Mitä maitoa 1 vuotiaalle?
Eli mitä maitoa annetaan kun siirrytään käyttämään tavallista maitoa?
Millaisia määriä olette olette antaneet ensin korvikkeen seassa ja kuinka nopeasti siirryitte pelkkään tavalliseen maitoon?
Olen jo tietty aijemmin anatnut muita maitotuotteista, rahkaa, joqurttia yms mutta nyt tuohon tavalliseen maitoon siirtyminen epäilyttää, Poika tulee tänään vuoden ja ihan pikkumääriä ollaan annettu. Neuvolakin on vasta kuun lopussa että siellä voisi kysyä.Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (6)
Suosittelevat sydän- ja verisuonitauti kammoissaan ihan pienillekin rasvatonta maitoa, itse annan kevyt maitoa ja täysmaitoa silloin jos poika syö huonosti esim. hampaidentulon takia.
Mä lopettelin imetyksen vähitellen ja lisäilin sitten vähitellen maidon määrää.
kulutusmaitoa. Pari-kolme viikkoa taisi olla siirtymäaika, sitä edelsi hapanmaitotuotteet. Laitoin korvikkeen joukkoon aika lailla fifty-fifty.
Tutkimusten mukaan vain luomumaitoa juoneilla lapsilla on selvästi vähemmän allergioita kuin muilla lapsilla. Homogenoimaton luomumaito on myös paremmin siedettyä, eikä aiheuta niin helposti esimerkiksi vatsavaivoja. Siksi meillä käytetään sitä. Maistuukin paremmalta. :)
Enkä ole sekoitellut mihinkään, kun ovat siirtyneet suoraan rintamaidosta 1v tavalliseen.
Pieniä määriä ensin, ja tietysti olen totutellut jo ensin muihin maitotuotteisiin ja tehnyt esim. puurot maitoon.
Annoin viikon ajan puolet maitoa, puolet korviketta, ja sitten siirryin maitoon.