Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvantarvikkeista...

13.04.2010 |

Ajattelin perustaa uuden ketjun (en tiiä oisko ollut jotain vanhaa) mut siis mä odotan esikoistani.. ja tässä mietin että mitähän kaikkea sitä tartteis ostaa? siis meillä on jo pinnasänky, vaunut, kehto, hoitopöytä..turvakaukaloa ei vielä ole mutta tiedetään kyllä minkälainen ostetaan.. vaatteitakin on niin paljon ettei niitä tartte kyllä ostaa. ja sitten on tavarat mitä tuli ä-pakkauksessa. :)

Mutta siis, mitä muuta.. esim. nukkuuko vastasyntynyt sillä peitolla mikä tuli ä-pakkauksen mukana? vai onko se liian kuuma..?

jne. Vauvan La on siis heinäkuun alussa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noilla pärjää jo ihan hyvin :). Pakkauksen peitto on ihan hyvä ja käy myös kesällä, jos ei teillä satu olemaan tosi kuuma asunto kesäisin.

Mitä mulla nyt tulee mieleen on sinkkivoide vaippaihottumaan ja kylpyamme. Ihan pikkuista voi kyllä kylvettää käsialtaassakin.

Vierailija
2/8 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me saatiin aikanaan tosi hyvä vinkki... jos joku kysyy mitä voisi tuoda lapselle tuliaisiksi, kannattaa pyytää seuraavia vaatekokoja. Ensimmäiset jää kohta pieneksi (ihan viikoissa) ja sitten vanhemmalle vauvalle ei enää juuri tuoda lahjoja.

Meillä esimn 68:t ja 74:t oli just kovasti tarpeen, ja niitä ei pakkauksessa kauheammin ole.

Ja ammetta kun ostatte/ jos ostatte, kannattaa pohtia haluaako jalallisen version vaiko isomman pidempään kestävän. Meillä oli tuo jalallinen ja sellainen "nalle"-kylpytuki Lastentarvikkeesta. Se kylpytuki oli ihan pop, kun lapsi oli jo syntyessään aika iso (4290g).

Mutta aika pienellä sitä pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulis mieleen tuttipullo ja tutti jos imetys ei sujukkaan.. ja muutenki vesipullo on kesällä hyvä olla..

rintapumppu on myös kätevä apu sekä imetystyyny

ja tietty jotain leluja :)

ja peitoksi suosittelen jotain ohuempaa.. vaikka harso tai iso tyynyliina ainakin jos on helteitä..

niin ja vauvalakanoita tarvii tietty, ei se äp:n yksi oikeen riitä jos sattuu vahinkoja käymään.

Ehkä sitteri tai joku peitto lattialle ettei tarvi kokoajan sylissä kantaa.. tai sitte kantoliina.

Vierailija
4/8 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoista ja olen huomannut oman tietämättömyyteni pienten tavaroiden suhteen. Olin miehen kanssa Ikeassa tarvikeostoksilla ja kysyin mitä vielä tarvittais, niin mies sitten vastas siihen "Sähän sen tiedät!" Mua alkoi naurattaa, että enhän mä kaikkea voi tietää enkä tiedäkään :) Tämän vuoksi onkin mukava lukea vinkkejä asiasta.

Me ollaan tähän mennessä ostettu vauvalle oma pyykkikori, pinnasänky, muotoonommeltuja aluslakanoita (4), pyyheitä, peitto, puklupyyheitä ja Tupperwaren tuttipullo. Tuo tuttipullo on kylläkin tarkoitettu +3kk vanhoille, eli tarvitsee ostaa toinen ihan pikkuiselle tarkoitettu. Ostoslistalla on vielä isoja ostoksia: vaunut (Emmaljungan Edge Duo Combi Classic), turvaistuin (Brio tai Graco) ja hoitopöytä.

Fanni rv29+4

Vierailija
5/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sitten vetäsen aina yli, kun on hankittu:

-kylpyamme

-kylpylämpömittari (tulee ä-pakkauksessa)

-pari pehmeää pyyhettä (1 tulee ä-pak.)

-hoitoöljyä

-puhdistuspyyhkeitä

-vanutyynyjä- ja puikkoja

-perusvoidetta (ä-pakkauksessa)

-digitaalinen kuumemittari

-nenänniistäjä

-Panadol- suppoja

-pieniä vaippoja

-harsoliinoja

-pehmeä hiusharja (ä-paukkauksessa)

-kynsisakset (ä-pakkauksessa)

-pari tuttipulloa, ä-maidonkorviketta, tutteja

-pinnasänky+patja

-vaunut

-turvakaukalo

-hyppykiikku/jumppamatto

-sitteri

-hoitoalusta

-imetysliivit

-liivinsuojuksia

-yösiteitä (tulee jotain ä-pakkauksessa)

-hoitopöytä

Kaikkihan ei oo ihan must ja osa on tollasta pikku tilpehööriä, mitä löytyy ehkä jo ennestään/voi ostaa ihan viime tinkaan tai vasta syntymän jälkeen.

Sit mulla on kans pikku lista mitä aluksi olis vaatteita hyvä olla:

-4-6- alusasua

-2-3 potkuhousut

- n.4 potkupukua

-villatakki

-parit sukat (6kk-> liukueste)

-ulkoiluvaatteet

-villahousuja ja nuttuja

-tumput

Mut näistäkin vaatteista valtaosa tulee ä-pakkauksessa :)

Et oikeastaan mitä meidän pakkauksen ottajien tarvii ostaa, on nämä isoimmat hankinnat, vaunut, turvaistuimet, pinnis ja hoitopöytä...jotkut pärjää mainiosti ilmankin pinnistä jokusen viikon ja ilman hoitopöytää koko ajan. :)

MaryRose 19+6

6/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata heti alussa ostaa kamalaa määrää yhdenlajin korviketta, kun voi olla että just se mitä on roppakaupalla varannut niin ei sitten sovikkaan vauvalle. Eli kannattaa ostaa ensin vaikka pari kolme purkkia jotain merkkiä ja sitten kun antaa sitä vauvalle niin huomaa sopiiko se ja sitten voi ostaa enemmän varastoon.

sandybell rv 27+4 ja tyttö 3v

Vierailija
7/8 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oli listassa asioita, MaryRose! Kun sain köyhänä opiskelijana ekan, ajattelin, että hankin sitä mukaa kun tarvitsee. Sinänsä hyvä, että jäi monta mulle turhuutta ostamatta. Näitä olisin kuitenkin kaivannut heti laitokselta tultua (ja tietenkin kotiuduttiin juuri lomia vasten!!):

- imetysliivejä, useita! (ovat maidossa vähän väliä)

- rintapumppu (voi vaikka lainata)

- maidonkerääjiä (ja rintakumeja)

- harsoja/rättejä paljon...

- särkylääkettä myös itselle

- yösiteitä meni aluksi paljon!

- rintoihin jotain voidetta, esim. Lasinoh tai Bepanthene

- kantoliina

Meillä käytetty kestovaippoja, joten ne + sopivat pesuaineet

Mulla vaatelista poikkeaa hieman:

- noin 7 vaatekertaa (body + potkarit, housut tms.), 5 on liian vähän, 10:stä jää osa käyttämättä

ps. Meillä hoitopöytä ja pinnis on havaittu turhiksi, joten niitä ei tälle neljännelle tule. Sitterin hommasin kolmannelle, hyppykiikkuja ja leikkimattoja meille ei ole vielä rantautunut...

Vierailija
8/8 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listat on tosi hyvii kun miettii kaikkea tarvittavaa. Kiitos ku olette jaksanu koota, taidan leikkaa liimata oveen ittelle yhden