Olen siivousneurootikko, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (34)
ja kun sitten aina siistiä, on joku pielessä. Kyllä parempi on se, että on aina siistiä Ja todellakin, ei siinä neuroosia tarvita tajutakseen sen, että lapsiperheessä, jossa esimerkiksi on koiria tms, täytyy imuroida ja pyyhkiä lattiat kostealla joka toinen päivä, jos haluaa että on ihan viihtyisää. Tahroja tulee lattiaan, pölyä ja koirankarvoja.
En ole mikään siivousneurootikko, mutta tykkään siisteydestä ja todellakin meillä täytyy siivota joka päivä, että on viihtyisää. Aikaa siihen menee ehkä 1h/pvä.
Mikä ihme tuo kasvatustieteilijän kysymys oli..Itsekin olen ilm saman koulutuksen käynyt ja en nyt viitsi mitään psykoterapeuttia esittää, vaikka olenkin psykologiaa joskus lukenut.
Tuu meille. Vaikka viikonlopuksi ...tai ihan koko viikoksi. Käviskö semmoinen vaimot vaihtoon -konsepti.
Saat siivota syömmesi kyllyydestä yötä päivää. Kunhan muistat hakee muksut hoidosta, lämmittää niille maksalootaa ja laittaa pleikkarin käyntiin. Mies pärjää viikon ilman huoltoa.
Lupaan leikkiä lastesi kanssa ja kokata (ja jättää paljon muruja ja tiskiä) ahkerasti. Jätän sängyt petaamatta ja vessan pesemättä ja roskia olkkarin pöydälle.
Aatteles, nautinnollisen siivousviikon jälkeen saat tulla sottaiseen kotiin ja siivota taas ihan hyvällä omallatunnolla.
Pliis?
mä välttämättä toisten koteja jaksa siivota:) Ja minä kyllä myös kokkaan ahkerasti, leikin ja ulkoilen lasten kanssa, huollan mieheni, ja mitä vaan..ei siihen siivoukseen niin kauaa mene. Ja kun on aina siistia, ei suursiivoukseenkaan mene kuin vartti, kätevää.
Mäkin ihmettelin tota "kasvatustieteilijän" keittiöpsykoligiaa, aika pöljä tyyppi. ap
Minunkin äiti on siivousneuroottinen, en muista hänestä juurikaan mitään lapsuudesta.
Kerran sain majan rakentaa lapsena olkkariin.
Ei koskaan leikkinyt meidän kanssa, me leikittiin lapset yhdessä. Mutta ei se korvaa äitiä!
Tee lapsillesi palvelus ja ole heidän kanssaan!!
2
vietän lasteni kanssa aikaa, käydään ulkona, uimassa, pyöräilemässä, talvella pulkkailemassa, pelataan, luetaan, leivotaan, jumpataan ja kaikkea kivaa! Mutta ehdin silti siivota- kuten tässä on monesti mainittu, ei siihen kauaa aikaa mene. Tuo on vaan hyvä tekosyy olla siivoamatta paskaista kotia, kun pitää "olla lasten kanssa". Kuinkas ehdit täällä netissä pyöriä, eikös sun pitäis mennä lasten kanssa jo..
vietän lasteni kanssa aikaa, käydään ulkona, uimassa, pyöräilemässä, talvella pulkkailemassa, pelataan, luetaan, leivotaan, jumpataan ja kaikkea kivaa! Mutta ehdin silti siivota- kuten tässä on monesti mainittu, ei siihen kauaa aikaa mene. Tuo on vaan hyvä tekosyy olla siivoamatta paskaista kotia, kun pitää "olla lasten kanssa". Kuinkas ehdit täällä netissä pyöriä, eikös sun pitäis mennä lasten kanssa jo..
johon kalikka kalahtaa.
ja leikin jonkin verran heidän kanssaan. Leikkivät mielellään ihan keskenäänkin.
Milloin tiedostit kyseessä olevan neuroosi?
ja kaapit ym. näkymättömät paikat kamalassa kunnossa, vai molemmat siistiä?
pölyä ei saa olla ollenkaan, eikä mitään roskaa, karvaa, muruja tms lattioilla tai muilla pinnoilla. Minulla on jatkuva sota pölyä vastaan. Olen hyväksynyt sen ja siivoan vaan. Imuroin päivittäin, pesen lattioita päivittäin, pyyhin pölyä päivittäin..
luultavasti geeneissä:) Kaapit ei tarvitse olla järjestyksessä mutta puhtaat.
pölyä ei saa olla ollenkaan, eikä mitään roskaa, karvaa, muruja tms lattioilla tai muilla pinnoilla. Minulla on jatkuva sota pölyä vastaan. Olen hyväksynyt sen ja siivoan vaan. Imuroin päivittäin, pesen lattioita päivittäin, pyyhin pölyä päivittäin..
Paitsi että olen sen verran höveli että imuroin, pesen ja pyyhin vain joka toinen päivä. Välillä pyyhin lattioita salaa yötä vasten pienellä liinalla lattioita kontaten :) Mua hävettää välillä että siivoan niin paljon. Ja silti tuntuu että aina on jossain jotain ihan sekaisin.
Mulla on ihan kaikki kaapitkin siistit. Siivousliinatkin riveissä ja pinoissa. Ei muruja ruokakomerossa jne..
T. Toinen neurootikko
meillä on niin paskaista