Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkien lapsien vanhempia?

Vierailija
14.04.2010 |

Onko täällä pitkien lasten vanhempia? Kuinka pitkiä ovat - ikä ja sukupuoli olisi tietty hyvä mainita.

Ovatko vanhemmat myös pitkiä? Minkä pituisia lapsistanne tulee aikuisena (arvio)? Mikä on mielestäsi liikaa?

Meillä poika 3v10kk ja mitat nyt 109cm/18kg, tyttö 2v neuvolassa 92cm/13kg. Vanhemmat molemmat pitkiä, 181 ja 186cm.

Poika kasvaa varmaan isäänsä pidemmäksi ehkä n. 190 cm tiedossa. Tyttö varmaan 180-185cm.

Pojalle 190cm on ok, tytöstä en haluaisi paljoa yli 180cm pitkää, joku 183 on maksimi. Saa nähdä miten käy.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat sekä tyttö selvästi ikäisiään pidempiä. En osaa nyt tarkalleen sanoa, paljon pituutta on kertynyt viime vuodesta. Ei olisi yllätys jos pojista tulee yli 190cm ja tyttökin yli 180cm. Minä olen 184cm ja lasten isä minua pidempi.

Vierailija
2/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

177 cm ja mies saman mittainen, eli lyhyen puoleinen mieheksi. Lapsista esikoinen on keskikäyrällä, mutta kuopus porskuttaa yläkäyrällä. poikia molemmat

Kuopuksen odotuspituus on n. 190 cm, mikä on ihan ok. Lisäksi poika on perinyt isänsä rakenteen, on tosi leveä jässikkä ja jos on vielä isänsä tavoin "luonnostaan lihaksikas" ja paksuraajainen, tulee tosi iso mies aikuisena :D

Esikoinen on enemmän minun malliseni pitkäraajainen kuikelo, eli hauskasti on geenit meillä jakautuneet.

Minusta pituus on hyvä asia, kunhan ei mennä rajalle, jossa vaatteita joutuu metsästämään erikoisliikkeistä. Eli tällä hetkellä naisilla alle 180 ja kenkä 41-42 ei tuota kohtuuttomia ongelmia. Miehillä raja on varmaan joku 195 cm ja 45-46?

Ehkä nuo valikoimatkin kasvavat ajan mittaan, kun pitkiä tulee enemmän. Jo minun lapsuudestani on esim. naisten kenkiä tullut koossa 42, sitä ei ennen juuri nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 cm, täytää kohta kahdeksan. Nuorempi taasen kulkee ihan 0-käyrällä.

Mies on 183cm ja minä 170cm.

Vierailija
4/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään huippupitkä mutta menee joka tapauksessa +2:lla: 2v: 91cm, 3v: 101cm, 4v: 109cm, 5v: 117cm, nyt (5,5v) ~120cm.

Tyttö on pitkä siihen nähden että minä olen hieman reilut 160cm ja mies on 178cm. Melko varmasti siis kasvu jossain vaiheessa hidastuu mutta kyllä usein vielä tyttöä luullaan vuotta-kahta vanhemmaksi mikä ei aina ole ihan hyväkään asia.

Vierailija
5/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään huippupitkä mutta menee joka tapauksessa +2:lla: 2v: 91cm, 3v: 101cm, 4v: 109cm, 5v: 117cm, nyt (5,5v) ~120cm.

Tyttö on pitkä siihen nähden että minä olen hieman reilut 160cm ja mies on 178cm. Melko varmasti siis kasvu jossain vaiheessa hidastuu mutta kyllä usein vielä tyttöä luullaan vuotta-kahta vanhemmaksi mikä ei aina ole ihan hyväkään asia.

Nyt tyttö täytti juuri 7v ja on noin 128-130cm pitkä. Eskariryhmässään pisin tytöistä.

Luultavasti kasvaa äitiään pidemmäksi, kun mä olen 164cm (7-vuotiaana olen ollut saman kokoinen kuin esikoinen 5-vuotiaana...). Mieskään ei ole kuin 176cm pitkä, mutta suvussa ainakin mun puolella on paljon yli 170cm pitkiä naisia ja lähes 2-metrisiä miehiä, joten kai tuo sit jotain hyppygeenejä on saanut...

Noi kaks muuta ei sit ole saanut, kun tasan 4v poika on vieläkin alle metrin mittainen ja tasan 1v tyttö on ehkä hikiseen pari senttiä yli 70cm pitkä...

Se kyllä harmittaa, kun esikoiselta odotetaan aina hieman enemmän kuin osaa, kun tosiaan monet luuli lasta jo 5-vuotiaana koululaiseksi...

Vierailija
6/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

94cm, neljävuotiaana 110cm ja 8v 141cm. Paino aina kulkenut jälkijunassa=)

Ennustepituutta en tiedä. Minä 176cm, isä 178cm.

Tyttö ollut normaalimittainen, 2v 91cm, 4v 107cm ja nyt 6v 119cm.

Vierailija
7/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen nyt 7v 130cm

keskimmäinen 5,5v 125cm

ja kuopus 6kk 72cm ja 10kg, hieman pienempi kuin veljensä saman ikäisinä.

Itse olen 182cm ja mies saman pituinen. Keskimmäisen kanssa ollaan käyty pituustutkimuksissa kun on kasvanut 4kk alkaen lähes +4 kasvukäyrällä, ennuste oli et lähes kaks metrinen tulee. 1v oli 84cm, 2v 98cm, 3v 107cm, 4v 117cm ja 5v 122cm.

Vierailija
8/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan loppuvuoden lapsia, eli on pitkä ikäisekseen. Poika on aina mennyt +2 -käyrällä tasaista tahtia ja pituusennuste on lähemmäs kaksi metriä.

Onhan tuo pituuskasvu sikäli hankalaa, että vaatevarastojen uusiminen on kallista. Nyt on menossa poistoon syksyllä ostettuja paitoja, joiden hihat ovat liian lyhyet. Samoin kenkien kanssa saa tehdä töitä, kun kengänkoko on nyt 39-40.

Vaatteita on vaikea löytää, sillä joutuu ostamaan "isompien" osastolta, eikä pienelle eskarille halunnut pukea 10-vuotiaille tarkoitettuja pääkallopaitoja. Samoin kengät ovat hankalia ja etenkin kumisaappaat, joissa lasten koot loppuvat kesken ja aikuisten koot ovat varresta liian pitkiä ja/tai löysiä.

Nopea pituuskasvu näkyy myös kömpelyytenä. Isänsäkin on melkoinen hujoppi ja kertoi, että teini-iässä koordinaatio katosi, kun koko mies oli pelkkää kättä ja jalkaa. Edelleenkään ei ole mikään maailman ketterin ja poikansa on ilmeisesti jatkamassa samalla linjalla. Tykkää kyllä juosta ja urheilla, mutta huomaa että kropan ulottuvuudet ovat välillä ihan hukassa.

Eiköhän tuosta kuitenkin ihan hyvä tule, komia poika. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä