Pyykinpesua neuroottisesti rakastava mamma vastailee hetken..
Kommentit (48)
Miten saa pysymään tummien paitojen valkoiset hihat (tms kohdat) valkoisina? Valkoiseten kanssa värjää muut ja tummien kanssa ne itse värjäytyy! Pesetkö pyykit nurinpäin käännettyinä? Mä olen melkein luopunut tuosta tavasta kun tuntuu että tahrojen lika jää sinne sisäpuolelle...onko tähän jotain kikkaa?
ei saan sotkeentua =) ja kokeileppa sellaista väri sieppoa joka sieppaa värjäävän värin (ainakin olen tarjoustalossa nähnyt sellaisia =))
ja mä käännän kaikki collegevaatteet nurinpäin estää vaatteen nukkaantuumista hyvin pitkälti ja jos (varsinkin lasten) vaatteissa on tahroja joiden epäilen lähtevän pesussa niin kastenlen ja hieron sappisaippuaa (on muuten todella hyvä ekologinen tahranpoistaja=)) tahra kohtaan, ei ole tahraa joka ei ole sillä lähtenyt.
t: ei mikään pyykinpesu neuroottinen kunhan puhdasta tulee ja vaatteet kestää isältä pojalle..;)
Miten saa pysymään tummien paitojen valkoiset hihat (tms kohdat) valkoisina? Valkoiseten kanssa värjää muut ja tummien kanssa ne itse värjäytyy! Pesetkö pyykit nurinpäin käännettyinä? Mä olen melkein luopunut tuosta tavasta kun tuntuu että tahrojen lika jää sinne sisäpuolelle...onko tähän jotain kikkaa?
Mutta joitakin tuollaisia on, joissa hihat valkoiset ja värikäs paitaosa. Pesen ne kirjopyykin seassa, en siis kovin tummien. Sitten noin joka kolmas pesukerta pesen valkopesuaineella vaaleiden kanssa. On ainakin tähän saakka toiminut, ne ovat puuvillaisia eivätkä monen pesukerran jälkeen enää päästä väriä.
Voithan myös kokeilla esim sellaista Colour Catcher liinaa, joka heitetään pyykin sekaan ja se imee mahdolliset päässeet värit pesuvedestä.Tai sitten vain peset käsin?
Meillä on kaksi pyykkikonetta, yksi ylä- ja yksi alakerrassa. Kadehditko?
:-)
Olen neurootikko, jolla on miljoona pyykkikasaa. Kaikki värit erikseen. Pyykkään usein, mutta silti korissa on aina pestävää. Miten ratkaista ongelma?
(Tai ehkä salaisesti haluan että pyykit ei lopu, koska tykkään pyykkäämisestä...)
Olen neurootikko, jolla on miljoona pyykkikasaa. Kaikki värit erikseen. Pyykkään usein, mutta silti korissa on aina pestävää. Miten ratkaista ongelma? (Tai ehkä salaisesti haluan että pyykit ei lopu, koska tykkään pyykkäämisestä...)
tarkasti, mulla on myös erilaiset aineet eri kasoille, mut mä rakastan pyykkäämistä, ja olis kiva että olis kaksi konetta, nyt on päältä täytettävä, mut sen lisäksi voisin ottaa myös sivuluukullisen :)
Siis sellainen sekavärikäs ja mukaan 2 sellaista "värinimijälapppua" (myydään varmaan Suomessakin?)
Ja kaikki nurinpäin. Tahranpoistoainetta tahraan.
t. yks pyykkääjä
t.usalainen jolla monta noita valkohihasta muuten varikasta paitaa (jotka yleensa siella pyykkikorin pohjalla...)
Siis sellainen sekavärikäs ja mukaan 2 sellaista "värinimijälapppua" (myydään varmaan Suomessakin?)
Ja kaikki nurinpäin. Tahranpoistoainetta tahraan.t. yks pyykkääjä