Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan täällä ulosotossa?

Vierailija
15.04.2010 |

Miten siihen jouduitte ja miten ihmeessä siityä selviää?

Itku tulee kun tuntuu ettei selviä. :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvin selvitään. Ystävällinen ulosottomies poisti meiltä kaikki maksut ja palautti asian takas velkojalle kun meidät todettiin varattomiksi. Siitä pitää jäädä se tietty summa elämiseen ulosoton jälkeen eikä meillä jää se ilman ulosottoakaan joten nou hätä. Veronpalautuksia ovat joskus ottaneet.

Vierailija
2/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen veloissa, korviani myöten.En varmaan selviä ikinä, kun ei ole varaa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuloja, joten multa ei mee mitään, mieheltä menee kolmasosa palkasta, käteen jää 900e.

Velkaneuvontaan ollaan menossa toukokuun lopussa ja meillä on hyvät mahikset saada ns. takuu-säätiön laina :-)

Tähän jamaan meidät on ajanut ihan normaalit syyt, mm. työttömyys ja masennus sekä miehen exän sotkut.

Vierailija
4/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kai poistaneet meidät sieltä ulosotosta sitten, vaikka velkoja ei olla maksettu. Ulosottomies ei edes kertonut kun kysyin että mitä kaikkea siellä oli, sano vaan että "ei niitä tarvii maksaa kun ootte varattomia, poistin ne". Mistä ne saa sitten selville, haluaisin kuitenkin luottotietoni joskus takaisin.

t. 1

itse olen veloissa, korviani myöten.En varmaan selviä ikinä, kun ei ole varaa maksaa.

Vierailija
5/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautuu 2 tai 4 vuotta merkinnän tekemisestä, vaikka et olisi maksanut laskujasi. Neljän vuoden merkintä tulee, jos asia käytiin käräjäoikeudessa (esim. maksamattomat vuokrat, puhelinlaskut) ja kaksi vuotta jos merkintä meni suoraan rekisteriin (ilmeisesti luottokortit ja luotot yms.)

Olivat kai poistaneet meidät sieltä ulosotosta sitten, vaikka velkoja ei olla maksettu. Ulosottomies ei edes kertonut kun kysyin että mitä kaikkea siellä oli, sano vaan että "ei niitä tarvii maksaa kun ootte varattomia, poistin ne". Mistä ne saa sitten selville, haluaisin kuitenkin luottotietoni joskus takaisin.

t. 1

Vierailija
6/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luottotietonsa voi tarkistaa kerran vuodessa ilmaiseksi (useammin jos tekee maksaa hieman) lähettämällä kirjeen Asiakastietoon (palvelun nimi oli muistaakseni tuo Asiakastiedot/tieto) ja kirjeessä on pyyntö saada luottotiedot sekä kopio henkilötodistuksesta

Vierailija
7/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 1

Vierailija
8/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan molemmat uo:ssa ja minut todettu varattomaksi ja osa veloista kans poistettiin.

Mies on puolet vähemmän velkaa kuin minä ja maksaa sovitun summan joka kk.

Meillä meni molemmilla yritykset päin peetä eli siitä velat. Lisäksi kun jäin työttömäksi, kelalla meni 3,5 kk päättää asiat ja olin tuon ajan ilman rahaa, en voinut mitään laskuja sopia koska en tiennyt koska rahaa edes tulee. Siksi henk.koht. laskutkin meni sinne.

Vierailija
10/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette ole maksaneet laskujanne, niin velkoja voi pitää luottohäiriömerkintää yllä vähintään siihen asti kunnes velka vanhenee. Vaikka siis teidän todettaisiin varattomiksi. Velkoja vain ilmoittaa, että hän haluaisi kiitos mielellään edelleen saada rahansa, jos teille sattuisi jostain tulemaan rahaa niiden maksamiseen. Ja luottohäiriömerkintä pysyy. Nykyäänhän velka vanhenee 10 vuodessa, joten vähintään tuon ajan velkoja voi pitää luottohäiriömerkintää yllä, jos hoitaa asiansa kunnolla. Ja ihan oikein se onkin.

palautuu 2 tai 4 vuotta merkinnän tekemisestä, vaikka et olisi maksanut laskujasi. Neljän vuoden merkintä tulee, jos asia käytiin käräjäoikeudessa (esim. maksamattomat vuokrat, puhelinlaskut) ja kaksi vuotta jos merkintä meni suoraan rekisteriin (ilmeisesti luottokortit ja luotot yms.)

t. 1

Vierailija
11/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.n mies on. 30000e taitaa olla ulosotossa ja ihan hänen omia lainoja. Olivat ex vaimon kanssa ostaneet kaiken luotolla ja miehelle jäi lainat eron tulessa ja monta vuotta yritti yksin selvitä ottamalla lisäöä jopa lainaa. Sitten kun yksi lasku meni ulosottoon niin sitten ei jäänyt rahaa maksaa muitakaan joten nyt on kaikki siellä.

Vierailija
12/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottoviraston palveluasenne on esimerkillinen. Miehelleni laskettiin lyhennyssuunnitelma, joka jättää ihan riittävästi rahaa arjen hoitamiseen. Kun hoitaa kuukausittaisen lyhennyksen, ei tarvitse pelätä mitään.

Vierailija
13/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ihan pankista lainaa ulosottovelkojen kuittaamiseen, ja laina myönnettiin minulle sillä ehdolla, että myöntämishetkellä maksoin samantien kaikki ulosottovelkani. Yhtään enempää en lainaa saanut, mutta tuossakin summassa oli jo kyse useammasta tuhannesta eurosta... Eikä siis ollut ollut luottotietoja pariin vuoteen (mulla oli se pisin mahdollinen merkintä)... Kannattaa tuotakin yrittää.

Vierailija
14/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teillä on luottietomerkintä vain suomessa.

Ulkomailla asuessa sitä ei ole ja saa vaikka luottokortin tai asuntolainan.

Vierailija
15/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat otti pääosin ex-vaimo omiin nimiinsä, hänellä oli jonkinlainen mielenhäiriö, joka sai hänet ostelemaan tavaraa pakonomaisesti esim. postimyynnistä. Hän jätti ne maksamatta ja valehteli ettei ole ostanut mitään, jolloin kaikki meni oikeuden kautta ja summat nousivat moninkertaisiksi. Näitä varten sitten ottivat pankkilainan, joka jäi erossa mieheni maksettavaksi kun ex-vaimo oli varaton. Samaan aikaan mieheni firma meni konkurssiin (osittain ex-vaimon tekemän kavalluksen takia), mikä esti lainan hoitamisen. Näitä hän nyt pikkuhiljaa hoitelee.

P-a nakki, mutta elämä on.

Vierailija
16/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästyi sit siltäkin, nyt kuletaan bussilla, ja huomattavasti halvempaa. noista veloista oli kyll nii stressii että huhuh...

Vierailija
17/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ihan pankista lainaa ulosottovelkojen kuittaamiseen, ja laina myönnettiin minulle sillä ehdolla, että myöntämishetkellä maksoin samantien kaikki ulosottovelkani. Yhtään enempää en lainaa saanut, mutta tuossakin summassa oli jo kyse useammasta tuhannesta eurosta... Eikä siis ollut ollut luottotietoja pariin vuoteen (mulla oli se pisin mahdollinen merkintä)... Kannattaa tuotakin yrittää.

Vierailija
18/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohtineet mutta mahtaako pankki myöntää kun miehellä jo suuri asuntolaina.

Ja vaikka saadaan lainaa maksettu jää käteen kuukaudessa todella vähän ja aina kun pitäisi öljyä tilata niin itku meinaa tulla kun ei tiedä mistä saisi rahan sen maksamiseen.

Vierailija
19/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ap ei ole ulosotossa

ap.n mies on. 30000e "

Tuohan on pieni määrä. Tietty riippuu palkasta, mutta mun mies on maksellu 10000e vuodessa uo:hon, kesällä on kuivilla. Mulla pari sataa ulosotossa ja mies maksaa ne sit ku ite selviää noista omista..ihanaa, sit ollaan irti noista. Sit eikun oottelee luottotietojen palaamista, eiköhän sitä vielä oma talo saada...

Masentua ei saa, se voi kuulostaa mahdottomalta mut kannattaa ajatella et ite on velkansa hommannu niin hommaa ne myös kunnialla pois!

Vierailija
20/25 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tästä vielä selvitään. Toivottavasti velka lyhenee edes vähän kun kuukaudessa vähennetään 500e. Ettei sentään korot olisi niin suuret.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme