Polkupyörän hankinta edessä
Tämä mamma meinasi nyt hankkia itselleen polkupyörän. Prismassa olisi tarjouksessa Helkaman Kaunotar kolmella vaihteella. Se kuulostaa hyvältä. Onko kenelläkään tuota merkkiä? Toivon vain että pyörä olisi kevyt polkea, kun olen huomannut pyörissä suuriakin eroja niiden keveydessä.
Kommentit (18)
kun loppujen lopuksi tehdään ulkomailla.Kannattaa mennä ihan pyöräliikkeeseen ja he tietävät minkäkokoisen pyörän tarvitset, se rungon korkeus. ja samalla voit testata onko eroja.
Sitten osta prismasta jos haluat,siellä ei asiantuntevaa myyjää paikalla.
lähestulkoon? En ole pyörien hintoja katsellut mutta mielestäni "kotimaista" pyörää ei paljon alle 200 euron saa.
hyvä se on takuukin tosi pitkä ja bonukset kaupan päälle.
myymän pyörän runkokoko on 53, joka saattaa olla hilkun liian nafti minulle, kun olen 175 cm pitkä. Pitäisi varmaan olla 54..
Mutta siinä oli kyllä enempi vaihteita.
Hyvä pyörä!
Pyöräliikkeisiinkin kannattaa piipahtaa, itse suosin näitä oman paikkakunnan tekijöitä!!
Biltemastakin löytyy jos vaan rahan säästö kiinnostaa.
Jossain määrin itseäni kiinnostaa kaikki vanhanaikaset pyörät, joten olisko sulla aikaa tehdä etsivän työtä? Kirppiksiä, kauppojen ilmotuksia (laita oma)?
Poliisi huutokauppaa pyöriä myös.
Hyvä pyörä oli. En muista oliko Kaunotar mut Helkama kuitenkin.
kannattaa selvittää takuuehdot. Helkama on laatumerkki kansan parissa, mutta miten kyseinen kauppa on hoitanut takuuhuollot myymilleen pyörille. Vai myyvätkö vain. Silloin kaikki huollot maksaa asiakas vaikka pyöräliikkeestä ostettuun vastaavaan kuuluisikin ensihuolto ilmaiseksi. Helkamaan saa kyllä osia jokaisesta fillarihuollosta. Mutta marketit myyvät myös monia merkkejä joita kukaan ei suostu huoltamaan koska niihin ei saa osia tai ne tulevat loppujen lopuksi kalliimmaksi kuin alunperin pyörä on maksanut.
Mä suosittelisin hankkimaan menopelin ihan pyöräkaupasta. Tiedät mihin otat yhteyttä ongelmatapauksissa. Marketeilla kun ei ole huoltotiimiä. Sopimus jonkin pyöräliikkeen kanssa voi olla tai sitten ei.
sitten kun yli 8v on ongelmia enemmän
Oletko sinä niitä, jotka ostavat fillarin ja louskuttavat sillä menemään vuodesta toiseen ilman huoltoja?
No joka tapauksessa uusiin pyöriin kuuluu ensihuolto kaupan päälle. Tämä tarkoittaa että kaikki ruuvit ja mutterit kiristetään. Renkaiden pinnat tsekataan läpi ja väpätys korjataan. Jne...
Tehtaalla pyörät kootaan liukuhihnalla ja kyllä osat löystyvät käytön aikana. Mieluummin minä huollatan fillarini ja ajelen turvallisella välineellä.
"En ole pyörien hintoja katsellut mutta mielestäni "kotimaista" pyörää ei paljon alle 200 euron saa."
Heh. montako kotimaista valmistajaa on? Tasan yksi, Tunturi. Kaikki Suomessa myytävät pyörät tehdään joko Kiinassa tai Romaniassa, on nimi sitten Solifer tai Suomipyörä.
Alle 300 e saat hyvän pyörän jos siinä ei ole joustokeulaa, se on vaihteeton ja ruostesuojattu, ja ihan perusmummopyörä. Kannattaa koeajaa ja katsoa kuinka itselle pyöränkoko sopii ja kuinka raskas se on. Mitä halvempi pyörä sitä enemmän vanhaa tekniikkaa ja painoa. Pyöränkorjuusta: tarkista onko merkkikorjaamoja ja mitä kuuluu takuuseen. Bilteman pyöriä ei useimmat pyöräkorjaamot halua korjata, koskee myös muitakin alle 200 e halpismerkkejä. Kannattaa ostaa pyörä joka on valmiiksi koottu ja johon kuuluu ainakin yksi ensihuolto: eli tarkistavat ruuvin kiinnitykset jne. mitkä saattaa olla tehtaan jäljiltä niin ja näin. Ihmiset haluaa halpoja pyöriä, kestävempi voisi ostaa käytetty 70-80 luvulta. Kuten tuttuni pyöräalalta sanoi, alle 500 e et saa kovinkaan hyvää pyörää kaupasta.
Heh. montako kotimaista valmistajaa on? Tasan yksi, Tunturi.
Kröhöm, korjataanpas tätä vähän. Ainoa jäljellä oleva suomalainen pyörävalmistaja on Helkaman Hangon tehdas. Helkamankaan kaikki pyörät ei enää tehdä Suomessa, halvemmat tehdään muualla. Nettisivuilla (www.helkamavelox.fi) on tuotteiden kohdalla merkit mitkä on Suomessa valmistettuja ja mitkä ei.
Oletko sinä niitä, jotka ostavat fillarin ja louskuttavat sillä menemään vuodesta toiseen ilman huoltoja? No joka tapauksessa uusiin pyöriin kuuluu ensihuolto kaupan päälle. Tämä tarkoittaa että kaikki ruuvit ja mutterit kiristetään. Renkaiden pinnat tsekataan läpi ja väpätys korjataan. Jne... Tehtaalla pyörät kootaan liukuhihnalla ja kyllä osat löystyvät käytön aikana. Mieluummin minä huollatan fillarini ja ajelen turvallisella välineellä.
Et osaa tehdä tuota itse?
lainausmerkkeihin, että tosiaan ymmärrä, että Suomessa ei paljnkaan mitään enää tehdä.
ap
olit oikeassa, Tunturikin taisi olla vain koottu Suomessa. Tässä itse odottelen milloin Jopon alkuperäiset muotit jostain kaivetaan ja aletaan tekemään OIKEITA retrojopoja. Siihen asti ajan omalla 70-luvun aidolla suomipyörällä ja n. 1000 e osista kootulla pyörällä, joka kaupassa olisi ehkä 1495 e.(14)
Mä osaan huoltaa fillarini ja ainakin mun mies kun työkseen noita ruuvailee. Mutta suurin osa suomalaisista ei. Ostavat pyörän ja ajelevat hamaan tulevaisuuteen asti tekemättä mitään. Mä meinaan et perusjuntin ei todellakaan kannata ostaa marketista fillaria, jos ei osaa itse huoltaa. Merkkikorjaamot eivät monestikaan huolla niitä halpiksia.
Mä osaan huoltaa fillarini ja ainakin mun mies kun työkseen noita ruuvailee. Mutta suurin osa suomalaisista ei. Ostavat pyörän ja ajelevat hamaan tulevaisuuteen asti tekemättä mitään. Mä meinaan et perusjuntin ei todellakaan kannata ostaa marketista fillaria, jos ei osaa itse huoltaa. Merkkikorjaamot eivät monestikaan huolla niitä halpiksia.
Käsittääkseni tuo Prisman Helkama on ihan aito Helkama-pyörä jota varmaan oman kylän pyöräkorjaamo ilolla korjaisi. Eri asia tietty Bilteman "merkittömät" pyörät.
Jopo. Kätevä hyvännäköinen peruspyörä.