Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykinpesua neuroottisesti rakastava mamma vastailee hetken..

Vierailija
14.04.2010 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pesin eilen viidet Kuomat pesukoneessa? En lingonnut ;) Eräs tuttu vaan pitää umpihulluna.

Vierailija
2/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama vika täällä. Ja kypsyttää niin maan hitosti kun ei ole pesukonetta ja kerran viikossa käyn jonkun sukulaisen luona pesemässä pari koneellista. Ja syynä pesukoneettomuuteen on se, että asun vuokra-asunnossa jossa ei ole tarkoitus asua kovinkaan kauaa ja uudessa vuokra-asunnossa on pesukone ja pyykkitupa joten en viitsi ostaa konetta nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: samis

Vierailija
4/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pesin eilen viidet Kuomat pesukoneessa? En lingonnut ;) Eräs tuttu vaan pitää umpihulluna.

ja kyllähän Kuomia voi pestä, mukavampi se on lapsenkin kulkea puhtaissa kengissä, ja talviteloille en likaisia kenkiä laittaisikaan. Ei ole yhtään hullun hommaa! :)

ap

Vierailija
5/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten säilytätte niitä?

Ja pesettekö vajaita vai odotteletteko kymmenen kasan kasvua 7 kg:oon?

Vierailija
6/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa pysymään tummien paitojen valkoiset hihat (tms kohdat) valkoisina? Valkoiseten kanssa värjää muut ja tummien kanssa ne itse värjäytyy!

Pesetkö pyykit nurinpäin käännettyinä? Mä olen melkein luopunut tuosta tavasta kun tuntuu että tahrojen lika jää sinne sisäpuolelle...onko tähän jotain kikkaa?

Vierailija
7/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinullakin "miljoona" eri lajittelukasaa? t: samis

Ja monen moista eri pesuainetta erilaisille kasoille.

Vierailija
8/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhtaana?

Vierailija
9/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa pysymään tummien paitojen valkoiset hihat (tms kohdat) valkoisina? Valkoiseten kanssa värjää muut ja tummien kanssa ne itse värjäytyy! Pesetkö pyykit nurinpäin käännettyinä? Mä olen melkein luopunut tuosta tavasta kun tuntuu että tahrojen lika jää sinne sisäpuolelle...onko tähän jotain kikkaa?

Mutta joitakin tuollaisia on, joissa hihat valkoiset ja värikäs paitaosa. Pesen ne kirjopyykin seassa, en siis kovin tummien. Sitten noin joka kolmas pesukerta pesen valkopesuaineella vaaleiden kanssa. On ainakin tähän saakka toiminut, ne ovat puuvillaisia eivätkä monen pesukerran jälkeen enää päästä väriä.

Voithan myös kokeilla esim sellaista Colour Catcher liinaa, joka heitetään pyykin sekaan ja se imee mahdolliset päässeet värit pesuvedestä.

Tai sitten vain peset käsin?

Vierailija
10/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykinpesu on muuten ihan jees, mutta että sais noi puhtaat vaatteet kaappiin ja kaapit pysymään siistinä.. siinä on mun ongelma..

Vierailija
11/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pidät pesukoneen raikkaana ja puhtaana?

pesen usein 95 asteen koneellisia ja pidän koneen luukun aina auki pesujen välillä, että tuulettuu. Ihan raikkaana on pysynyt.

Vierailija
12/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykinpesu on muuten ihan jees, mutta että sais noi puhtaat vaatteet kaappiin ja kaapit pysymään siistinä.. siinä on mun ongelma..

Eli mielelläni pesen, mutta kun viikkauksen aika tulee saattaa kuivaa puhdasta pyykkiä kertyä useempikin koneellinen ennenkuin saan laitetuksi kaappiin.

Vierailija
13/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja peset välillä vaikka sitruunahapolla koneen? Näin minä teen neuroottisen pyykinpesun lisäksi. Myös etikkaa huuhteluun.

Vierailija
14/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja peset välillä vaikka sitruunahapolla koneen? Näin minä teen neuroottisen pyykinpesun lisäksi. Myös etikkaa huuhteluun.

välikansi. Sen pyyhin kyllä, mutta se on kovaa muovia eikä siihen tartu hajut tms. En ole koskaan pessyt sitruunahapolla, tuo kone on ollut nyt 8 vuotta ja ilman on selvitty. En myöskään ole koskaan kokeillut etikkaa, enkä ole ajatellut kokeillakaan :)

Vierailija
15/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs irrotatko aina pesujen välillä sähköjohdon ja suljetko veden?

Entä annosteletko pesuaineet tarkasti? Entä miten arvioit pyykkikilot, vai täytäkö konetta käsituntumalla?

Vierailija
16/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin ripustaminen ja viikkaus on just parhaita kotitöitä. Hyvä jos maltan oottaa et pyykit on kuivat että pääsee taittelemaan niitä :)

-3-

Vierailija
17/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs irrotatko aina pesujen välillä sähköjohdon ja suljetko veden? Entä annosteletko pesuaineet tarkasti? Entä miten arvioit pyykkikilot, vai täytäkö konetta käsituntumalla?

Pesuaineen annostelen ohjeen mukaisesti, en ala- enkä yläkanttiin. Pyykkikiloja en arvioi, ihan silmämääräisesti täyttelen. Meillä on iso kone ja pesen joskus vajaitakin koneellisia. Joskus olen pessyt räsymattojakin koneessa.

Vierailija
18/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annostella pesuaainetta hiemän vähemmän kuin ohjeessa sanotaan.

Vierailija
19/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annostella pesuaainetta hiemän vähemmän kuin ohjeessa sanotaan.

Vierailija
20/48 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vähättelyyn jonkin asian takia :))

Hieman pilke silmäkulmassa mun on pakko todeta, että tule meille kuukaudeksi, niin rakkautesi varmaan laimenee :D

Mä oon NIIIIIIN kyllästynyt koko pyykkirumbaan, se ei lopu tässä talossa koskaan. Koko ajan pyykkikorit tursuaa - tai no, ei tursuaisi, jos jaksaisi joka päivä pestä koneellisen tai kaksi. Ja tietty viikata ne kuivat heti.

Ja vaatteiden vähennys ei oikeastaan auta, kun noita jälkeläisiä on niin paljon (niitä sentään en ala karsimaan :D). . . . Kymmenen hengen taloudessa sitä pyykkiä tulee, etenkin kun 80 % asukkaista on NAISIA.

PArhaillaan haaveilen LG:n 8 kilon koneesta, mutta toistaiseksi pitää vielä malttaa odottaa pari kuukautta. Nyt 6 kilon koneella joutuu pesemään usein. Onneksi sentis on kuivausrumpu, niin ei joka paikka roiku pyykistä.

*helpottipa purkautua*