Pyykinpesua neuroottisesti rakastava mamma vastailee hetken..
Kommentit (48)
pesun jälkeen valkoisia "läiskiä"? Vaikka pesuainetta laitan vähän ja huuhtelen 2 kertaa.
Joskus tutuilla tai vaikkapa huutiksesta ostetuissa vaatteissa oon niin taivaallinen tuoksu, että haluaisin sen meidänkin vaatteisiin. Mä tykkään että saa olla aika voimakas tuoksu, meillä ei ole hajusteallergisia, rakastan tuoksuja!
Entäs paras tahranpoisto. Pari vauvan ihanaa paitaa on porkkana ja tomaattitarhroissa. ei edes sappisaippua auttanut! onko ne nyt menetettyjä?
t. eräs jossa neuroosisi herättää syvää kunnioitusta
hiukan sen vuoksi, että nykykoneet käyttävät huuhteluun vähemmän vettä jolloin pesuainejämiä voi helpommin jäädä pyykkiin. Tätä ei (lukemani mukaan) ole huomioitu tietty pyykinpesuaineen annosteluohjeissa.
Eli saavat myytyä paljon pesuainetta :-)
Antavat sen takia suositusmääriä hieman yläkanttiin, eli sen takia itse annostelen aina vähän alakanttiin.
pesun jälkeen valkoisia "läiskiä"? Vaikka pesuainetta laitan vähän ja huuhtelen 2 kertaa.
pesuanineesta jääneitä "savirantuja".
Ei ap
Minkä merkkinen pesuaine ei sisältää zeoliittia?
Luultavasti zeoliitillisesta pesuanineesta jääneitä "savirantuja". Ei ap
sisällä zeoliittia, ei muistaakseni myöskään Serton jauhe. Luuraa ainesosaluetteloita. LV taitaa myös tehdä sellaista.
hiukan sen vuoksi, että nykykoneet käyttävät huuhteluun vähemmän vettä jolloin pesuainejämiä voi helpommin jäädä pyykkiin. Tätä ei (lukemani mukaan) ole huomioitu tietty pyykinpesuaineen annosteluohjeissa.
tykkäätkö katsella miten ihanasti vaatteet pyörii pesukoneessa?
mut ehkä katselisin, jos olis sivuluukullinen ;)
Joskus tutuilla tai vaikkapa huutiksesta ostetuissa vaatteissa oon niin taivaallinen tuoksu, että haluaisin sen meidänkin vaatteisiin. Mä tykkään että saa olla aika voimakas tuoksu, meillä ei ole hajusteallergisia, rakastan tuoksuja! Entäs paras tahranpoisto. Pari vauvan ihanaa paitaa on porkkana ja tomaattitarhroissa. ei edes sappisaippua auttanut! onko ne nyt menetettyjä? t. eräs jossa neuroosisi herättää syvää kunnioitusta
Käytän pääasiassa zeoliititonta Serton pulveria ja Ecoverin vaaleanpunakorkkista huuhteluainetta. Tähän yhdistelmään tykästyin jo vuosia sitten. Jos tuoksuvaa pyykkiä tahdon, käytän ihanaa Omo Naturals nestemäistä keltaiesta pullosta. Jos kovin voimakkaista tuoksuista tykkää, kannattaa kokeilla Arielin Clean&Soft pulveria. Tuoksu on ihana, mut tosi tosi voimakas.
Tahranpoistosta en tiedä, noiden vauva-aikana käytin BioLuvil pulveria, jolla ei kyllä jäänyt mitään tahroja juurikaan. Jos jäikin, tein valkopesupulverista kämmenellä veden kanssa sellasta mössöä, ja laitoin kerroksen tahran päälle. Annoin vaikuttaa n. 10-15 min enne koneeseen laittoa, ja tahrat katosivat tyystin.
Sililtätkö kaikki vaatteet (lakanat/pikkuhousut)?
Rakkauteni ei yllä sinne asti :D
valkohihaset paidat meillä yleensä ostettu h&m:stä ei kyllä värjää vaikka laittas valkosten sekaan.Itse paita musta tai sininen ja hihat valkoiset.
on kyllä oikeasti laadukkaita, niissä on hinta-laatusuhde kohdallaan ja peittoavat kestävyydessä monen "laatumerkinkin". Ne voi pääsääntöisesti pestä 60 asteessa (jos ei ole printtejä tms) ja värit ovat kyllä niin tiukasti kiinni, että eivät värjää edes valkopyykin seassa.
kun käyttävät paljon vettä. Nykykoneissa vedenkäyttöä minimoidaan, josta seuraa huuhtelu-"ongelma".
Minkä merkkinen pesuaine ei sisältää zeoliittia?
Luultavasti zeoliitillisesta pesuanineesta jääneitä "savirantuja". Ei ap
Zeoliitittomia ovat myös ainakin :
- Serto ja Serto color pulveri
- Pirkka pesupulverit ( ei sensitive )
- MiniRisk
- LV
- BioLuvil Professional (saa tilata nettikaupoista isoissa satseissa)