Susisttele hyvää kosteusvoidetta pintakuivalle iholle?
Iho siis kireä ja punoittaa, epäpuhtauksia nenässä enimmäkseen. Hetkittäin varsinkin talvisi iho erittäin kuiva, lähes hilseilevä.
Kommentit (9)
en kyllä kuivalle iholle mitään alkoholia sisältävää tuotetta käyttäisi.
Kuivalle iholle kosteutukseen aprikoosiöljy (tai muu mieleinen öljy), näitä saa esim. Sokokselta. Ja pesuun Urtekramin saippua, on palaa ja nestemäistä ja useita eri "tuoksuja" eikä kuivata ihoa
on Clinidermin puhdistusöljy. Putsaa silmämeikinkin. Googlaa.
Tuo Herbinan kasvovesi on todella mietoa, mutta auttaa pitämään nenän ja leuan epäpuhtaudet kurissa. Aprikoosia sisältävät tuotteet ovat aina saaneet ihoni kukkimaan. Jos kasvovedessä on liikaa alkoholia, kuivuu iho pahasti. Jos siinä ei ole yhtään alkoholia, se ei pidä nenää ja leukaa kurissa. Tuota Herbinaa olen käyttänyt monta vuotta, lähemmäs 10 ja aina välillä ostanut vaihtelun vuoksi jotain muuta kasvovettä. Aina on mennyt iho huonompaan kuntoon ja olen palannut vihreään Herbinaan. :)
epäpuhtauksiin? Minulla tulee paljon mustapäitä. Johtuuko siitä, etten käytä kasvovettä? En ole koskaan oikein sen merkitystä hokannut...
ei ap
lisäksi on myös ainakin manteliöljyä ja jojobaöljyä jos ei se aprikoosi sovi.
Hyvä että olet löytänyt sopivan kasvoveden, mutta omista kokemuksista johtuen ja mitä olen muiden kokemuksia kuullut/lukenut en kuitenkaan lähtisi suosittelemaan alkoholia sisältäviä tuotteita. Ehkä jos ei mikään muu sovi niin sitten voi niitäkin kokeilla
Tuo Herbinan kasvovesi on todella mietoa, mutta auttaa pitämään nenän ja leuan epäpuhtaudet kurissa. Aprikoosia sisältävät tuotteet ovat aina saaneet ihoni kukkimaan. Jos kasvovedessä on liikaa alkoholia, kuivuu iho pahasti. Jos siinä ei ole yhtään alkoholia, se ei pidä nenää ja leukaa kurissa. Tuota Herbinaa olen käyttänyt monta vuotta, lähemmäs 10 ja aina välillä ostanut vaihtelun vuoksi jotain muuta kasvovettä. Aina on mennyt iho huonompaan kuntoon ja olen palannut vihreään Herbinaan. :)
pelkällä kosteusvoiteella et tilannetta pelasta, vaan on huolehdittava kuonat pois kasvosta (=päivittäiset pesut ja kasvovesi) ja sen jälkeen lisättävä iholle kosteutus.
pesen Erisanin kasvojen puhdistusaineella kasvot ja rasvaan apteekin Favora kosteusvoiteella. Pahimpina aikoina oon käyttäny noita kevyitä perusrasvoja mm. Aqualan L ja nyt uutena Aqualan duo. Bevita (jos nimen muistan oikein), niin on kans hyvä, sitä saa apteekista myös ja siinä on a-vitamiinia.
Parhaassa kunnossa iho pysyy kun
-pesen aamuin illoin marseille-saippualla (on olemassa myös nestesaippuana)
-alkoholiton kavsovesi (mulla l'occitane en provencen oliivi)
-kosteuttava muttei liian rasvainen voide (mulla Sensai Silk Emulsion Light, kallis pullo mutta kestää melkein vuoden)
-satunnaisiin finneihin teepuuöljyä (luontaistuotekaupasta)
-kuorinta 1-2 kertaa viikossa, sen jälkeen rasvaus tuhdimmalla voiteella (mulla body shopin e-vitamiini, samaa sarjaa muuten myös silmänymp. voide). Tuhdimpaa voidetta saatan laittaa talvella illalla jos tuntuu että naama kuivuu liikaa.
Millä tuotteilla peset ja puhdistat?
Minulla on ohut, helposti punoittava iho ja epäpuhtauksia tulee nenään ja leukaan, jos on tullakseen. Talvisin iho hilseilee etenkin nenän ja otsan tienoilta, samoin posket kiristävät, jos en hoida kunnolla.
Iho pysyy kunnossa tällä rutiinilla:
- pesu talvella Aqualan-perusvoiteella (poistaa myös silmämeikin) ja kesällä Dermosilin kuivan ihon vaahtopesulla
- puhdistus Herbinan miedosti alkoholia sisältävällä kasvovedellä (vihreä puteli)
- päivävoiteena apteekin hajusteeton Bellavita-päivävoide (sisältää A-vitamiinia)
- yövoiteena Bella-yövoide, Dermosilin A-vitamiinia sisältävä yövoide tms. kosteuttava voide
Näillä pysyy lärvi kunnossa! Talvikautena yövoiteena käytän kosteuttavampia tuotteita ja pari kertaa viikossa kosteuttavaa naamiota yön yli. Kuorinta Lumenen kuorinta-aineella noin kerran viikossa.