Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 päivää ilman sokeria, vehnäjauhoja, riisiä, perunaa ja pastaa

Vierailija
15.04.2010 |

Olo on mielettömän hyvä, ei mitään makeanhimoa eikä mielitekoja.

Olin päättänyt vahvasti että nyt muuttuu elintavat, syynä liikalihavuus.

Paino on tippunut 3,8 kg.

Tätä oloa en vaihtaisi entiseen tukalaan olooni. Nyt jaksan, olen pirteämpi. Tylsät kotityötkin sujuu helposti. Mieliala on muuttunut positiivisemmaksi.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun ruokavaliota rajoitetaan, se johtaa aluksi syötyjen ruokamäärien vähenemiseen ja sitä kautta laihtumiseen. Kun keskittyy uuteen ruokavalioon, tulee syötyä tavallista vähemmän tyhjiä kaloreita. Itse asiassa, kokeilkaa ihan mitä tahansa muutosta niin se laihduttaa. Itse kun aloin syödä kunnollisen aamiaisen, laihduin nopeasti 3-4 kiloa. Jopa se, kun aloin syödä iltapäivisin rivin suklaata, laihdutti. Siinä jäi nimittäin muuta napostelua pois.

HEH, tää nyt ei oikein toimi reilusti ylipainoisella...joka syö jo sen levyn suklaata päivässä.

Vierailija
22/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on enemmän lihaa, vähemmän läskiä. Löytyy kaupan pekonihyllystä. Kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoinen syö levyn suklaata päivässä ja muuttaa sen jälkeen ruokavaliotaan siten, että alkaa syödä yhden rivin tummaa suklaata päivässä, niin kyllä siitä loogisesti seuraa, että hän laihtuu.

Vierailija
24/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiviää syömällä tarpeeksi kunnollist ja monipuolista ruokaa. Itse olen kasvissyöjä ja syön paljon hedelmiä ja vihanneksia, mutta hiilareita tulee kyllä varmasti välillä paljonkin, esim. täysjyväpastan muodossa. Kun keho saa tarvitsemansa ravintoaineet, kaikenlaiset hingut loppuu. Hiilihydraattipitoisessa kamassa on luonnossa paljon vitamiineja, esim. vihanneksissa ja hedelmissä. Niinpä keho kuvittelee, että hiilihydraattia himoitsemalla hoituu myös vitamiinit kehoon. Paitsi että nykyruokavaliolla ei hoidu, jos hiilari on pelkkää pullamössöä. Himo vaan yltyy, kun kehoon tungetaan kuonaa ja edelleen vitamiinit ja kivennäisaineet jää puuttumaan. Joskus teen aamulla oikein vitamiinipitoisen fruitien, sillä tuntuu lähtevän kaikenlaisen syömisen himo koko päiväksi :).

Ja vastaavasti taas, jos tulee joskus syötyä liian vähän rasvaa tai proteiineja, niihin tulee ihan vastaava himo kuin hiilaripitoiseen. Nykyihminen vaan kokee harvoin rasvan tai proteiininhinkua, kun niitä tulee usein enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
25/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoinen syö levyn suklaata päivässä ja muuttaa sen jälkeen ruokavaliotaan siten, että alkaa syödä yhden rivin tummaa suklaata päivässä, niin kyllä siitä loogisesti seuraa, että hän laihtuu.

No juu varmasti noin päin, mutta eikös se olekin luonnollista, että vähentämällä laihtuu. Alkuperäisestä viestistä sai sen kuvan, että kirjoittaja oli alkanut syömään sen rivin suklaata päivässä ja laihtunut. Jos ylipainoinen, suklaata levyn syövä, lisäisi vielä vähän suklaan määrää-eli tekisi muutoksen ruokavalioon, hän tuskin laihtuisi. Alkuperäinen kirjoittajahan sanoi, että tekemällä minkä vaan muutoksen...laihtuu....

Vierailija
26/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee sitten minkälaisen ruokavaliomuutoksen, niin pitkällä aikavälillä painoonkin tulee muutoksia! Mikäli energiatasapaino jää negatiiviseksi tuon muutoksen takia, laihtuu. Jos se taas muuttuu positiiviseen suuntaan, paino nousee. Jos mietitään, että karppauksella laihtuu reippasti yli 3000kcal:n päivittäisellä energian saannilla, niin se mitä siitä ravinnosta on aikaisemmin energiaa saanut, on jotain ihan järkyttävää!

Tässä ap:n tapauksessa on ihan positiivista, että on alettu tarkkailla sokerin ja valkoisen viljan määrää. Tosin mä en tästä karppauksesta silti oikein tykkää, koska yleensä se alkuun toimii juuri hyvinkin lihavilla (ks. vastauksen alku) mutta sitten siinä vaiheessa, kun aletaan lisäämään ruokavalioon enemmän kasviksia ja esim. täysjyvää ja paino sitten jämähtää tai jopa taas nousee, niin syytetään noita lisättyjä tuotteita. Vaikka syy ei niissä olekaan vaan siinä, että kokonaisenergian saanti sen rasvaisen pekonin ja voin kanssa yhdistettynä nousee.

Toiseksi ärsyttää se, että pekoni, voi ja kaikki eläinrasvat (yksinään käytettynä) ovat tämän hetken luotettavimman ja lääketieteellisimmän tutkimuksen mukaan suurimpia riskitekijöitä mm. sydän-ja verisuonitaudeille. Tottakai alussa ruokavaliomuutos aiheuttaa näillä karppaajilla myös veren rasva-arvojen muutoksia (samaan tapaan kuin painossakin). Ja jos ne on positiivisia, voi taas vaan miettiä, millainen tilanne on ollut aikaisemmin. Järkyttävä!! Mutta tosiaan näissä verenrasva-arvoissakin sitten tapahtuu tietyn ajan jälkeen muutoksia negatiiviseen, myös karppaajilla. Ja nimenomaan pitkällä aikavälillä!

Että karpatkaa vaan mutta älkää olko niin pirun yksinkertaisia sen ruokavalion suhteen!

Vierailija
27/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annoin itselleni luvan syödä sen verran makeaa joka päivä, pullat ja muut ylimääräiset herkut jäivät automaattisesti pois. Ruokavalio (oikeastaan ruokahalu) on kokonaisuus. Kun yhtä osaa muutetaan, myös muut osat liikahtavat.Tämä pätee ihmisellä, jonka ruokahalun säätely toimii normaalisti eikä ole mitään syömishäiriöitä. Siis käytännössä normaalipainoisella.

Vierailija
28/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee sitten minkälaisen ruokavaliomuutoksen, niin pitkällä aikavälillä painoonkin tulee muutoksia! Mikäli energiatasapaino jää negatiiviseksi tuon muutoksen takia, laihtuu. Jos se taas muuttuu positiiviseen suuntaan, paino nousee. Jos mietitään, että karppauksella laihtuu reippasti yli 3000kcal:n päivittäisellä energian saannilla, niin se mitä siitä ravinnosta on aikaisemmin energiaa saanut, on jotain ihan järkyttävää! Tässä ap:n tapauksessa on ihan positiivista, että on alettu tarkkailla sokerin ja valkoisen viljan määrää. Tosin mä en tästä karppauksesta silti oikein tykkää, koska yleensä se alkuun toimii juuri hyvinkin lihavilla (ks. vastauksen alku) mutta sitten siinä vaiheessa, kun aletaan lisäämään ruokavalioon enemmän kasviksia ja esim. täysjyvää ja paino sitten jämähtää tai jopa taas nousee, niin syytetään noita lisättyjä tuotteita. Vaikka syy ei niissä olekaan vaan siinä, että kokonaisenergian saanti sen rasvaisen pekonin ja voin kanssa yhdistettynä nousee. Toiseksi ärsyttää se, että pekoni, voi ja kaikki eläinrasvat (yksinään käytettynä) ovat tämän hetken luotettavimman ja lääketieteellisimmän tutkimuksen mukaan suurimpia riskitekijöitä mm. sydän-ja verisuonitaudeille. Tottakai alussa ruokavaliomuutos aiheuttaa näillä karppaajilla myös veren rasva-arvojen muutoksia (samaan tapaan kuin painossakin). Ja jos ne on positiivisia, voi taas vaan miettiä, millainen tilanne on ollut aikaisemmin. Järkyttävä!! Mutta tosiaan näissä verenrasva-arvoissakin sitten tapahtuu tietyn ajan jälkeen muutoksia negatiiviseen, myös karppaajilla. Ja nimenomaan pitkällä aikavälillä! Että karpatkaa vaan mutta älkää olko niin pirun yksinkertaisia sen ruokavalion suhteen!

Vierailija
29/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee sitten minkälaisen ruokavaliomuutoksen, niin pitkällä aikavälillä painoonkin tulee muutoksia! Mikäli energiatasapaino jää negatiiviseksi tuon muutoksen takia, laihtuu. Jos se taas muuttuu positiiviseen suuntaan, paino nousee. Jos mietitään, että karppauksella laihtuu reippasti yli 3000kcal:n päivittäisellä energian saannilla, niin se mitä siitä ravinnosta on aikaisemmin energiaa saanut, on jotain ihan järkyttävää! Tässä ap:n tapauksessa on ihan positiivista, että on alettu tarkkailla sokerin ja valkoisen viljan määrää. Tosin mä en tästä karppauksesta silti oikein tykkää, koska yleensä se alkuun toimii juuri hyvinkin lihavilla (ks. vastauksen alku) mutta sitten siinä vaiheessa, kun aletaan lisäämään ruokavalioon enemmän kasviksia ja esim. täysjyvää ja paino sitten jämähtää tai jopa taas nousee, niin syytetään noita lisättyjä tuotteita. Vaikka syy ei niissä olekaan vaan siinä, että kokonaisenergian saanti sen rasvaisen pekonin ja voin kanssa yhdistettynä nousee. Toiseksi ärsyttää se, että pekoni, voi ja kaikki eläinrasvat (yksinään käytettynä) ovat tämän hetken luotettavimman ja lääketieteellisimmän tutkimuksen mukaan suurimpia riskitekijöitä mm. sydän-ja verisuonitaudeille. Tottakai alussa ruokavaliomuutos aiheuttaa näillä karppaajilla myös veren rasva-arvojen muutoksia (samaan tapaan kuin painossakin). Ja jos ne on positiivisia, voi taas vaan miettiä, millainen tilanne on ollut aikaisemmin. Järkyttävä!! Mutta tosiaan näissä verenrasva-arvoissakin sitten tapahtuu tietyn ajan jälkeen muutoksia negatiiviseen, myös karppaajilla. Ja nimenomaan pitkällä aikavälillä! Että karpatkaa vaan mutta älkää olko niin pirun yksinkertaisia sen ruokavalion suhteen!

Kerropa mulle sitten, että kuka on keksinyt jonkun ihan uuden totuuden tähän kehon energiatasapainoasiaan?

Vierailija
30/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annoin itselleni luvan syödä sen verran makeaa joka päivä, pullat ja muut ylimääräiset herkut jäivät automaattisesti pois.

Sanoisin ennemminkin että "vaihdoin pullat ja herkut riviin suklaata" - kuvaa enemmän sitä totuutta ;) muutenhan joku luulee että suklaan syöminen laihduttaa (eikä mikään ihme kun tästä palstasta kyse ;))

Positiivinen muutos ja vaikutus siis sinulla joka tapauksessa!

Vierailija
31/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joskus tavallista pekoniakin, kovassa lämmössä rasva sulaa ja jää pannulle - jäljelle jää rapsakka pekoni.

Miksi se pekoni on punainen vaate, sitä syödään ehkä 50 g päivässä ja siitäkin jää pannulle 5-10 g rasvana.

Muistakaa että kun teette perinteisiä ruskeaa ja valkoista kastiketta niihin tulee rasvaa ja epäterveellistä valkoista vehnäjauhoa.

Karppi suosii vähärasvaisia eläinkunnan tuotteita.

Ennen söin koipireisiä nahkoineen grillattuna, nykyään vain broilerin fileosaa.

Kokolihaleikkeleet valitsen vähärasvaisina.

Vierailija
32/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän enemmän vaatii vain viitseliäisyyttä mutta kannattaa! Tsemppiä!

Vierailija
33/34 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut samanlaisen vaikutuksen, tosin syön joskus hiukan riisiä tms., jos ollaan esimerkiksi kylässä... Ravintolassa vaihdan aina perunat tms. vihersalaattiin tai kasviksiin enkä kotona syö mainitsemiasi ruokia ollenkaan. Minulla ei ole ylipainoa mutta olen silti jonkun verran "tiivistynyt".

Vierailija
34/34 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kokeillut myös tuota samaa et jättää sokerin, vehnän ja riisin pois ruokavaliosta niin masun turvotus lähtee pois ja olo ei ole tukala! etenkin jos ne korvaa kasviksilla niin maha toimii kuin unelma! aluksi kasvikset maistuu oudoilta mutta se on vaan tottumiskysymys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan