailija
4/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pappa siitä muuttuu, eli ei teidän auta kuin vähentää kanssakäymistä.

Vierailija
5/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt millään homoudella on taas mitään tekemistä tämän asian kanssa, vastaajat hyvät?

Mun mielestä sulla on nyt hyvä tilaisuus puhutella isääsi typerästä käytöksestä. Lapsena et tietysti voinut häntä nuhdella, mutta nyt olet aikuinen ja vanhempi, ja vanhempana suojelet lastasi. Siinä asemassa saat sanoa tuollaiselle lapselliselle kiukkupepulle, että ellei käytös muutu, niin ei ole tervetullut.

kyllä aikuisen pitäis oppia hillitsemään tunteensa eikä raivoamaan viattomalle lapselle.

Vierailija
6/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempi,hänen veljensä on leppoisa mies,isäni on samanlainen neurootikko kuin edesmennyt mummoni,josta muistan vain sen että hän tukisti usein.

Jotain tönimistä isäni osalta on ollut ruuvimeisselin poisoton yhteydessä.On todella surku,että ainoa elossa oleva pappa pojallani on tuollainen!Tänne en toistaiseksi häntä päästä,itselleni tuli niin paha olo kun tällaisesta "pienestä" asiasta tulee paljon pahemmat muistot mieleen.Heille menoa en voi kieltää että poika tapaa mummoaan,eli äitäni.

Vierailija
7/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisit joskus kahvittelun yhteydessä ottaa asian esille isälles ja koittaa asiallisesti kertoa hänellä kuinka pahalta se sinusta tuntuu..? Vai onko hän sellainen että vain suutuisi ja lähtisi pöydästä? Silloin ehdottaisin että ilmaisisit huolesi äidilles, jos hänellä on suurempi vaikutusvalta isääsi..

toivottavasti kaikki selviää ja pappa pyytää pojalta anteeksi!

Vierailija
8/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi nimittäin olla, että 6-vuotiaan näkemys tapahtumissto on ihan erilainen kuin isäsi. Ja välttämättä kummankaan ei silti tarvitse valehdella.

Vierailija
9/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa idiootti olla mustasukkainen pojallesi sinusta?

Kaheli mies. En päästäisi moista homonaamaa kotiini.

Vierailija
10/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron hänelle, ettei meidän lapsia kasvateta noin.

Tuo fiilis tuli sinulle, jotta voisit kohdata nyt sen saman tunteen, jonka lapsena jouduit kieltämään itseltäsi. Jos kiinnostaa, niin lue Alice Millerin Lahjakkaan lapsen draama.

Siinä puhutaan juuri siitä, kuinka tuollaisen ketjun voi katkaista vasta, kun vanhempi kohtaa ne tunteet, jotka hänellä oli lapsena. Eli sinunkin on vielä vihattava oma isäsi, joka on nujertanut sinua. Tuo tunne liittynee siihen.

Vierailija
11/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa homo jätkä tuo isäsi taitaa idiootti olla mustasukkainen pojallesi sinusta?

nähdä henkilö, jonka ulosanti on tällainen. Siis olettaen, että kyseessä on aikuinen nainen (siis siksi, että suurin osa palstan kävijöistä on) eikä teinipoika

Vierailija
12/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa idiootti olla mustasukkainen pojallesi sinusta?

Miten tyhmiä ihmisiä tänne oikein kirjoittelee? Mitä v*tun tekoa millään homoudella on tuon asian kanssa? Ja mikä on "homonaama"? Miten sen erottaa heteronaamasta?

Vierailija
13/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti millainen homonaama vastaa homoihin viesteihin?

Vierailija
14/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti millainen homonaama vastaa homoihin viesteihin?

Taidat olla joku hetero.

Vierailija
15/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin sen heti kirjastosta.Puit sanoiksi sen mitä tunnen.

Vierailija
16/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäsi lapsuudessa sille on tehty samanlaisia asioita mitä nyt teille tapahtui, en usko että se sen ilkeyttään teki, se vain tuli "ulos", ilman sen enempiä ajatteluja.

Olen tosi pahoillani kaikkien puolesta. Jos vaikka soittasit isällesi huomenna, ja rauhallisesti keskustelisit asiasta, jos mahdollista. Kysy samalla millaista sillä oli pienenä, tossa iässä kotona.

Aina kannattaa yrittää selvittää asioita.

On suuri asia että on lapsenlapsia, ja isovanhempia, kaikilla niitä ei ole.

Vierailija
17/17 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,varmaan se vain "tuli ulos",tai jotain,mutta ollessani lapsi ulos tuli kaikennäköistä joita ei olisi saanut tulla.Isäni ei ole tyyppiä,jonka kanssa selvitellään asioista,on hänen totuutensa ja olonsa eikä muuhun löydy ymmärrystä.

Eli,en aio kysellä hänen lapsuudestaan,en aio selvittää asioista,olen oman lapsuuteni jättänyt myös taakseni,ja sinne se jää.Minun velvollisuuteni ei ole tehdä mitään,olen yrittänyt opetella itsekkyyttä näin aikuisiällä.

Lapseni ei ikinä olen tahtonut isäni seuraan,en tiedä onko lapsen vaistoa vai mitä,isänihän tässä on ainoa joka jotain menettää-ainoa lapsenlapsensa.Hän kyllä vie poikaa harrastuksiin,auttaa etsimään harrastusvälineitä jne. mutta mitään luontevaa välittämistä isäni pysty antamaan kenellekään ja lapsenikin sen vaistoaa.

Miksi aina uhrin (vähän kärjistetty vertaus,myönnän) olisi velvollisuus selvittää ja kysellä,minä kun voin olla ihan vain hiljaisuudessa.Isäni julmuus (olen keskimmäinen lapsi,1."oma") lapsuudessa kohdistui vain minuun,sisaret saivat olla rauhassa,en tiedä miksi.Mutta silti minusta isä on jollain sairaalla tavalla riippuvainen,niin epäloogista kuin sen onkin.Huoah,varmaan tässä olisi tilittämistä vaikka kuinka paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi